X

Abanana na twarz! …czyli jak rekrutować, intrygować i być skutecznym

Po raz kolejny agencja Eura7 i jej spółka córka – Abanana Advertising prowadzą nieco zaskakującą rekrutację. Przypomnijmy kontrowersyjny artykuł oraz jego hmm… sprostowanie w wykonaniu zarządu. Na profilu facebookowym firmy pojawiła się także seria ogłoszeń, które również znacznie odstają od przyjętej normy. Prowokujące treści, gra z odbiorcą, wykorzystanie memów są tutaj na porządku dziennym.

Co dalej? Teraz przyszedł czas na oryginalne wykorzystanie technologii. Eura7 jako pierwsza zastosowała do celów rekrutacji Instagram i własną, jak się okazuje, bardzo skuteczną aplikację.

Biorąc pod uwagę, że agencja szuka osób do działu Social Media, wymagając przy tym znajomości obsługi Instagramu, jego wykorzystanie wydawałoby się oczywiste. Jednak większym wyzwaniem jest to, jak pozyskać wartościowe aplikacje w postaci CV, wiedząc, że medium to umożliwia jedynie dodawanie zdjęć i komentarzy.

Tutaj z pomocą przychodzi kreacja w połączeniu z technologią. Mechanizm jest prosty – zainteresowane osoby mają za zadanie opublikować swoje zdjęcie, docierając z nim do profilu agencji poprzez odpowiednie hashtagi. Jeśli to potrafią, mają już za sobą pierwszy etap rekrutacji. Następnie do gry wchodzi  technologia w postaci Hashlovers TURBO – innowacyjnej aplikacji, która umożliwia komunikowanie się z dowolną osobą korzystającą z Instagramu w czasie rzeczywistym. Dzięki niej można obserwować napływające zgłoszenia i natychmiast na nie odpowiedzieć, dając kandydatom kolejne instrukcje. Efekt? Kilkanaście wartościowych zgłoszeń w kilka dni.

Czy ta technologia ma również zastosowanie w innych branżach? Tak i to w wielu, na przykład wszędzie tam, gdzie liczy się aparycja kandydatów – osób, które pełnią funkcje reprezentatywne firm, przedstawicieli, modelek, dealerów samochodowych itp. Z drugiej strony Hashlovers TURBO doskonale sprawdzi się również wtedy, gdy trzeba wykazać się pomysłowością albo kiedy ktoś poszukuje informacji o marce. O tym jednak opowiemy w kolejnym artykule.

Autor: Marcin Nurkiewicz-Helmer, Creative Director