Wraz z narastaniem trendu sztucznej inteligencji i technologii deep fake influencer marketing jest zmuszony do zmiany. Na popularność wpłynęła tu między innymi Taylor Swift, która pokazała, jak łatwo oszukać widza za pomocą manipulacji obrazu. W roku 2024 możemy doświadczyć przeobrażenia tego rodzaju marketingu, który przerodzi się z taktyki „pokaż metryki” w lepszy sposób tworzenia realnych i oznaczających coś relacji międzyludzkich.
Przykładowo, badania przewidują, że influencer marketing do roku 2029 osiągnie wartość 69,92 miliarda dolarów. Jednak marketerzy muszą uważać na te 6 nadchodzących trendów, które kształtują krajobraz influencer marketingu, aby nie zaszkodzić reputacji marki na zawsze.
TREND NR 1: BĄDŹ AUTENTYCZNY
Coraz więcej konsumentów wymaga prawdziwych historii zarówno od marek, jak i influencerów. Ten trend jest szczególnie widoczny wśród milenialsów i Generation Z, którzy preferują „autentyczne i lokalne” treści niż perfekcyjne i idealne prezentacje. W tym kontekście marki powinny promować autentyczne reprezentacje, zapewniając, że wszelki ambasador marki odzwierciedla różnorodne wartości i myślenie, które rezonuje z grupą docelową. Tak, oznacza to, że celebrytowi influencerzy to nie jedyny sposób.