Góralki z ponadmilionową publicznością fanów od lat królują na Facebooku. Niestety wprowadzane sukcesywnie przez serwis Marka Zuckerberga zmiany ukierunkowane na wzrost wpływów ze sprzedaży reklam w znaczący sposób ograniczyły organiczne zasięgi publikowanych przez marki postów. Jak sobie z tym poradziła agencja Abanana?
Strategicznie przyjęto dwa główne założenia dotyczące kanałów komunikacji:
- Zwiększenie zaangażowania fanów na Facebooku.
- Sukcesywne przekierowywanie komunikacji z Facebooka na inne kanały.
Pierwsze założenie osiągnięto dzięki wdrożeniu programu lojalnościowego Wafelkowy Wyjadacz. Mechanizm był bardzo prosty. Wystarczyło zarejestrować się w aplikacji i jak najczęściej wchodzić w interakcję z marką Góralki na Facebooku: lajkować, komentować i udostępniać posty. Co miesiąc 100 najbardziej aktywnych fanów wygrywało zestawy upominkowe. Dzięki tej aplikacji profil marki Góralki w maju 2014 roku był najczęściej komentowanym profilem w Polsce, wyprzedzając nawet profile polityków i celebrytów. W końcowym rozrachunku uzyskanie jednego like’a pod postem okazało się 9 razy tańsze niż w przypadku korzystania z reklamy płatnej (0,08 zł vs 0,72 zł). Czytaj więcej o Wafelkowym Wyjadaczu.
Zaangażowanie fanów przeliczane było na punkty. Suma punktów wszystkich fanów naładowała „pozytywną energią” Wafelkowego Vana, dzięki czemu w wakacje odwiedził on najpopularniejsze polskie miejscowości wypoczynkowe. Pojawieniu się tego kolorowego busika towarzyszyły zabawy dla najmłodszych prowadzone przez animatora, rozdawanie gadżetów góralkowych, pokazy koszykarskiego freestyle’a oraz degustacja nowego cytrynowego smaku Góralków. Główną atrakcją był żywy Góralek oraz jego zwariowane pomysły kreowane ad-hoc, jak na przykład obtańcowanie wszystkich kobiet na zabawie seniorów w Łebie :)
Akcja promocyjna „Wafelkowy Van” jest wzorowym przykładem łączenia marketingu internetowego z komunikacją offline. Internauci mieli realny wpływ na wyjazd Wafelkowego Vana w trasę promocyjną. Seria ambientów poprzedzona była komunikacją outdoorową oraz geotargetowaną reklamą internetową. W trakcie imprez dla użytku uczestników dostępna była fotobudka, poprzez którą wykonywane na miejscu zdjęcia trafiały automatycznie do internetu na specjalnie zaprojektowany landing page. Zdjęcia z największą liczbą głosów nagradzane były upominkami i rowerami, dlatego uczestnicy konkursu chętnie udostępniali je w mediach społecznościowych i zachęcali do głosowania. Tym samym akcja promocyjna, która zaczęła się w internecie i wyszła do świata rzeczywistego, z jeszcze większą siłą wróciła do sieci skutecznie komunikując markę Góralki jako bardzo smaczną i bliską młodemu odbiorcy. Zobacz akcję „Wafelkowy Van” w liczbach: