Zapraszam na drugi odcinek specjalny podcastu Marketing ludzkim głosem. Pierwszy raz gościnnie występuje osoba będąca Dyrektorem ds. PR i Komunikacji! Posłuchajcie Marcina Bałandy z firmy SOKOŁÓW S.A.
Tematem odcinka jest ambasador marki. Kto to taki? To osoba, która swoimi wypowiedziami i działaniami pozytywnie wpływa na wizerunek reprezentowanej marki. Może być to znana i wpływowa postać, ale może to być też pracownik firmy, która swoimi działaniami kreuje naturalnych, wewnętrznych ambasadorów. Jakie to działania? To jedno z pytań, na które odpowiedzi udziela gość specjalny tego odcinka.
Marcin, na przykładzie znanego ambasadora swojej firmy, opisuje cechy odpowiedniej osoby na tym stanowisku i wymienia pola, na których marka współpracuje z nim przy działaniach promocyjnych (zapewne wiecie o kim mowa, jeżeli nie – zapraszamy do posłuchania podcastu!). W ten sposób możecie dowiedzieć się jak wykorzystać współpracę z celebrytą, ale także ile marka może zyskać, budując pozytywny wizerunkach w oczach własnych pracowników. Usłyszycie, jak Sokołów szukał i nawiązywał współpracę z własnym ambasadorem i historię tej współpracy. Między wierszami znajdziecie ciekawostkę o powstaniu najlepszej (na świecie!) aplikacji do smażenia steków i dowiecie się, co dla firmy i agencji reklamowej znaczą takie pojęcia, jak czysta/biała karta i product placement.
Znajdzie się też kilka rad dla tych, którzy chcieliby sami nawiązać współpracę z marką jako jej ambasadorzy. Nie trzeba być gwiazdą, żeby przyciągnąć uwagę branżowego giganta, słowa kluczowe to autentyczność, uczciwość i zaufanie.
Na koniec kilka słów o inwestowaniu w ambasadora z perspektywy mniejszych przedsiębiorstw. Dowiecie się, czy marketing ambasadorski to gra warta świeczki od początku rozwijania własnej działalności, czy zarezerwowana dla już rozwiniętych i ugruntowanych na rynku marek. A jeżeli już się na nią zdecydujemy, jak samemu zweryfikować efekty takiej kampanii i informować o jej wynikach zarząd. Zapraszamy!
To podcast, którego nie możecie ominąć.
Z tego odcinka dowiecie się:
- Kim jest ambasador marki?
- Po co marce ambasador?
- Czy marketing ambasadorski to zawsze dobry wybór?
- Co marka zyskuje dzięki współpracy z ambasadorem?
- Czy tylko duże marki powinny mieć ambasadora, czy też wchodzące na rynek powinny zaczynać od marketingu ambasadorskiego?
- Kto jest ambasadorem marki Sokołów?
- Jak zyskać wewnętrznych ambasadorów firmy?
- Jak odnaleźć właściwego ambasadora?
- Jakie cechy musi mieć odpowiedni ambasador?
- Jak przebiega i rozwija się współpraca z ambasadorem marki?
- Jakie cechy powinien mieć dobry ambasador, żeby dobrze się z nim współpracowało?
- Jak ambasador może pomóc marce w sytuacjach kryzysowych?
- Jakie mogą być kryteria wyboru ambasadora marki?
- Jak kreować siebie jako influencera, by przyciągnąć uwagę dużych marek?
- Co to jest product placement?
- Czym jest biała/czysta etykieta?
- Czy praca z ambasadorem sprawia, że inni influencerzy/ambasadorzy bardziej się angażują?
- Co powinny robić małe firmy, by pozyskiwać ambasadorów?
- Jaka będzie najbliższa przyszłość aktywności marki Sokołów z Ambasadorem?
- Jak zmierzyć efekty współpracy z ambasadorem?
- W jaki sposób przekazywać zarządowi informację, że współpraca z ambasadorem działa?
Znajdziesz mnie też w social mediach:
Facebook: www.facebook.com/lukaszwolek
Instagram: www.instagram.com/lukaszwolek/
LinkedIin: www.linkedin.com/in/lukaszwolek/