Na śniadanie z Łukaszem Walą, Digital Managerem Grupy Maspex, pracownicy Eura7 i Abanana przybyli głodni – ale głównie wiedzy. Łukasz opowiadał o tylu szczegółach dotyczących pracy i organizacji w tak dużej firmie, że aż żal, że nasze spotkanie nie mogło przeobrazić się w obiad marketingowy.
Grupa Maspex Sp. z o.o. zrzesza czołowe polskie marki spożywcze z różnych kategorii – soki, keczupy, makarony czy przetwory warzywne. Różnorodność produktów jest zatem ogromna, a liczba ich wariantów w aktywnej sprzedaży spod szyldu Maspex to około 500!
Wala opowiadał, jak rozległym procesem jest śledzenie trendów i losów dotychczas sprzedawanych towarów, prowadzenie badań czy uczestniczenie w międzynarodowych targach, na których można znaleźć również wiele inspiracji z całego świata.
Pochyliliśmy się wspólnie nad narzędziami w digital marketingu, które stosowane są do przekazania komunikatu reklamowego – według Łukasza sprawdza się nie jedno konkretne narzędzie, a ich kombinacja dobrana do danej kampanii, bo tylko w taki sposób przedsiębiorstwo jest w stanie dotrzeć do docelowej grupy odbiorców. Ułatwieniem w tej sytuacji są aktualne informacje o tym, jakie media najbardziej wpływają na reakcję odbiorcy, jakie zachodzą między nimi relacje i co działa w jakim obszarze tematycznym.
Płynnie przeszliśmy z panelu dyskusyjnego z naszym gościem do innego sektora, mianowicie do prezentacji Łukasza Wołka z Abanana Advertising dotyczącej influencer marketingu. Wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że należy patrzeć na niego chłodnym okiem. Przeanalizowaliśmy działania partnerów w obrębie influencer marketingu, statystyki dotyczące współpracy z nimi, a także wady i zalety takiego układu.
Fot. Paweł Moś