X

Crème de la News #12

Cześć! Z szerokim uśmiechem witamy piątek i z jeszcze szerszym zapraszamy Was do naszego 12. branżowego podsumowania tego, co działo się w ciągu ostatnich dni!

Słuchowiska z seksem w roli głównej

„Młodym już dziękujemy”, „16 Dni Przeciwko Przemocy” oraz „You Belong Here” to działania SEXEDPL, o których mieliście okazję przeczytać na naszych łamach. Przyszedł czas na kolejne! Tym razem fundacja Anji Rubik rozpoczęła kampanię „(Nie) mówmy o seksie” organizowaną wspólnie z Storytel, w ramach której w aplikacji pojawiło się 6 słuchowisk poruszających tematy seksu, ludzkiej seksualności i związanych z nim tabu.

Projekt „(Nie) mówmy o seksie” jest odpowiedzią na wciąż niewystarczającą społeczną edukację seksualną. Wspomniane 6 słuchowisk porusza tematy takie jak np. brak orgazmu u kobiet, kwestię komunikacji na polu seksualności, uzależnienie od pornografii czy seksualność seniorów.

Za ich przygotowanie odpowiadają uznani polscy autorzy tekstów oraz pisarze (Wit Szostak, Grzegorz Uzdański, Magdalena Salik, Dominika Słowik, Agnieszka Jelonek i Marta Guzowska), natomiast udział w ich nagraniu wzięli uznani aktorzy i aktorki (Maciej Musiał, Ola Domańska, Łukasz Simlat, Kasia Sawczuk, Sandra Drzymalska, Paulina Gałązka, Piotr Pacek, Marta Lipińska i Sebastian Dela), którzy wcielili się w role poszczególnych bohaterów opowiadań i narratorów.

Ford z przekazem

Zostajemy w wątku podnoszenia świadomości, jednak na moment zmieniamy kontynent i dodatkowo seks zastępujemy motoryzacją! Przenosimy się do Ekwadoru, gdzie Ford rozpoczął innowacyjną kampanię reklamową „Drinking is fun” wykorzystującą sztukę makijażu do wspomnianego podnoszenia świadomości na temat bezpieczeństwa na drodze.

Obrazowo, trafnie i w słusznej sprawie – musicie to zobaczyć!

„Zielona kampania”

Brytyjska sieć sklepów z wyposażeniem mieszkań, domów i ogrodów promuje się na wyspach outdoorową kampanią „Home Needs More“ przepełnioną kwiatami, która na dodatek wykorzystuje kierunek padania światła słonecznego. W tym celu stworzono billboardy, na których umieszczono nazwy gatunków różnych kwiatów, w zależności od tego, w którą stronę świata skierowana jest reklama. „Jeśli twój ogród skierowany jest na północ, jak ten billboard, te kwiaty się w nim sprawdzą” – czytamy w przykładowym haśle.

Oprócz billboardów twórcy działań marketingowych postawili również na akcje w centrach brytyjskich miast, dzięki którym każdy może na przykład odebrać bezpłatne paczuszki z nasionami kwiatów. Mało tego na oficjalnej platformie firmy Homebase pod nazwą „All Your Home Needs” można zapoznać się ze wskazówkami dotyczącymi sadzenia warzyw i owoców oraz wysiewu kwiatów i ziół w przydomowych ogródkach i na balkonach.

Miały być pochwały, a są kontrowersje

Z całą pewnością Apple, rozpoczynając kampanię poświęconą nowemu (najcieńszemu w historii) modelowi iPad Pro, nie spodziewało się, że zamiast zachwytów i zainteresowania konsumentów sprawa zakończy się… przeprosinami.

Mowa o trwającym nieco ponad minutę wideo zatytułowanym „Crush!” pokazującym szereg przedmiotów kojarzonych z artyzmem, które zostają systematycznie zgniecione przez prasę hydrauliczną. W trakcie spotu zniszczeniu ulegają rozmaite instrumenty muzyczne, puszki z farbą, obiektywy kamery, głośniki czy telewizor.

Reklama wzbudziła szczególne oburzenie wśród przedstawicieli środowiska artystycznego, ale słów krytyki nie szczędzili też dziennikarze, osoby pracujące w branży technologicznej oraz zwykli użytkownicy iPadów. Ich reakcja była tak silna (i zapewne niespodziewana dla Apple), że firma nie miała wyboru, jak tylko przeprosić za spot.

– W Apple kreatywność jest w naszym DNA, dlatego tak ważne jest dla nas projektowanie urządzeń, które wspierają osoby kreatywne na całym świecie. Naszym celem jest zawsze celebrować ogromną liczbę sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i ożywiają swoje pomysły z pomocą iPada. Nie trafiliśmy z naszym wideo i za to przepraszamy – przekazała Tor Myhren, wiceprezydent ds. komunikacji marketingowej w Apple.

Sytuację postanowił wykorzystać Samsung, wypuszczając nową reklamę Galaxy Tab S9 okraszoną hasłem „Kreatywności nie da się zmiażdżyć”.

Apple + Open AI?

Ale się uczepiliśmy dziś tego Apple! Jednak tym razem mniej kontrowersji, a więcej plotek i domysłów, gdyż słychać coraz donośniejsze głosy o potencjalnym nawiązaniu współpracy z OpenAI, które miałoby stać się faktem wraz z premierą iOS 18!

Wiele wskazuje na to, że toczone od wielu miesięcy rozmowy doczekają się ostatecznej finalizacji. Co ciekawe, Apple prowadzi także rozmowy na temat wykorzystania innej technologii bazującej na sztucznej inteligencji, gdyż zarząd „nadgryzionego jabłuszka” chętnie widziałby u siebie także konkurencyjnego chatbota AI — Gemini od Google.

Co z tego wyniknie? Jak AI od zewnętrznego dostawcy „dogada” się z Siri? Cytując klasyka – „na pewno, na pewno, pewnie, jasne, zobaczymy, czas pokaże, czas pokaże”! :D

Seks, bezpieczeństwo na drodze, kreatywne kampanie outdoorowe, kontrowersje i domysły… to iście wybuchowa mieszanka, jednak zabrakło nam jeszcze tylko strzelanin i pościgów! Co przyniesie następny tydzień? Mamy nadzieje, że będzie co najmniej tak emocjonujący jak ten, który właśnie dobiega końca. Widzimy się w kolejny piątek, do zobaczenia!

Źródła: