Ponad 80% Polaków chce mieć dwójkę lub więcej dzieci, ale prawie połowa decyduje się na jedno. Swoją decyzję tłumaczą sytuacją materialną, społeczną, brakiem czasu. Celem kampanii „Pomyśl o dziecku” jest przekonanie rodziców do tego, że warto powiększyć rodzinę. Kampania, której hasłem przewodnim jest „Fajnie mieć rodzeństwo!”, odwołuje się do tego, że dziecko w towarzystwie rodzeństwa rozwija się lepiej.
Za opracowanie strategii kampanii i koncepcję komunikacji z odbiorcami oraz wyprodukowanie spotów telewizyjnych odpowiada agencja TELESCOPE. Spoty będą emitowane w TVP i TVN.
W największych miastach Polski przekaz kampanii obecny będzie na citylightach i ekranach LCD.
Za obecność kampanii w internecie odpowiedzialna jest agencja interaktywna Eura7. Agencja odpowiada za stworzenie strony internetowej kampanii www.pomyslodziecku.pl, obsługę mediów internetowych oraz komunikację marki w social media, w tym planowaną na początek maja akcję – „Fajnie mieć rodzeństwo”.
Kampania jest odpowiedzią na to, że Polska ma jeden z najniższych na świecie wskaźników dzietności. Według wielu prognoz, w perspektywie 20-30 lat czeka nas zapaść demograficzna, która zmieni całkowicie sytuację ekonomiczną i społeczną, spowoduje załamanie finansów publicznych, grozi międzygeneracyjnym konfliktem społecznym.
Honorowym patronatem kampanię objął Prezydent RP Bronisław Komorowski oraz Anna Komorowska.