W ramach współpracy z marką Drożdże Babuni zostały podjęte działania z influencerką kulinarną. Akcja miała na celu promocję produktu wśród pasjonatów pieczenia oraz osób, które chciałyby rozpocząć swoją przygodę w kuchni. Pozytywna reakcja społeczności Instagramu wpłynęła istotnie na wzrost popularności Drożdży Babuni.
Wybór influencera
Aleksandra Tatka (@ola_tatka) jest twórcą contentu kulinarnego na Instagramie. Prowadzi dwa konta – jedno lifestylowe, drugie w pełni poświęcone jej pasjom – pieczeniu i gotowaniu. Na Instagramie zgromadziła już ponad 186 tysięcy obserwujących, a przepisy, które tworzy, są często i sukcesywnie odtwarzane. Całość jej contentu jest niezwykle estetyczna, co sprawia, że widzowie chętnie śledzą jej kuchenne poczynania.
Wspólne pieczenie
Live Oli, zyskującej na popularności autorki e-booków kulinarnych, odbył się 22 lutego 2022 roku i był poprowadzony z okazji tłustego czwartku rozpoczynającego ostatni tydzień karnawału, czyli zapusty. Polacy chętnie pielęgnują ten zwyczaj, można bowiem wówczas do woli objadać się pączkami. Ola do wspólnego pieczenia wraz z marką Drożdże Babuni na swoim profilu na Instagramie zaprosiła nie tylko swoich widzów. W transmisji uczestniczyły wyjątkowe osoby – jej mama, która podzieliła się swoim przepisem na tradycyjne pączki, oraz córeczka Blanka, która pomagała w pieczeniu.
Transmisję na żywo obejrzało ponad 37 tysięcy widzów, a ,,drożdżowa społeczność” ochoczo komentowała i reagowała na materiał. Atutem wspólnych, słodkich działań cukierniczych była naturalność i rodzinny klimat w kuchni i w sieci. Zapis relacji można obejrzeć na profilu @i_jest_pysznie, gdzie zainteresowani znajdą także przepis na przepyszne domowe pączki.
Dzięki współpracy z influencerką profil Drożdży Babuni zyskał ponad 1000 nowych obserwujących. Oprócz rozpoznawalności ten rodzaj marketingu buduje również zaangażowaną społeczność, która może stać się dla marki stałą grupą klientów. Współpraca z Olą Tatką wpłynęła na postrzeganie marki jako nieodzownego partnera do kuchni, tym samym zachęciła potencjalnych konsumentów do zakupu drożdży.