Naszym zadaniem było wprowadzenie nowego smaku cukierków Verbena – Imbir. Ze względu na rozgrzewające właściwości produktu, kampanię przeprowadziliśmy późną jesienią. W naszych działaniach skupiliśmy się na nowości, podkreślaniu zaskakującego smaku i niestandardowego wprowadzenia go na rynek.
CEL: Wprowadzenie nowego, imbirowego smaku cukierków Verbena.
ROZWIĄZANIE:
10 tys. produktów przeznaczonych przez klienta do samplingu zainspirowało nas do niestandardowej akcji promocyjnej. Ambient polegał na umieszczeniu w centrum Krakowa billboardu obwieszonego torebkami z cukierkami. Akcję przeprowadziliśmy dwukrotnie tego samego dnia, rozdając 880 paczek.
W wyniku ambientu powstał film promocyjny, który opublikowany na YouTube oraz na fanpage Verbena, zachęcał do wzięcia udziału w I etapie konkursu i wygrania cukierków. Osoby, którym przyznano paczki, otrzymały również specjalny kod aktywacyjny do II etapu konkursu. Zadaniem uczestników było kreatywne opisanie wrażeń z testowania nowego smaku cukierków. Do wygrania były trzy iPady mini.
Do kampanii zostało zaangażowanych również 30 blogerek, których zadaniem było zachęcenie swoich czytelników do wzięcia udziału w akcji. Dla najskuteczniejszej z nich została przewidziana nagroda w postaci aparatu fotograficznego.
Równolegle podpisaliśmy umowę z bdsklep.pl, który do każdego swojego zamówienia przez miesiąc dołączał paczki cukierków – w sumie 2 tys. zestawów.
EFEKTY:
Efektem akcji był niestandardowy sampling o dużym zasięgu i zdecydowanie niższych kosztach niż w przypadku tradycyjnych form dystrybucji próbek. Zaangażowaliśmy w swoje działania jednocześnie internautów, blogerów, sklep internetowy i mieszkańców Krakowa.
Rezultatem kampanii było natychmiastowe i bardzo duże zainteresowanie udziałem w akcji. W ciągu pierwszych dwóch godzin od uruchomienia kampanii i opublikowania przez blogerki informacji o konkursie otrzymaliśmy ponad 2.500 zgłoszeń, a serwery chwilami pracowały na najwyższych obrotach. W ciągu półtora miesiąca trwania akcji liczba fanów na facebooku wzrosła z 24 577 do 36 776. Pomimo zakończenia akcji komunikacja z użytkownikami jest wciąż bardzo żywa, co przekłada się na wysoką interakcję.