X

8 narzędzi do tworzenia niesamowitych treści wizualnych

Chcesz tworzyć profesjonalne i atrakcyjne treści, które opublikujesz później w social media? Poszukujesz do tego dobrych, najlepiej darmowych narzędzi? Dobrze trafiłeś!

Treść wizualna może zwiększyć widoczność w mediach społecznościowych i wesprzeć markę. Oto osiem narzędzi, które pomogą stworzyć piękne treści:

#1 Pexels i Unsplash

Obecnie istnieje kilkadziesiąt serwisów, z których można pobierać darmowe obrazy. Należą do nich Pexels i Unsplash. Unsplash udostępnia szeroką gamę krajobrazów, a Pexels skupia się na zbiorach biznesowych i technologicznych. Z obu źródeł można pobrać zdjęcia, które będą idealne na blog, do pokazu slajdów czy postu udostępnianego w social media. Ponadto Pixels gromadzi obrazy z innych stron.

#2 Adobe Color CC

Adobe Color CC jest kolejnym darmowym narzędziem, które pozwala pobrać próbki kolorów z treści wizualnych. Aplikacja działa w bardzo prosty sposób. Wyobraźcie sobie, że macie zaprojektować treści dla klienta w oparciu o kolory, które pojawiały się już na jego grafikach. W tym momencie pomoże Adobe Color CC. Oko aparatu należy skierować na dany obiekt, a kolory same zostaną wychwycone. Narzędzie pozostawia zupełną dowolność w zmianach palety barw. Każdy zestaw, który utworzymy, będzie składał się z pięciu różnych kolorów. Można je modyfikować, regulując suwaki.

#3 Flaticon

Dzięki Flaticon masz dostęp do ponad 144 130 ikon i PNG. Jakby tego było mało, możesz dostosować również rozmiar czcionki i kolor. Chcesz stworzyć lub potrzebujesz rysunków do komiksu? W „Avatar” masz dostęp do ponad 1800 ikon. Biblioteka Flaticon jest przydatna również wtedy, kiedy tworzysz podcast, czy przygotowujesz się do konferencji.

#4 ColorZilla

ColorZilla jest wtyczką Google Chrome, która pozwala zobaczyć kod RGB, oficjalną nazwę i gradienty dla każdego rodzaju koloru w obrębie okna przeglądarki. Użyj funkcji Color Picker, aby wybrać najlepiej kontrastujący kolor przycisku wezwania do działania. Narzędzie automatycznie kopiuje hex code, dzięki czemu po zakończeniu prac można wrócić do zapisanych zmian. Ponadto w połączeniu z Flaticon można uchwycić ‘Blue Brands” i upuścić je do selektora kolorów. Dzięki temu pobierając ikony można wybrać taką, która jest identyczna jak logo na stronie.

#5 Fammebot

Na szczęście, nie trzeba być ekspertem od grafik, żeby dobrać odpowiedni font. Dzięki narzędziu Fammebot można uzyskać dostęp do 25 najlepszych kombinacji czcionek ekspertów i zobaczyć, jak wyglądają z grafiką i czcionką.

#6 Canva

Canva uchodzi za genialne narzędzie do tworzenia różnego rodzaju grafik, ogłoszeń, plakatów czy wizytówek. Za jego pomocą można szybko otrzymać świetny wynik. Użytkownik ma dostęp do szablonów, można łatwo wprowadzić tekst.

Zainwestowanie w „Canva for work” (płatne 10 dolarów/miesiąc, płatne rocznie) pozwala zapisać swoje kolory towarowe, logo i czcionki, a także cross-platformy i udostępnić wszystko swojemu zespołowi. Darmowa wersja jest jednak wystarczająca dla większości małych firm i menedżerów społecznościowych. Warto ją przetestować przed zainwestowaniem w płatną wersję.

#7 Google Drawings

Mówiąc o platformach do tworzenia treści wizualnych, często pomija się Google Drawings, ponieważ jest częścią pakietu Dysku Google. Choć narzędzie to nie jest najłatwiejsze w obsłudze w porównaniu z innymi podobnymi aplikacjami, oferuje wiele przydatnych funkcji, w tym dostęp do ponad 500 czcionek i potężne opcje formatowania.

Uwaga: Jeśli korzystasz z Google Drawings, musisz ręcznie ustawić rozmiar strony. Poniżej znajdziesz tabelę rozmiarów:

Wymiary zdjęć na Facebooka:

  • Cover photo – 828×464
  • Zdjęcie profilowe – 360×360
  • Zdjęcie w poście – 940×788

Wymiary zdjęć na Twittera:

  • Zdjęcie profilowe – 500×500
  • Zdjęcie w poście – 1024×500

Wymiary zdjęć na Instagram:

  • Zdjęcie profilowe – 180×180
  • Zdjęcie w poście – 1080×1080

– Treść wizualna jest niezbędnym elementów każdego planu marketingowego social media. Używanie darmowych narzędzi może pomóc zwiększyć świadomość marki i zaangażowania. Korzystając z powyższych narzędzi można stworzyć treści, których jakości nie powstydzi się żaden profesjonalny grafik – podsumowuje Łukasz Wołek, CEO agencji Abanana.