X

A może podcast? Pięć korzyści z „mówienia do mikrofonu”

Podcasty stały się jednym z najbardziej popularnych sposobów na dystrybucję treści audio w Internecie. Nie tylko osoby prywatne inwestują swój wolny czas w tworzenie słuchowiska o najróżniejszej tematyce. Również właściciele firm zaczynają doceniać potencjał tego medium i wykorzystują go w swoich strategiach marketingowych jako kolejny kanał promocji swojej branży. Zastanawiasz się, czy podcast to coś dla Ciebie? Obawiasz się poświęcić czas i pieniądze na tego rodzaju publikację? W tym artykule przedstawimy pięć powodów, dla których warto mieć firmowy podcast. Czynimy to na podstawie 5-letniego doświadczenia w prowadzeniu serii odcinków Marketingu ludzkim głosem! To nie lada gratka dla początkujących (i nie tylko). Zapraszamy!

Do niewątpliwych atutów prowadzenia firmowego podcastu możemy zaliczyć:

  • Budowanie marki i zwiększanie jej świadomości

Kolejny kanał mediowy docierający do odbiorców pozwala na budowanie silnego wizerunku marki i zwiększanie jej świadomości wśród słuchaczy, którzy do tej pory nie mieli okazji dowiedzieć się o Twojej firmie. Firma, angażując się w taki przekaz, rozpowszechnia historię marki, jej misję, promuje wartości. Dzieli się także wiedzą i doświadczeniem swoich pracowników. To pozwala na ugruntowanie pozycji firmy w świadomości słuchaczy oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki na rynku pracy.

Przykład: https://www.labber.pl/mlg-autorski-system-zarzadzania-trescia-grupy-eura7/

  • Pozyskiwanie nowych klientów

Podcasty to również skuteczny sposób na dotarcie do nowych klientów. Dzięki temu medium firma zwielokrotni drogi zbliżenia się do osób, które nie miały szansy poznać marki, gdyż mają nawyk koncentrowania się wyłącznie na marketingowym przekazie audialnym lub audiowizualnym. Podcast, spełniając ten warunek, daje firmie możliwość poszerzenia grona odbiorców, zwiększenia sprzedaży i rozwinięcia swojej działalności.

Przykład: https://www.labber.pl/mlg-marketing-sportowy-w-grupie-blachotrapez/

  • Budowanie relacji z klientami

Podcasty to także doskonałe narzędzie do budowania relacji z klientami. Firma może dzięki temu medium poznać lepiej potrzeby i oczekiwania swoich klientów oraz systematycznie budować z nimi bliższe interakcje. Przekazuj klientom wartościowe informacje i porady, a wpłynie to pozytywnie na postrzeganie przez nich Twojej marki. Pozycja eksperta, która w ten sposób jest kształtowana, dodaje wartości nie tylko samej marce, co oferowanym przez nią produktom/usługom.

Przykład: https://www.labber.pl/mlg-jak-skutecznie-dotrzec-reklama-do-rodzicow-i-dzieci/

  • Zwiększenie zaangażowania klientów

Regularne tworzenie nagrań to sposób na zwiększenie zaangażowania klientów. Słuchacze cyklicznych podcastów firmy często stają się lojalnymi klientami i ambasadorami marki. To naturalna promocja marki! Przekazując im wartość w postaci wiedzy i przydatnych informacji, dzieląc się swoim doświadczeniem, wzbudzasz zaufanie nie tylko do siebie, lecz przede wszystkim do swojej firmy.

Przykład: https://www.labber.pl/losofun-czyli-jak-w-prosty-sposob-aktywizowac-konsumentow/

  • Budowanie wizerunku eksperta w branży

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, słuchowiska są doskonałym sposobem na budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Firma może dzięki temu przekazywać swoją wiedzę i doświadczenia związane z branżą, w której działa. To pozwala na zdobycie zaufania przyszłych klientów. Opinia fachowca i specjalisty w swoim zawodzie pozwoli wyprzedzić konkurencję i wygrać walkę o uwagę konsumenta.

Przykład: https://www.labber.pl/marketing-ludzkim-glosem-top-7-najczesciej-odtwarzanych-odcinkow/

Założenie firmowego podcastu wymaga zaangażowania, dodatkowych funduszy i kilku wolnych godzin, ale prowadzenie tego rodzaju komunikacji z odbiorcami przyniesie wiele korzyści dla firmy! Tylko pomyśl o zwiększeniu widoczności marki, budowaniu lojalności klientów, utrzymywaniu dobrych relacji z odbiorcami, nie mówiąc już o zwiększeniu sprzedaży oraz wypracowaniu opinii eksperta na rynku. Prowadząc podcast od 2018 roku, wiemy, jakie benefity płyną z tej formy marketingu. Teraz zachęcamy Ciebie, żebyś i Ty zaczął swoją przygodę z mikrofonem! W końcu nie chcemy być „samotni na szczycie”!

W wolnej chwili posłuchaj naszego podcastu i dowiedz się więcej.

Organizatorem podcastu Marketing Ludzkim Głosem jest zespół technologiczno-marketingowej Grupy Eura7, do której należą:
Skontaktuj się z nami. Możemy porozmawiać o następujących obszarach współpracy:
  • pracuj w Grupie Eura7
  • uzyskaj ofertę od Grupy Eura7
  • zostań dostawcą Grupy Eura7
  • stwórzmy razem nowy biznes
Łukasz Wołek, CEO
lukasz.wolek@eura7.com
+48 600 004 680