X

Crème de la News #11

Cześć! Jak myślicie, o czym tym razem Wam doniesiemy? Rozpoczniemy od naszych czworonożnych przyjaciół i kampanii Decathlona z nimi w roli głównej, aby następnie przenieść się z Aldim na Śląsk. Ponadto nie zabraknie podróżowania (i nie mamy tutaj na myśli naszej „wycieczki” do woj. śląskiego) i świętowania okrągłych urodzin. Nie omieszkamy także nawiązać do obchodzonego w ubiegły poniedziałek Światowego Dnia Walki z Anoreksją. To co, Drodzy Czytelnicy, siadamy głęboko w fotelach, zapinamy pasy i ruszamy!

Decathlon zwierzętom

Choć do Międzynarodowego Dnia Psa zostały ponad 3 miesiące, to Decathlon pokazuje, ile znaczy bezinteresowna pomoc, przy okazji udowadniając, że psy to nie tylko najlepsi przyjaciele człowieka, ale także urodzeni sportowcy. Zapytacie „czemu”, choć odpowiedź jest banalnie prosta. W końcu pupile towarzyszą ludziom podczas spacerów, biegania, jazdy na rowerze czy innych aktywności. Niestety, nie wszystkie czworonogi mogą cieszyć się swobodą poruszania, jednak sposób na to znalazła francuska marka, tworząc PEThletes, czyli protezę ułatwiającą poruszanie się psom, które utraciły ruch tylnych łap. Proteza jest wykonana z butelek PET.

Sklep sportowy w kampanii „PEThletes” zwraca uwagę na niepełnosprawne psy, które mają problem z chodzeniem. Decathlon wskazuje, że problemy zdrowotne zwierząt mogą również wpłynąć na zmniejszenie motywacji do podejmowania aktywności przez ich opiekunów.

I tym oto sposobem udało się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, bo zarówno zwierzaki, jak i ich właściciele z pewnością są zadowoleni z owoców działań kampanii „PEThletes”.

Fundacja Głód(nie)Nażarty z okazji Światowego Dnia Walki z Anoreksją

Jak już wspomnieliśmy w facebookowo-linkedinowym wpisie, 6 maja obchodziliśmy Światowy Dzień Walki z Anoreksją. Właśnie wtedy ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna na temat anoreksji – „Dieta (Nie)Życia”, za którą odpowiada Fundacja Głód(nie)Nażarty, agencja reklamowa Dentsu Creative oraz sieć poradni zdrowia psychicznego PsychoMedic, które połączyły siły, by wesprzeć budowanie świadomości społecznej i pomóc osobom chorującym oraz ich bliskim.

W ramach kampanii ruszył 12-odcinkowy podcast „Dieta NieŻycia”, którego każdy odcinek promowany jest filmem stworzonym w całości przez AI. Ma on dostarczyć niezbędnych informacji, narzędzi i instrukcji, jak postępować, reagować i działać, kiedy dotknie nas anoreksja lub ktoś z naszych bliskich zmaga się z tą niezwykle trudną chorobą.

Podcasty składają się z dwóch części. W pierwszej można usłyszeć fragment książki „Dieta NieŻycia” autorstwa Karoliny Otwinowskiej, która dzieli się swoim doświadczeniem anoreksji. W drugiej zawarte są rozmowy z ekspertem.

Zainteresowanych odsyłamy na stronę kampanii, gdzie możecie znaleźć zarówno e-book Karoliny Otwinowskiej, jak i e-book edukacyjny z informacjami na temat przyczyn, przebiegu i leczenia anoreksji.

Śląsk pachnie truskawkami

Z czym kojarzy Wam się Śląsk? Z roladą? Kopalniami? A może „Świętą wojną” lub zanieczyszczonym powietrzem (btw. niezła ironia losu – Krakusy narzekają na jakość śląskiego powietrza)? Dzięki Aldi może zacznie Wam się kojarzyć z truskawkami?

Ma to związek ze „świeżą” kampanią Aldi, która zachęca do tego, aby sięgać po owoce w swojej diecie. W ramach działań mieszkańcy Katowic, Chorzowa, Bytomia i Sosnowca podczas oczekiwania na autobus czują zapach truskawek. Ma to związek z zamontowaniem na przystankach specjalnych urządzeń aromatyzujących, które pozwolą na utrzymanie zapachu nawet do 2 miesięcy. Jakby tego było mało, całości towarzyszy oprawa graficzna z Farmerem Aldikiem w roli głównej

Aldik, postać wykreowana przez sieć specjalnie na potrzeby nowej kampanii, piastuje stanowisko „Starszego Opiekuna Świeżości Owoców i Warzyw”. Jego zadaniem jest czuwać nad wysoką jakością warzyw i owoców oferowanych przez sieć.

– W naszej najnowszej kampanii postawiliśmy sobie za cel pobudzić wszystkie zmysły naszych odbiorców, stąd też sięgnęliśmy również po tak oryginalne rozwiązania, jak pachnące przystanki. To pierwsza tego typu akcja naszej sieci, która, mamy nadzieję, spotka się z pozytywnym odbiorem i nie tylko wprawi mieszkańców województwa śląskiego w dobry humor, ale również sprawi, że nabiorą oni większej ochoty na warzywa i owoce. Tym „świeżym” pomysłem chcieliśmy zwrócić szczególną uwagę na świeżość naszych produktów, która jest dla nas najwyższym priorytetem – mówi Natalia Nowakowska, menadżer ds. strategii i zakupu mediów ALDI Polska.

Rezerwuj hotele bezpośrednio z Profitroom

OLX Noclegi czy Booking to pierwsze, co przychodzi nam na myśl, gdy ktoś powie o podróżowaniu czy rezerwacji noclegu. I tutaj właśnie pojawia się firma Profitroom, dostawca systemów rezerwacji większości polskich hoteli, który za pomocą swojej kampanii „Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” promuje ideę rezerwacji bezpośrednich, tzn. na stronach internetowych hoteli lub poprzez kontakt telefoniczny/e-mailowy, co przynosi korzyści hotelarzom i turystom.

Kampania przemyca elementy edukacyjne – pokazujące, czym jest direct booking i z jakimi korzyściami dla podróżujących się wiąże. Jej celem jest zmiana nawyków rezerwacyjnych gości hotelowych.

− Wielu turystów podczas dokonywania rezerwacji noclegów nie ma świadomości korzyści wynikających z rezerwacji bezpośrednich. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest pośpiech i brak weryfikacji ofert hoteli w kilku źródłach, w tym przede wszystkim na stronach WWW hoteli. Rezerwacje w popularnych portalach pośredniczących czy biurach podróży często są po prostu mniej opłacalne. Obecnie 37,31% gości w Polsce dokonuje rezerwacji bezpośrednio na stronie hotelu. Rok do roku obserwujemy wzrost tej liczby. Sugeruje to, że rośnie także świadomość idei direct bookingu – zaznacza Arkadiusz Czerwiński, rzecznik prasowy Profitroom.

Twarzą kampanii, której partnerami są Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego oraz Polskie Hotele Niezależne, została aktorka filmowa i teatralna Ilona Ostrowska.

Spot to nie wszystko, gdyż powstała także strona kampanii oraz zorganizowano konkurs, w którym wygrać można – a jakże by inaczej – vouchery pobytowe do wybranych hoteli.

„40 lat minęło”, czyli urodziny SOS Wiosek Dziecięcych

„Czas to miłość” to akcja wspomnianego Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, które od 4 dekad opiekuje się opuszczonymi i osieroconymi dziećmi. Dodatkowo od 16 lat wspiera także rodziny z wieloma problemami.

Celem jubileuszowej kampanii jest przypomnienie, że to właśnie czas poświęcony drugiemu człowiekowi jest kluczem do trwałych i bezpiecznych relacji.

– Czasu nie można cofnąć, ale można go komuś podarować. Tak jak od 40 lat robią to w naszych Wioskach rodzice SOS. I to właśnie oni byli największą inspiracją do powstania tego spotu. Ich czas, miłość, cierpliwość i troska to najcenniejsze wsparcie dla naszych podopiecznych. Bez relacji opartej na poczuciu bezpieczeństwa i zaufania nie byłoby to możliwe – komentuje Katarzyna Puławska, dyrektorka operacyjna w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Na koniec z racji 10. dnia miesiąca zwiastującego nadejście pensji pozwolimy sobie na ciekawostkę zastępującą klasyczne pożegnanie. Czy wiedzieliście, że według The Wall Street Journal Temu w trakcie 2023 roku wydało na Meta Ads prawie 2 000 000 000 USD? Nic dziwnego, że chiński sklep z miejsca miał stać się globalnym nr 1 wśród reklamodawców na platformie Zuckerberga. Zamurowało nas, gdy zobaczyliśmy kwotę – takich pieniędzy nawet w Grupie Eura7 się nie zarabia. Jeszcze! :>

Źródła: