Gospodarka Stanów Zjednoczonych bardzo dotkliwie odczuła kryzys. Kondycja amerykańskich finansów w pośredni sposób kształtuje jednak trendy na światowych rynkach. Patrząc na ostatnie prognozy Forrester Research miejmy nadzieję, że tak właśnie będzie w przypadku reklamy internetowej.
Wartość się potęguje
Forrester Research szacuje, że wartość inwestycji w marketing internetowy w 2009 r. wyniesie ponad 25 miliardów dolarów. Amerykańscy badacze przewidują, że w ciągu najbliższych pięciu lat ta kwota ulegnie podwojeniu i może osiągnąć pułap około 55 miliardów USD.
Społeczności sięgają do portfela
Najszybciej sposród segmentów marketingu internetowego będzie rozwijać się social media marketing, gdzie wysokość rocznej stopy wzrostu inwestycji jest szacowana na około 34%. Przewidywane jest również wyraźne zwiększenie nakładów na działania promocyjne prowadzone z wykorzystaniem technologii mobilnych (27% w skali rocznej).
Web 2.0 istnieje także w Polsce
Wyników amerykańskich badań Forrester Research raczej nie powinno się w tej samej skali odwzorowywać patrząc na polski rynek reklamy internetowej. Niemniej jednak tendencje coraz większego zainteresowania marketerów działaniami prowadzonymi za pośrednictwem mediów społecznościowych również u nas są coraz wyraźniejsze. Web 2.0 jak się okazuje wcale nie jest iluzją.
Recesja-srecesja
Z drugiej strony trzeba również wziąć pod uwagę obecną sytuację gospodarczą Stanów Zjednoczonych, by zupełnie inaczej spojrzeć na prognozy amerykańskich analityków. Założenie zwiększenia wartości rynku reklamy interaktywnej o grubo ponad 100% jest w warunkach panującej recesji dość śmiałe i…
…przede wszystkim uzasadnione. W Polsce może nas w sumie czekać to samo, byle bez zbędnych dodatków w postaci kryzysu. ;-)