Góralki z ponadmilionową publicznością fanów od lat królują na Facebooku. Niestety wprowadzane sukcesywnie przez serwis Marka Zuckerberga zmiany ukierunkowane na wzrost wpływów ze sprzedaży reklam w znaczący sposób ograniczyły organiczne zasięgi publikowanych przez marki postów. Jak sobie z tym poradziła agencja Abanana?
Strategicznie przyjęto dwa główne założenia dotyczące kanałów komunikacji:
- Zwiększenie zaangażowania fanów na Facebooku.
- Sukcesywne przekierowywanie komunikacji z Facebooka na inne kanały.
Pierwsze założenie osiągnięto dzięki wdrożeniu programu lojalnościowego Wafelkowy Wyjadacz. Mechanizm był bardzo prosty. Wystarczyło zarejestrować się w aplikacji i jak najczęściej wchodzić w interakcję z marką Góralki na Facebooku: lajkować, komentować i udostępniać posty. Co miesiąc 100 najbardziej aktywnych fanów wygrywało zestawy upominkowe. Dzięki tej aplikacji profil marki Góralki w maju 2014 roku był najczęściej komentowanym profilem w Polsce, wyprzedzając nawet profile polityków i celebrytów. W końcowym rozrachunku uzyskanie jednego like’a pod postem okazało się 9 razy tańsze niż w przypadku korzystania z reklamy płatnej (0,08 zł vs 0,72 zł). Czytaj więcej o Wafelkowym Wyjadaczu.