X

CASE STUDY: Pierwsza polska marka z reklamą na Super Bowl!

Marka Activlab Sport powierzyła nam (jesteśmy Abanana z Grupy Eura7) promocję produktu BCAA Xtra Drink na rynku amerykańskim i pozwoliła wykorzystać pełne możliwości naszego autorskiego narzędzia monitoringu Instagrama. Postanowiliśmy zbliżyć się do konsumenta zaangażowanego w trwające rozgrywki Super Bowl i… porozmawiać z nim o byciu fit.

Kilka godzin show trwającego w Stanach Zjednoczonych to krótki i intensywny czas na działanie. W Polsce był to środek nocy. :) Używając naszego autorskiego narzędzia  szukaliśmy użytkowników, którzy publikują na Instagramie zdjęcia ze stadionu i wchodziliśmy z nimi w interakcję. Naszym zadaniem była budowa świadomości marki wśród konsumentów z USA, zainteresowanie produktem oraz zwiększenie ruchu na amerykańskiej wersji strony www i na profilu marki na Instagramie.

Liczba dodawanych przez Amerykanów zdjęć ze stadionu przerosła nasze wyobrażenia. Średnio w ciągu godziny na Instagramie publikowane było ponad 40 tys. zdjęć! Nasi analitycy wybierali te zdjęcia, na których widniały osoby mogące być targetem marki Activlab Sport. Dodawali komentarz pasujący do zdjęcia i zapraszali do wypróbowania produktu. W ciągu 4 godzin skomentowaliśmy ponad 1200 zdjęć, docierając tym samym do około 70.000 użytkowników Instagrama.

Strona WWW oddała nasze zaangażowanie w postaci dwukrotnego wzrostu liczby wizyt dziennie. Wygenerowaliśmy wzrosty liczby użytkowników (prawie 200%), sesji (160% więcej) oraz odsłon (wzrost w wysokości 120%). Najbardziej zależało nam na użytkownikach ze Stanów Zjednoczonych i ten cel udało się osiągnąć – uzyskaliśmy wzrost wizyt na poziomie 210,71%. Pokonaliśmy tym samym częściowo barierę Instagrama, który nie pozwala na linkowanie do strony WWW z poziomu postu lub komentarza.

Activlab Sport to marka wchodząca na rynek amerykański, znana wąskiemu gronu odbiorców. Krótki czas na dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej możemy uznać za wyjątkowo udany – osiągnęliśmy zakładane efekty, a niektóre założenia udało się prześcignąć.

Na fotografii: real-time marketing prowadzony przez zespół agencji Abanana o 1.45 w nocy.

AKTUALIZACJA:

Abanana została nagrodzona w USA za akcję na Super Bowl dla marki Activlab, zdobywając statuetkę w konkursie Davey Awards.