Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Najnowsze

Case study – marki na TikToku

Przygotowaliśmy dla Was zestawienie najciekawszych przykładów kont na TikToku. Wybraliśmy marki, które świetnie sobie radzą na tej platformie i szybko dostosowały się do rynkowych nowości oraz potrzeb współczesnego konsumenta. Nasze case study to nie lada gratka, bo możemy podpatrzeć profesjonalistów w akcji. Mamy przyjemność przedstawić Wam kreatywne pomysły przyciągające odbiorców niczym magnes. Chcemy też zwrócić uwagę na strategię komunikacji tych marek w mediach społecznościowych, jest ona bowiem godna podziwu, a dla konkurencji, czyli dla Was, być może  marketingową sugestią.

#1 ASOS

O ASOS stało się głośno za sprawą modnych ubrań i topowych kosmetyków oferowanych przez ponad 800 marek! Przedstawienie tej firmy na TikToku wydaje się nie lada wyzwaniem. Marka stanęła na wysokości zadania i na swoim koncie prezentuje odbiorcom ciekawy content, który przyciąga uwagę. Stosują oni USC (treści wytwarzane i nadawane przez niezależnych i nieodpłatnych użytkowników), co poskutkowało świetnymi wynikami na TikToku. ASOS pokazuje również kulisy swoich projektów i sesji zdjęciowych, aby dać widzom trochę więcej wglądu w działalność marki. Sami zobaczcie!

https://www.tiktok.com/@asos

#2 Cult Beauty

Ta marka zajmuje się internetową sprzedażą produktów fryzjerskich i kosmetycznych. Na TikToku postawiła na przedstawienie się konsumentom w zgodzie z nowymi tiktokowymi trendami. Znajdziemy tam treści humorystyczne oraz typowo komercyjne. Dzięki temu konsument może zobaczyć np. konsystencję, opakowanie oraz zastosowanie produktu w praktyce.

https://www.tiktok.com/@cultbeauty

4# WWE

WWE zajmuje się przede wszystkim organizowaniem widowisk i programów telewizyjnych związanych z wrestlingiem. To konto zasługuje na uwagę! TikTok opublikował nawet informację prasową o dołączeniu WWE do twórców TikToka. WWE od razu wystartowało ze świetnym materiałem bożonarodzeniowym. Warto to zobaczyć.

https://www.tiktok.com/@wwe/

5# Gymshark

Odzież sportowa i akcesoria fitness to ich specjalność. Nie tylko fani ciężarów znajdą w Gymshark coś dla siebie. W swojej komunikacji na TikToku postawili na lekkie, humorystyczne treści. Znajdziemy tam sporo memów, śmiesznych sytuacji czy scenek, z którymi możemy się utożsamić. Wszystko związane z siłownią.

https://www.tiktok.com/@gymshark

6# GUCCI

Kto nie słyszał o Gucci? Wydaje się, że ta marka nie potrzebuje dodatkowej promocji czy podążania za trendami (w końcu sama je wyznacza). Nic bardziej mylnego. Luksusowa marka wie, jak cały czas być na topie i wyznaczać kierunki w modzie, również w aplikacji. Ich tiktoki są bardzo artystyczne, a sam content zachowuje przy tym swój charakterystyczny dla marki styl.

https://www.tiktok.com/@gucci

7# OREO

Ciastka, które mówią? A jednak! Na taki content postawiła słynna marka słodyczy. Oreo to charakterystyczne czarne ciasteczka z kremowym wypełnieniem, które od lat kojarzą nam się z dzieciństwem. W swojej komunikacji marka postawiła na personifikację swojego produktu. W ten sposób powstają treści promujące produkt, przy jednoczesnym dostarczaniu akcentów rozrywkowych, dzięki którym odbiorca chętnie zostaje z marką na dłużej.

https://www.tiktok.com/@theoreoofficial/

8# Netflix

Platforma streamingowa podąża za potrzebami konsumentów. Netflix wkroczył na TikToka, ujawniając kulisy nagrań swoich produkcji, przedstawiając postaci oraz miksując sceny swoich filmów i seriali. Dzięki temu fani mogą dowiedzieć się więcej o ofercie Netflixa. Dodatkowa wartość, jaką wnosi taki content na TikToku marki, jest nieoceniona.

https://www.tiktok.com/@netflix/

9# Saturday Night Live

Popularna amerykańska telewizja na żywo emituje swoje odcinki w późnych godzinach nocnych. Fani mogą oglądać wywiady ulubionych gwiazd, które dodatkowo wykonują różne zadania i uczestniczą w grach dostarczających sporo rozrywki oglądającym. Im więcej śmiesznych nagrań zza kulis i skrótów najzabawniejszych urywków programu, tym chętniej widzowie obserwują profil SNL na TikToku,   Profil Saturday Night Live na TikToku ma już …   4,5 mln obserwujących!

https://www.tiktok.com/@nbcsnl/

10# Ryanair

Ryanair jest znany z tanich lotów samolotowych. Linie lotnicze swoją popularność zyskały również na TikToku, gdzie udostępniają śmieszne filmiki, podążające za tiktokowymi trendami. Ich znakiem charakterystycznym są samoloty z filtrem wielkich ust i oczu, które żartują z sytuacji na lotniskach. Ten content bardzo przypadł do gustu społeczności TikToka. Dystans i humorystyczne podejście marki przyciągają do linii Ryanair nowych klientów.

https://www.tiktok.com/@ryanair/

11# Chipotle

Chipotle jest nowy na TikToku, ale jak dotąd radzi sobie bardzo dobrze. Ta amerykańska sieć restauracji typu fast casual postawiła na  promocję swojej żywności poprzez content na TikToku. Zabawne wplatanie marki w topowe trendy TikToka przyciąga młodych konsumentów. W Halloween Chipotle przeprowadziło kampanię #boorito, która uzyskała ponad 4 miliardy wyświetleń na platformie! Genialny pomysł. Czasami prostota najbardziej się opłaca.

https://www.tiktok.com/@chipotle

12# Elf Cosmetics

Marka kosmetyczna zrobiła prawdziwy szum na TikToku – zaskoczyła pomysłowością. Zamówili oni specjalną piosenkę dedykowaną kampanii Elf. „Eyes Lips Face”, od akronimu nazwy marki, jest uważana za pierwszą oryginalną piosenkę skomponowaną do celów promocji na TikToku. Marka nawiązała również współpracę z influencerami, którzy tworzyli dla niej content. Efektem jest #eyeslipsface, użyty pod filmami niemal 4 miliony razy!

https://www.tiktok.com/@elfyeah

13# GUESS

Kolejna topowa marka na platformie TikToka! Swój content opierają na outfitach, backstagach i modowych poradach. Oprócz filmików typu fashion uruchomili wyzwanie na platformie za pomocą hashtagu #InMyDenim, co okazało się dużym sukcesem. Filmy mają ponad 53 milionów wyświetleń!

https://www.tiktok.com/@guess

#14 Vineyard Vines

Vineyard Vines to amerykańska firma zajmująca się sprzedażą wysokiej klasy odzieży i akcesoriów. Na TikToku publikują zabawne, wciągające treści, które są zawsze modne. Zgromadzili aż 230 tys. obserwujących i mnóstwo wyświetleń. Głównym bohaterem ich tiktoków jest brand hero, czyli różowy wieloryb. Wykonuje prześmieszne zadania i uczestniczy w licznych wyzwaniach. Jest gwiazdą tiktoka marki.

https://www.tiktok.com/@vineyardvines

#15 Gushers

Gushers to marka, która produkuje cukierki uwielbiane przez amerykanów. Na TikToku prowadzą kolorowy content, który podąża za najnowszymi trendami. W roli głównej (oczywiście) cukierki Gushers. Do tej pory marka zyskała niemal 295 tys. obserwujących. Nieźle, jak na markę cukierniczą! Zobaczcie sami.

https://www.tiktok.com/@therealgushers

Wiemy już, jak to wygląda na świecie, ponieważ do tej pory skupiliśmy się na zagranicznych przykładach kreatywnej reklamy na TikToku. Warto wiedzieć, że nad Wisłą nie brakuje ciekawych benchmarków. Nasze TOP 10… a właściwie TOP 11:

#16 Orlen

Polski koncern paliwowo-energetyczny postanowił zaistnieć na TikToku. W swoich filmach przedstawia sportowców, których wspiera. Nagrywane są kulisy meczów, wyścigów czy też spotkania z fanami.To prawdziwa gratka dla fanatyków sportu! Już teraz Orlen na swoim TikToku zgromadził 44 tys. obserwujących!

https://www.tiktok.com/@orlen_team_

#17 RedBull Polska 

Również marki, które mają już wyrobioną opinię lidera, chętnie udzielają się na TikToku. Kto nie zna tego popularnego energetyka? No właśnie! RedBull to nie tylko napój energetyczny, to również organizator imprez, wydarzeń sportowych i gamingowych. Tym wszystkim dzieli się na swoim TikToku. To konto dostarczy Ci prawdziwych emocji!

https://www.tiktok.com/@redbullpolska

#18 Player.pl 

Internetowy serwis wideo na żywo podąża za trendami. Obecnie mogą się pochwalić całkiem sporą ilością dodanych tiktoków, z których fani mogą dowiedzieć się nieco więcej o swoich ulubionych programach i serialach. Dostępnych jest również wiele smaczków zza kulis! Prawie 540 tys. obserwujących nie może się mylić – ich content to strzał w dziesiątkę!

https://www.tiktok.com/@player.pl

#19 eobuwie.pl

Marki obuwnicze szturmem wchodzą na TikToka. Inspirującym kontem w tej branży jest marka eobuwie.pl, która angażuje swoją społeczność wyszukanymi tiktokami. Modne outfity i dobre kadry dają efekt WOW. Zobaczcie, jak eobuwie.pl radzi sobie na TikToku!

https://www.tiktok.com/@eobuwie

#20 X-kom

SIeć sklepów komputerowych na swoim TikToku przekazuje merytoryczny content. Dowiemy się  między innymi “jaki komputer kupić za 1,5 tys.”, pośmiejemy się też ze stereotypu nerda.Trafiają bezbłędnie w swoją niszę! Pasjonaci  informatyki i najnowszych technologii  poczują się tu jak u siebie.

https://www.tiktok.com/@xkompl

#21 InPost 

InPost znany jest również z TikToka! To nie tylko operator logistyczny, to również twórca, który umiejętnie posługuje się swoją marką na TikToku. Zgromadził już 78,5 tys. obserwujących. Z tego konta dowiemy się, jak korzystać z paczkomatów oraz pośmiejemy się z humorystycznych filmików InPostu.

https://www.tiktok.com/@inpost_paczkomaty

#23 PlayPolska

Play wyróżnia się świetnym contentem marketingowym. Wszyscy znają słynną Blondynkę! Teraz możemy obserwować ich pomysły na TikToku. Play angażuje zarówno wielkie gwiazdy, celebrytów, jak i popularnych tikoterów. Rozrywka jest na równym, wysokim poziomie co  “fioletowe” reklamy sieci telefonii komórkowej.

https://www.tiktok.com/@play_polska

#24 Rossmann 

Ta drogeria świetnie radzi sobie zarówno z tiktokowymi trendami, jak i z RTM! Wystarczy spojrzeć na ich content. Promują swoje produkty i gwarantują dobrą dawkę humoru (z dystansem do własnego wizerunku). Na ich koncie znakomicie odnajdzie się nie tylko wierna fanka tej drogerii.

https://www.tiktok.com/@rossmannpl

#25 Polska Policja

Przed nami wisienka na torcie. Jeśli jeszcze nie słyszeliście o tym koncie, to musicie je sprawdzić! Polska policja postanowiła założyć oficjalne konto. Policjanci dzielą się tam nie tylko profesjonalnymi materiałami o swojej pracy i kulisami służby. Podchodzą do swojego contentu w sposób humorystyczny, co zachwyca odbiorców. Konto zyskało bardzo duży rozgłos i stało się hitem TikToka.

https://www.tiktok.com/@polskapolicja

Bonus!

#26 Abanana

Dla najwytrwalszych czytelników mamy bonus z promienną nutką ;) – 26 przykład marki na TikToku. Agencja reklamowa, która uchyla rąbka tajemnicy pracy w firmie. Abanana ma bardzo fajny content, zgraną ekipę i jesteśmy bardzo kreatywni. Ups, wydało się! Autoreklama!  Tak czy inaczej, wpadajcie do nas na TikToka! Zapraszamy serdecznie :D

https://www.tiktok.com/@abanana.pl

Jak widać, coraz częściej firmy inwestują w tworzenie contentu na TikToku. To świetny sposób na zyskanie rozgłosu i przedstawienie marki z nieco innej strony – bardziej ludzkiej. To ogromna szansa również dla mniejszych firm, które dopiero zaczynają wchodzić na rynek.

TikTok prezentuje, zaskakuje, bawi, szanuje nasz czas, na nowo definiuje formy reklam i ich odbiorcę.

Mamy nadzieję, że czujecie się zainspirowani. Do zobaczenia na TikToku!

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x