X

Crème de la News #10

Cześć! Długi weekend majowy czy nie – my zawsze jesteśmy na straży! Choć w tym tygodniu wyjątkowo w czwartek, to nie zmienia to faktu, że nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie dostarczyli Wam ciekawostek z branży! Udanej lektury!

Niepełnosprawność to tylko jedno słowo

Zaczynamy od tematu może mało „majówkowego”, ale z pewnością poruszającego ważną kwestię niepełnosprawności. W ubiegłym tygodniu wystartowała kampania społeczna „Osoba z_”, za którą odpowiada agencja 2KOMA7.

Celem akcji jest podkreślenie, że ludzie nie powinni być odbierani tylko przez pryzmat swoich niepełnosprawności. Inicjatywa ma zwracać uwagę na to, że każdy człowiek powinien móc aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym i artystycznym.

„Kampania powstała, ponieważ jesteśmy świadomi, iż w dyskursie publicznym osoby z niepełnosprawnościami są wciąż odbierane głównie przez pryzmat ich niepełnosprawności, a w mowie wciąż funkcjonuje niepoprawne określenie »osoby niepełnosprawne«, a przecież to osoby »z niepełnosprawnością«. Poprzez kampanię zwracamy uwagę na sposób naszej komunikacji, pamiętając, że słowa mogą ograniczać, ale i dawać wolność i widoczność” – mówi Ewelina Spólna, inicjatorka kampanii i właścicielka agencji 2KOMA7.

Co zasługuje na uwagę, działania oficjalnie rozpoczął… spektakl baletowy „Łabędzie” Teatru Wielkiego w Poznaniu, który jest nie tylko partnerem kampanii, ale także odpowiada za projekt oraz produkcję spektaklu. Niemniej ważny jest fakt, że w spektaklu wzięły udział osoby z niepełnosprawnościami – głównie niewidzące lub słabowidzące.

Inicjatywie towarzyszy spot, który można obejrzeć na stronie kampanii. Wideo pokazuje proces przygotowań do spektaklu z perspektywy Gosi, jednej z uczestniczek. Produkcja filmowa ma uświadamiać, że niepełnosprawność to tylko jedna z wielu cech, którymi można określić danego człowieka.

Na wspomnianej stronie internetowej można zapoznać się również z treściami edukacyjnymi szerzącymi ideę inkluzywności oraz możliwe jest także symboliczne podpisanie deklaracji w celu przyłączenia się do inicjatywy, a co za tym idzie – podkreślenia widoczności osób z niepełnosprawnościami.

Wybory Miss jakich jeszcze nie było!

Śmialiśmy się kiedyś, że sztuczna inteligencja jest prawie wszędzie… i to się właśnie dzieje! Na dodatek na skalę, której byśmy nie przypuszczali – dotarła do nas informacja o  pierwszych w historii wybory Miss AI. Tak, dobrze przeczytaliście, wezmą w nich udział wyłącznie „kobiety” wygenerowane za pośrednictwem narzędzi AI.

Wracając do meritum – ruszyła pierwsza edycja Miss AI, która ma być „konkursem piękności dla botów wygenerowanych przez AI”. Przedsięwzięcie jest elementem World AI Creator Awards, czyli konkursu dla osób, które tworzą z wykorzystaniem kreatorów bazujących na sztucznej inteligencji.

Wśród jurorów konkursu będzie zasiadała m.in. Aitana Lopez (pisaliśmy o niej na łamach 89. Sprasowanego Banana; internetowa 25-letnia celebrytka stworzona z wykorzystaniem sztucznej inteligencji), Sally-Ann Fawcett (historyczka i organizatorka konkursów piękności), Emily Pellegrili (międzynarodowa influencerka AI) oraz Andrew Bloch (przedsiębiorca i doradca PR w Lord Sugar).

Zgłoszone „uczestniczki” będą oceniane pod trzema aspektami:

  • ogólny wygląd (kryteria podobne do tych stosowanych podczas prawdziwych konkursów piękności),
  • wykorzystanie narzędzi AI,
  • wpływowość w social media (np. liczba obserwujących, zaangażowanie fanów i wykorzystanie platform społecznościowych).

Kochani, świat zwariował… Wolimy już chyba pato-gale freakfightowe :P

Times Square + Coca-Cola = „Playable Billboard”

Coca-Cola umie wywołać u nas nostalgię, a przy tym dodaje nowoczesny akcent i – typową dla siebie – dużą skalę.

Na Times Square w Nowym Jorku stanął „Playable Billboard” Coca-Coli. Cyfrowy nośnik OOH zachęca przechodniów do gry na wielkim ekranie.

Inspiracją do przeprowadzenia przedsięwzięcia byli gracze, którzy grają samotnie, skoncentrowani na własnym ekranie. Billboard o wymiarach 13 na 21 metrów ma zapewnić doświadczenie wspólnego grania w miejscu publicznym.

– Coca-Cola to kultowa marka, a Times Square to kultowe miejsce. Przekształcenie billboardu Coca-Coli w cyfrową grę, w którą wszyscy mogą grać w centrum miasta, to sposób na zbliżenie ludzi i wyrażenie filozofii marki: „Real Magic” – mówi Hope Nardini, globalna dyrektor kreatywna w agencji Grey.

Oriflame wkracza w świat gamingu

Jeszcze w kwietniu marka kosmetyczna Oriflame wystartowała z kampanią „Reach Your Happy Place” w serwisie Twitch. Tym ruchem firma chce rozszerzyć swoją obecność w segmencie cyfrowym oraz zwiększyć zaangażowanie wśród młodszych konsumentów poszukujących produktów i marek beauty online.

Jak podkreśla w wiadomości prasowej Oriflame, w świecie gamingu gracze dążą do osiągania wyższych poziomów i pokonywania kolejnych przeszkód. Marka zaangażowała do akcji siedmiu polskich streamerów, którzy mają za zadanie pokazać, jak przezwyciężać trudności na drodze do „szczęśliwych miejsc” i realizacji swoich celów. W działania zostali zaangażowanie: Paulina Gorczyńska, @shini_waifu, Dominika Nguyen Van, @maailinh, Dawid Bączkowicz, @bonkol, Patrycja Wesołowska, @wpatka, Nikola Szczudlińska, @namaenonaii, Wojciech Bąk, @ortis, oraz Kamil Zawodny, @mrsetokami.

Każdy z twórców podczas transmisji na żywo w formie unboxingu prezentuje wybrane przez siebie produkty Oriflame. Ponadto, streamerzy zapraszają widzów do klubu marki. Działania na Twitchu to nie wszystko – akcja jest promowana także na Instagramie i TikToku, gdzie twórcy dzielą się z obserwatorami dodatkowymi treściami wideo.

Co łączy Nestlé i chorych na Alzheimera?

Czy wiedzieliście, że przeprowadzone badania pokazują, że wspólne posiłki tworzą tak silne emocjonalnie doświadczenia, że u osób chorujących na Alzheimera mogą wpłynąć pozytywnie na odtworzenie w głowie pewnych wydarzeń? Nestlé postanowiło wykorzystać ten fakt w kampanii „Niezapomniane przepisy”.

Kampanię promuje 4-minutowy klip, w którym bohaterowie mający zdiagnozowaną chorobę Alzheimera – Júlio, Antônia, Maria i Junilia – wyruszają w podróż przez wspomnienia. Akcję wsparła szefowa kuchni Carol Albuquerque, która odtworzyła przepisy mające pomóc osobom chorym na Alzheimera w odzyskaniu wspomnień z przeszłości.

– Kampania podkreśla siłę, jaką mają przepisy, aby nawiązywać głębokie więzi między ludźmi, ożywiać wspomnienia i emocje oraz kształtować doświadczenia, które trwają przez całe życie. Wzmacnia to cel Nestlé Recipes, który od ponad 60 lat łączy ludzi emocjonalnie poprzez jedzenie – powiedziała Ionah Kochen, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w Nestlé.

Wszystkie przepisy odtworzone na potrzeby kampanii są dostępne na stronie Nestlé Recipes.

„To już jest koniec, możemy iść. Jesteśmy wolni, bo”… to w końcu długi weekend majowy! Odpoczywajcie i widzimy się za tydzień, z tą różnicą, że już klasycznie w piątek! Do zobaczenia :>

Źródła: