Tego roku, chorwackiej agencji Imago powierzono zadanie wprowadzenia na rynek nowego wizerunku butelki dla wody Jana, której motywem przewodnim była miłość. Taki temat przybrała też kampania Imago, którą w kulminacyjnym momencie śledziła cała Chorwacja.
Rdzeniem działań zaplanowanych przez Imago była historia chorwackiej pary bocianów – Kleptana i Maleny, która rozpoznawana jest na całym świecie. Co roku od kilkunastu lat Kleptan na zimę opuszcza gniazdo, by na wiosnę znów powrócić do Maleny, która ze względu na złamane skrzydło musi zostać w Chorwacji.
Marketerzy z Imago postanowili, że przeprowadzą transmisję na żywo z gniazda bocianiej pary, gdzie jak co roku Malena oczekiwała na powrót Kleptana. Swoje działania agencja zaczęła od umieszczenia kamery z widokiem na gniazdo słynnej bocianiej pary. Materiał transmitowany był bezpośrednio na kanał YouTube, gdzie w relacji na żywo prowadzonej bez przerwy, oczekiwanie bocianicy mogli śledzić internauci. Do rozprzestrzenienia transmisji wykorzystano social media, za pomocą których nagranie śledziło kilkadziesiąt tysięcy odbiorców, włączających się w nią za pomocą wysyłanych komentarzy.
Wsparciem dla kampanii w social media była reklama outdoorowa prowadzona za pomocą ulotek, billboardów, oraz co najważniejsze za pomocą specjalnego, ogromnego ekranu zamontowanego w centralnym punkcie Zagrzebia. Mieszkańcy stolicy mogli na nim śledzić co w danym momencie dzieje się w bocianim gnieździe w małej wiosce Brodski Varoš. Sukces pomysłu sprawił, że stał on się głównym tematem w lokalnych mediach, które poświęciły mu kilkaset publikacji i artykułów przyczyniając się tym samym do jego nagłośnienia.
Przedsięwzięcie, które wydaje się bardzo proste w swojej realizacji, tak naprawdę wymagało od pracowników agencji nie lada wysiłku. Jak zaznacza Darko Borsnar, pomysłodawca projektu, kampanię poprzedził kilkumiesięczny okres przygotowań, a w samej realizacji udział brało ponad 30 osób. Dodatkowym utrudnieniem był szereg ciężkich do przewidzenia zmiennych, takich jak pogoda i główny bohater, którego bezpieczny powrót do domu był fundamentem osiągnięcia zamierzonego celu.
Szczytowym punktem kampanii był 30 marca 2016 roku, gdy Kleptan po długiej podróży z południa w końcu wylądował w gnieździe, gdzie czekała na niego Malena. Kulminacyjny moment śledziło wówczas kilkaset tysięcy odbiorców. Uwagę odbiorców wykorzystali wówczas twórcy, którzy chwilę po wylądowaniu Bociana, zaprezentowali na ekranach nowy wygląd butelki wody Jana z jasnym przekazem “Miłość nie zna granic, Woda Jana z komunikatem o miłości”.
KRAJ: CHORWACJA
AGENCJA: IMAGO
AUTOR POMYSŁU: DARKO BOSNAR
LINK: http://www.youtube.com/watch?v=IM-WSz7WBAo