Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przy współpracy z ARBO Interactive, Grupą IQS, OPI, SWPS i WP.pl opublikował ostatnio wyniki badania „A Ty komu ufasz?”, poświęconego zaufaniu i oczekiwaniom wobec marek w mediach społecznościowych. Co z punktu widzenia strategii działań marketingowych i budowy wizerunku w Internecie oznaczają deklarowane przez internautów oczekiwania wobec marek?
Obecność w mediach społecznościowych powoli staje się normą także w Polsce oraz wśród rodzimych brandów i firm. Social media świetnie nadają się do budowy zaangażowania w komunikację z marką i długofalowego kształtowania jej wizerunku. Dotyczy to przede wszystkim sektora dóbr szybko zbywalnych, branży rozrywkowej i medialnej, modowej, telekomunikacyjnej, IT itp. Jednocześnie, wspomniane badanie pokazuje, że internauci coraz mniej ufają treściom reklamowym marek w social media, choć je lubią i śledzą oraz wchodzą z nimi chętnie w interakcje. Jest to bardzo ważna informacja z punktu widzenia tych podmiotów, którym zależy na strategicznej i przemyślanej komunikacji ze swoją grupą docelową, a nie tylko na coraz większej liczbie sympatyków, nastawionych jedynie na kolekcjonowanie nagród i masowe uczestnictwo w konkursach. Wraz z upływem czasu zmieniają się także oczekiwania konsumentów i ich nastawienie do rozmaitych marketingowych, promocyjnych i sprzedażowych treści, z którymi codziennie stykają się w serwisach społecznościowych. Co zatem marki powinny wziąć pod uwagę w kwestii swojej skutecznej obecności w tego typu kanałach?