Grudzień był dla nas miesiącem kolęd, pakowania prezentów oraz… rozmów o ojcostwie. Na naszej tablicy pojawiła się dumna nazwa Tato.Net, autorzy projektu powierzyli nam bowiem zadanie przeprowadzenia internetowej kampanii informującej o działalności tejże inicjatywy.
Aby skutecznie zadziałać w mocno ograniczonym czasie, przygotowaliśmy strategię rozpisaną na działania organiczne na portalach Facebook, Instagram, Twitter oraz działania płatne oparte o Facebook Ads i współpracę z influencerami.
Zaplanowane przez nas działania uwzględniały kilka poważnych trudności. Przede wszystkim kampania musiała być przeprowadzona na przestrzeni tylko jednego miesiąca. W dodatku miesiącem tym był grudzień, czyli czas, w którym media są bardzo mocno zaabsorbowane innymi, zwłaszcza świątecznymi kampaniami reklamowymi, a koszty emisji reklam rosną. Okres ten nie był również sprzymierzeńcem osoby koordynującej działania influencerów.
Za pośrednictwem Facebooka dotarliśmy do ponad 1,1 miliona osób, a reklamę na Instagramie zobaczyło prawie 1 milion odbiorców. Wysoką skuteczność podkreśla liczba emisji reklam, która dla samego Facebooka przekroczyła 6 milionów wyświetleń.
Nasze działania organiczne i płatne wsparli wcześniej wspomniani influencerzy, którzy opublikowali 36 unikalnych artykułów dotyczących akcji. Całość działań przełożyła się na wysoki zasięg (social media) fraz związanych z inicjatywą. Według Brand24 o Tato.Net usłyszało prawie 12 mln osób, a na specjalnie przygotowanym landing page zarejestrowało się prawie 6 tys. użytkowników.
„Ojcostwo we współczesnym świecie to wielkie wyzwanie. Jako ojciec piątki dzieci doskonale to rozumiem i jestem niezwykle zadowolony ze współpracy z Inicjatywą Tato.Net. Akcję wspieramy dalej, zachęcając znajomych do rejestracji i zaangażowania się w życie tej wyjątkowej społeczności” – komentuje projekt Łukasz Wołek, prezes Eura7 i Abanana.