Internetowe banery reklamowe można lubić lub nie. Na pewno jednak warto coś o nich wiedzieć. Zacznijmy więc od podstaw, czyli rozmiarów standardowych banerów reklamowych wyświetlanych na stronach internetowych.
Wielkości określonych typów displayów reklamowych ustandaryzowało IAB, czyli Interactive Advertising Bureau – międzynarodowa organizacja zrzeszająca czołowe firmy z branży interaktywnej, której członkiem jest również agencja interaktywna EURA7. Na dzień dzisiejszy trwają prace nad ostatecznym ustaleniem formatów i rodzajów reklam wideo. Póki co przedstawiam aktualne standardowe wymiary banerów wraz z nazwami ich poszczególnych typów:
Rectangles or Pop-Ups
336 × 280 – Large Rectangle
300 × 250 – Medium Rectangle
250 × 250 – Square Pop-Up
240 × 400 – Vertical Rectangle
180 × 150 – Rectangle
Banners and Buttons
88 × 31 – Micro Bar
120 × 90 – Button 1
120 × 60 – Button 2
120 × 240 – Vertical Banner
125 × 125 – Square Button
234 × 60 – Half Banner
468 × 60 – Full Banner
728 × 90 – Leaderboard
Skyscrapers
120 × 600 – 120 Skyscraper
125 × 600 – 125 Skyscraper
160 × 600 – Wide Skyscraper
300 × 600 – Half Page Ad
Więcej informacji na temat internetowych banerów reklamowych znajdziecie w oficjalnej prezentacji IAB (PDF).