Witam Cię w 12. odcinku Marketing ludzkim głosem. Dzisiaj wraz z moim gościem – Maksem Michalczakiem, który jest PR Managerem Agencji Abanana i Eura7, porozmawiamy o copywriterze.
To osoba, której teksty wypełniają przestrzenie marketingu, więc dyskutujemy o tym, jakie musi mieć cechy i jakie stawiane są przed nią wymagania. Copywriting to zbitka dwóch słów, od których wychodzimy, by zastanowić się do czego ktoś na takim stanowisku może przydać się w firmie i czy to to samo, co rzecznik prasowy. Poruszymy kilka szczegółów pracy w zawodzie – zdradzimy co to jest CTA, omnichannel, powiemy kilka słów o SEO, systemach zarządzania treścią i czym jest „mięso” dla copywritera.
Rozróżniamy też obowiązki i sposób pracy w zawodzie współcześnie i przed kilkunastoma laty. Polecamy świetny film, który przedstawia historię rozwoju przemysłu reklamowego; omawiamy klasyczny, kreatywny team każdej firmy i concept writing. Znajdzie się też chwila na ćwiczenie z rozpoznawania popularnych sloganów i ciekawostki: ile mamy czasu na zainteresowanie potencjalnego klienta naszą stroną, jak długo innowacje pozostają w sieci wyjątkowe i co ma wspólnego Łukasz Wołek z Michałem Polem?
Z tego odcinka dowiecie się:
- Czym zajmuje się copywriter?
- Jakie cechy powinien mieć dobry copywriter?
- Jak napisać dobry tekst reklamowy?
- Jak przyciągnąć uwagę klienta?
- Kim jest concept writer?
- Jakie narzędzia pomogą nam podczas pracy jako copywriter?
- Czy dyslektyk może być copywriterem?
- Na co zwracać uwagę podczas rekrutacji copywritera?
Zapraszam Cię do odsłuchania i kontaktu ze mną.