X

CASE STUDY: Philips Softpal w blogosferze

W czerwcu wspieraliśmy komunikację nowych, unikalnych produktów Philips: miękkich lampek nocnych, z którymi dziecko może spać. Prostą, niskobudżetową akcją w 2 tygodnie zbudowaliśmy pożądany zasięg w grupie celowej: blisko 100 tys., bez wsparcia reklamowego. 100% pozytywnego „sentymentu”. Jak się do tego zabraliśmy?

Produkt skierowany jest do dzieci w wieku 2—4 lat, które nie współdecydują jeszcze o zakupach na swoją rzecz. To rodzice odpowiedzialni są za ostateczny wybór kupowanych dla swoich pociech zabawek. Postanowiliśmy więc zaprosić do całej akcji znanych w blogosferze rodziców. Wybraliśmy 100 cieszących się największą popularnością blogerów parentingowych posiadających dzieci w wieku od 2 do 4 lat, którzy są bardzo aktywni, piszą systematycznie. Po ostatecznej selekcji w akcji wzięło udział 29 blogerów, m.in. tomitobi.pl, nellavita.pl, budujacamama.pl.

Przygotowaliśmy dla nich konkurs: Wraz ze swoimi malutkimi pociechami mieli sprawdzić jak działa „SoftPal przenośny świetlny przyjaciel”. Dodatkowo każdy z blogerów napisał recenzję na temat lampki, jaką dostał. Swoje odczucia i wrażenia o produkcie publikowali nie tylko na swoich blogach, ale także w kanałach społecznościowych.

Każdy bloger organizował ponadto konkurs dla swoich czytelników. Do wygrania była dowolnie wybrana lampka. Zasady były proste, jasne dla każdego. Wystarczyło wysłać zdjęcie swojej pociechy, które udowadnia, że dziecko uwielbia filmy Disneya. Każdy bloger wyłonił szczęśliwego zwycięzcę.

Co dzięki temu uzyskała firma Philips? Przede wszystkim – bez problemu trafiła do idealnie stargetowanych odbiorców. Zasięg w mediach społecznościowych wyniósł 95 tysięcy. Samych blogowych wpisów było 155, a wzmianek w Internecie pojawiło się 561. Co najważniejsze – wszystkie były pozytywne.