Cześć! Dzisiaj moim gościem jest znany już wam Bartosz Dziedzic z agencji Abanana Advertising. Tym razem zajmujemy się tematem content marketingu.
Content marketing – po polsku marketing treści – to według mojego rozmówcy udzielenie klientowi odpowiedzi na pytania, które bardzo chciałby nam zadać, w sposób najciekawszy i dopasowany do klienta. Z pewnością nie jest to działanie jednorazowe ani doraźne. To nie strategia, która samodzielnie sprzeda produkty, nie jest to również tylko SEO, choć niektórzy stawiają między tym ostatnim a content marketingiem znak równości. Według niektórych to tylko tekst, nagłówki, słowa kluczowe – a przecież content może występować w formie wideo, podcastu czy infografiki. Marketing treści uwzględnia też inne działania niż te online, czyli wszelkie szkolenia, eventy bądź publikacje w prasie.
Skąd wzięła się nazwa content marketing? Ktoś musiał stwierdzić, że zbiór wymienionych wyżej działań zasługuje na odrębną nazwę, zwłaszcza w dobie możliwości, które obecnie daje internet. Jest to ułatwienie dla całej branży marketingowej, ponieważ takie uporządkowanie i segmentowanie niektórych działań prowadzi do słusznych wniosków i uproszczeń, którymi potem łatwiej się posługiwać – choćby projektując strategię dla klienta.
Rozmawiamy też o tym, jaka jest rola social mediów w content marketingu. Czy content marketing to ich element, czy może odwrotnie? W ten aspekt naszych rozważań wchodzą też pojęcia: paid media, own media oraz earned media, które oczywiście wyjaśniamy w podcaście. Poruszamy też temat społeczności social mediów, która niejednokrotnie pomaga w tworzeniu content marketingu, jednocześnie stając się jego odbiorcą. To tak zwane UGC – user generated content.
Bartosz opowiada, w jaki sposób można – a nawet należy – łączyć content marketing z innymi sektorami, np. z SEO czy z PR-em. Sam marketing treści powodowałby bowiem zalanie treścią, co zresztą już poniekąd ma miejsce. Sęk leży w tym, aby konstruować atrakcyjny content i myśleć nie tylko o tym, aby go wypuścić, ale też o tym, aby dotarł do odbiorców.
O planowaniu budżetów przeznaczanych na content marketing można byłoby mówić godzinami, my jednak ujmujemy to w kilku celnych zdaniach. Poruszamy jeszcze temat recyklingu treści – a żeby dowiedzieć się, o co w nim chodzi, a także o kilku innych ważnych zasadach budowania treści content marketingowych, gorąco zachęcam do słuchania!
Z tego odcinka dowiecie się:
- Czym content marketing… nie jest?
- Czym content marketing jest?
- Jak content marketing wiąże się z SEO?
- Jak wygląda content marketing offline?
- Dlaczego wymyślono nazwę content marketing?
- Co to są referale?
- Jak włączyć social media do strategii content marketingowej?
- Jak tworzyć dobry content marketing pod kątem social mediów?
- Jaką rolę w social mediach będzie pełnił content marketing, który tworzymy?
- Czy social media są elementem content marketingu?
- Co to są paid media, own media i earned media?
- Jakie są 3 możliwości publikowania contentu i jakie gwarantują efekty?
- Jaką rolę odgrywa społeczność w działaniach content marketingowych?
- Co to jest UGC?
- Co to jest ścieżka zakupowa i jaka jest jej funkcja?
- Co to jest inbound marketing?
- Jaką rolę odgrywa content marketing w ogólnej strategii komunikacji?
- Czy można zaplanować działanie wirusowe?
- Content marketing to działanie krótko czy długotrwałe?
- Jaki wpływ może mieć content marketing na SEO?
- Czy content marketing zawsze powinien mieć jakiś budżet?
- Co to jest recykling treści?
Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem: