Marka Knorr zainicjowała innowacyjną kampanię, której celem jest przekształcenie kanałów Instagrama w spersonalizowane przepisy kulinarne dzięki zaawansowanej platformie rozpoznawania obrazów i uczenia maszynowego.
Kampania „Eat Your Feed” skupia się na narzędziu stworzonym przez agencję kreatywną AnalogFolk. Umożliwia ono użytkownikom odkrywanie spersonalizowanych, odpowiednich do ich stylu życia przepisów na potrawy w jednym naczyniu, sugerowanych w oparciu o materiały, które udostępnili za pomocą mediów społecznościowych.
Philippa Atkinson, starszy menedżer marki Knorr w Wielkiej Brytanii i Irlandii, wyraża swoje podekscytowanie projektem i podkreśla, że jest to nowatorska koncepcja: „Cieszymy się, że jesteśmy pierwszym na świecie poradnikiem kulinarnym opartym na Instagramie – korzystamy z postów naszych konsumentów, by wyświetlać wartościowe i trafne przepisy, które na pewno pokochają i przypomną im o wspaniałych przygodach, jakie przeżyli”.
Zespół AnalogFolk wykorzystał rozpoznawanie wizualne i indywidualne dane obrazów do zbudowania algorytmu sztucznej inteligencji i zmodyfikował go tak, by “rozumiał” posty i dopasowywał je do idealnej receptury. Każde zdjęcie na Instagramie zawiera wiele informacji, w tym opis, dane o czasie i ewentualnie geotagowaną lokalizację, i wszystkie mogą dostarczyć kontekstu dla algorytmu.
W przypadku samego obrazu firma AnalogFolk zastosowała usługę rozpoznawania wizualnego IBM Watson do identyfikowania scen i obiektów na zdjęciu oraz do generowania słów kluczowych, takich jak „natura”, „plaża” i „snowboard”. Te słowa kluczowe, w połączeniu z metadanymi z obrazu, są używane w dostosowanym algorytmie priorytetowania w celu przypisania idealnego przepisu.
Premiera “Eat Yor Feed” połączona zostanie ze specjalnym wydarzeniem z tej okazji, w ramach którego powstanie pierwsza instagramowa restauracja. Agencja PR Knorra, W Communications, 11 kwietnia będzie podawać posiłki ze składnikami odpowiadającymi instagramowym profilom gości.