Konsumenci z coraz mniejszym entuzjazmem podchodzą do reklam. Wyjątkiem są materiały emitowane w czasie wielkich wydarzeń światowego formatu. To właśnie wtedy telewizyjne promocje produktów osiągają szczytowe wyniki. Oscary czy nagrody CFDA cieszą się niewyobrażalną oglądalnością, więc kwoty za reklamę w tym czasie przyprawiają o zawrót głowy. Jednym z tych elitarnych, światowych wydarzeń jest Super Bowl – finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim zawodowej ligi NFL. W trakcie przerw emitowanych jest kilkadziesiąt minut reklam. Kwota, którą trzeba przeznaczyć na transmisję swojej reklamy, jest ogromna. W roku 2021 za 30 sekund emisji spotu trzeba było zapłacić 5,6 mln dolarów. Takie dane podaje stacja CBS, która transmituje to wydarzenie. Mimo tak wysokich cen chętnych do zaprezentowania produktów podczas najważniejszego wydarzenia sportowego roku w Stanach Zjednoczonych nie brakuje.
Wielkie wydarzenie w świecie reklamy