Branża nieruchomości coraz śmielej wkracza do Internetu ze swoją ofertą. Słusznie, bo Internet świetnie się nadaje do działań marketingowych i wsparcia sprzedaży nieruchomości.
W poszukiwaniu informacji o branży nieruchomości i jej ofercie coraz większą rolę odgrywa Internet. Surfując w sieci można szybko, siedząc wygodnie przed komputerem, porównać wiele ofert i spokojnie je przeanalizować. Internet użytkownikom zainteresowanym inwestycjami w nieruchomości stwarza wiele możliwości uzyskania kluczowych dla nich informacji. To z kolei dla branży inwestycyjno-deweloperskiej oznacza konieczność podjęcia odpowiednich działań w internetowych kanałach wymiany informacji, odpowiadających na potrzeby potencjalnych klientów.
Nieruchomości online w liczbach
Badania dotyczące obecności branży nieruchomości w Internecie świadczą o tym, że deweloperzy zaczynają dostrzegać potencjał marketingowy Internetu, co przekłada się na wydatki na działania marketingowe i komunikacyjne w sieci. Wyniki najnowszego badania IAB AdEx przeprowadzonego dla IAB Polska przez firmę PwC pokazują, że w 2010 roku branża nieruchomości generowała 6% wydatków na reklamę internetową, co w porównaniu z rokiem 2009 oznacza wzrost o 60%. Jednocześnie, branża ta zajmuje 3. miejsce wśród tak zwanych dóbr trwałych pod względem wydatków na Internet (po motoryzacji oraz mediach, książkach i płytach CD/DVD).
Internet pomocny już w trakcie budowy
Warto podkreślić, że Internet może być przydatnym narzędziem jeszcze na długo przed ukończeniem inwestycji. Już w fazie planowania, a następnie w kolejnych etapach realizacji, dzięki działaniom w sieci można informować o postępach prac, planach, dokonywanych rezerwacjach mieszkań, biur lub powierzchni usługowych. Działania w Internecie od jak najwcześniejszego etapu danej realizacji pozwalają też pokazać przejrzystość działań firmy developerskiej. Oprócz efektów stricte sprzedażowych, mogą więc także być skuteczne z punktu widzenia budowania wizerunku firmy jako solidnej i rzetelnej.
Poruszyć nieruchomość
Skuteczność działań marketingowych w Internecie poprawią rozwiązania niestandardowe, które wyróżnią daną firmę czy ofertę. Spośród wielu możliwości, przy pomocy doświadczonej agencji interaktywnej, każdy deweloper znajdzie coś, co będzie odpowiadać jego potrzebom i możliwościom. Wśród ciekawych rozwiązań warto zwrócić uwagę na przykład na prezentację nieruchomości w formie panoram 3D, narzędzia do aranżowania mieszkań za pośrednictwem Internetu, czy Augmented Reality, czyli rozszerzoną rzeczywistość, umożliwiającą prezentację treści cyfrowych (na przykład modeli budynków) w trzech wymiarach w czasie rzeczywistym na ekranie komputera przy użyciu transmisji wideo. Tego typu rozwiązania, jeśli zostaną odpowiednio dobrane i zoptymalizowane, dla użytkowników stanowić będą niezwykle użyteczne narzędzie, a dla firmy – duży atut na tle działań konkurencji.
Po co nieruchomościom Facebook?
W dzisiejszych czasach ludzie często patrzą podejrzliwie na reklamę, nie wierząc, że reklamowany produkt czy usługa, rzeczywiście są dobre. Reklamodawcy mają przecież interes w jak najkorzystniejszym jego przedstawieniu. W tym kontekście media społecznościowe są świetnym narzędziem. Działania reklamowe są w nich bowiem prowadzone w oparciu o mechanizm rekomendacji, a opiniom znajomym ufamy bardziej niż reklamie pochodzącej wprost od reklamodawców. Firmy działające w branży nieruchomości, jeśli mogą pochwalić się zadowolonymi klientami, powinny wykorzystać ten potencjał – niech ci klienci dzielą się swoimi opiniami z innymi.
źródło: Mashable.com
Zanim ktoś zdecyduje się na zakup nieruchomości, chce mieć pewność, że dobrze lokuje swoje pieniądze. Dzięki wcześniejszemu kontaktowi z marką i poznaniu opinii innych osób na temat danej firmy czy inwestycji, podjęcie decyzji o inwestycji w nieruchomość może być łatwiejsze. W dobie dużej konkurencji na rynku nieruchomości, branża ta musi postawić na zaangażowanie potencjalnych klientów w komunikację. Reklama w mediach społecznościowych jest godna uwagi, ponieważ pozwala dotrzeć do ściśle określonej grupy adresatów, zainteresowanej ofertą firmy i kupnem nieruchomości.
Media społecznościowe otwierają przed branżą nieruchomości nowe możliwości. Wielu mieszkańców miast, w których to powstaje najwięcej inwestycji deweloperskich, ma już profile na Facebooku. Warto więc prowadzić tam działania marketingowe – czy za pośrednictwem dedykowanych profili czy, na przykład, linków sponsorowanych. Skoro na Facebooku są potencjalni klienci branży nieruchomości, to i firm z tej branży nie może tam zabraknąć.
W trosce o klienta
Internet wkracza w coraz to nowe dziedziny życia i biznesu, powodując konieczność sięgania po nowe formy reklamy i sprzedaży produktów i usług. Obecność w Internecie to nie tylko możliwość budowania wizerunku firmy jako eksperta w branży, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i potrzebom rynkowym. Nowe metody i formy promocji to dla firm z branży nieruchomości przede wszystkim szansa na skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów poprzez atrakcyjną i nowoczesną prezentację realizowanych inwestycji. Warto więc, by działania w Internecie na stałe zagościły w ich planach marketingowych.
* tekst jest fragmentem artykułu, który ukazał się w portalach Bankier.pl oraz Krajowy Rynek Nieruchomości (KRN.pl)