X

Case study: Skoda w Twoich rękach, czyli content marketing dla branży motoryzacyjnej

Dla sieci salonów marki Škoda w latach 2010-2012 prowadziliśmy komunikację w mediach społecznościowych, obejmującą takie kanały jak blog tematyczny, Facebook, Twitter, a nawet nieistniejący już Blip :)

Klient: sieć salonów Škoda – Emida (aktualnie Volkswagen Group Polska sp. z o.o.)

Cel komunikacji: wśród internautów z Polski południowej zbudować świadomość salonów Emida na poziomie „top of mind” w zakresie obsługi serwisowej.

W efekcie prac strategicznych powstała koncepcja budowy platformy komunikacyjnej obejmującej najpopularniejsze serwisy społecznościowe. Jako centrum komunikacji wdrożony został blog „Skoda i Ty”, który był integratorem wszystkich wykorzystywanych mediów.  Publikowane na nim treści odpowiadały jednej z przyjętych kategorii tematycznych:

  • „Kierowcy radzą” – teksty nadsyłane przez użytkowników, którzy pisali o swoich doświadczeniach z marką Skoda.
  • „Zdaniem eksperta” – pracownicy dealera tworzyli teksty poruszające zagadnienia związane z użytkowaniem, odpowiednią eksploatacją i zakupem samochodu marki Škoda.
  • „Konkurs” – cyklicznie (raz w miesiącu) prowadzony był konkurs z nagrodami: gadżety Skoda – koszulki, polary; kompresory, przewodniki, kosmetyki samochodowe. Informacja o aktualnym konkursie znajdowała się też w newsletterze rozsyłanym przez dealera.
  • „Szósty bieg” – newsy związane z marką Škoda, a także informacje o wydarzeniach, w których brał udział dealer – zloty, imprezy motoryzacyjne, pokazy.
  • „Skoda Test” – testy samochodów marki Škoda przeprowadzane były cyklicznie przez zewnętrznego blogera. Bloger odbierał auto z pełnym bakiem w sobotę rano, a oddawał w poniedziałek. Recenzja, w skróconej formie, pojawiała się na blogu SkodaiTy.pl, a całość publikowana była na blogu testera. Model Škody do kolejnych testów wybierany był spośród dwóch propozycji na Fanpage’u „Skoda i Ty” w głosowaniu fanów.

Blog prowadzony był przez agencję Eura7 we współpracy z partnerami: blogerami, ekspertami z firmy Emida oraz z użytkownikami serwisu.

Równolegle do bloga prowadzona była komunikacja na Facebooku, Twitterze i Blipie. Serwisy te służyły głównie do napędzania ruchu na blogu, ale były też wykorzystywane w celu zakomunikowania aktualnych promocji, czy też wyprzedaży. Konkretne leady sprzedażowe uzyskiwano komunikując promocje (np. wymiana opon na zimę z rabatem 20%) równocześnie we wszystkich kanałach.

Kategorie: Case Studies