Cześć! Jest powód do świętowania i to nie byle jaki – przetrwaliśmy kolejny tydzień! Zgodnie z niepisaną tradycją pozostała jeszcze tylko lektura najnowszego odcinka Crème de la news, w którym podsumujemy ostatnie kilka dni i to, co się działo, po czym można z czystym sumieniem oddać się w ramiona weekendu! O czym będzie tym razem? Możemy Wam zdradzić, że czeka na Was 5 newsów dookoła świata – choć nie zabraknie krajowego podwórka, zabierzemy Was w podróż do Kanady, Wielkiej Brytanii, a znajdzie się także miejsce na… Kiribati. Udanej lektury!
Krzysztof Stanowski + rocketjobs.pl + Kiribati Club = „Praca marzeń”
Naszą dzisiejszą podróż zaczynamy z wysokiego „C”, bo od rekrutacji na Agenta Zero Zero Zero, którego zadanie będzie miało opierać się wokół krążących w sieci teorii spiskowych, jakoby ziemia miała być płaska.
Wspomniana w nagłówku „Praca Marzeń”, czyli konkurs organizowany przez Krzysztofa Stanowskiego, rocketjobs.pl i Kiribati Club, polega na miesięcznej wycieczce dookoła świata, podczas której na agenta będą czekały zadania specjalne, na przykład:
• przeprowadzanie eksperymentów, dzięki którym udowodni, że ziemia jest okrągła,
• robienie relacji z podróży,
• zdawanie raportów z misji,
• rozmowy z lokalną społecznością o tym, jak miejscowi postrzegają pracę marzeń.
Wśród wymagań niecodziennej „oferty pracy” znalazły się m.in. zamiłowanie do przygód, spontaniczność i zdolność improwizacji, poczucie humoru i odporność na jet lag. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na stronie rocketjobs. Chcąc aplikować na to wyjątkowe stanowisko, kandydaci muszą wykonać niestandardowe „zadanie rekrutacyjne” podane w ogłoszeniu.
– Jesteśmy podekscytowani kolejną edycją rekrutacji do Pracy Marzeń. Chcemy robić show z rekrutacji i stwarzać możliwości do podjęcia wymarzonych zajęć dla wszystkich, którzy poszukują wyjątkowych wrażeń. Podróż dookoła świata to nie tylko szansa na rozwiązanie wiekowej zagadki, ale także okazja do przeżycia niezapomnianych przygód dla naszego Agenta lub Agentki Zero Zero Zero i odświeżająca przerwa od prawdziwej pracy. Wiemy oczywiście, że ziemia jest okrągła, ale jesteśmy ciekawi, w jaki sposób dowiedzie tego zwycięzca konkursu podczas tej niesamowitej wyprawy – mówi Piotr Nowosielski, CEO portali pracy justjoin.it i rocketjobs.pl
Zainteresowani? Można się zgłaszać do 27 maja – powodzenia!
Stowarzyszenie mali bracia Ubogich promuje wolontariat
Na początku tygodnia – 20 maja – wystartowała kampania społeczna „Co za różnica?” będąca odpowiedzią na badanie „Samotność wśród osób 80+”, które zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Pollster. Wykazało ono, że 73% respondentów żyje samotnie, a ponad połowa seniorów dotkliwie odczuwa brak towarzystwa innych osób. Przewiduje się, że problem ten może się pogłębiać wraz z procesem starzenia się społeczeństwa.
Organizatorzy akcji za jej pomocą chcą nie tylko promować wolontariat na rzecz osób starszych i samotnych, ale także uzmysłowić nam, jak drobne gesty mogą odmienić życie podopiecznego stowarzyszenia. W działania zaangażowało się 13 miast, w tym nasz ukochany Kraków!
Więcej szczegółów na temat akcji i formularz zapisu do programu można znaleźć na stronie internetowej kampanii.
Cadbury i terapia wspomnieniami
Pozostajemy w temacie osób starszych, jednak przenosimy się za Kanał La Manche do deszczowej Wielkiej Brytanii, gdzie marka Cadbury wraz z organizacją Alzheimer’s Research UK rozdały 4000 pudełek „Memory Bar Boxes” osobom cierpiącym na demencję i ich bliskim. Swoją drogą, niedawno, bo w 10. CDLN, poruszaliśmy temat Alzheimera w związku z kampanią Nestlé „Niezapomniane przepisy”.
Wracając do głównego wątku – badania przeprowadzone przez Alzheimer’s Research UK potwierdzają, że wspomniana demencja to największy zabójca w kraju. Zgodnie z szacunkami, do 2050 roku liczba osób cierpiących na tę chorobę wzrośnie do ponad 1,6 miliona.
Formą wsparcia chorych jest tzn. terapia wspomnieniami polegająca na omawianiu wspomnień i doświadczeń z przeszłości z wykorzystaniem namacalnych wskazówek, takich jak zdjęcia lub nostalgiczne przedmioty.
Marka Cadbury, na prośbę domów opieki, grup wsparcia osób cierpiących na demencję oraz opiekunów tych, których dotknęła choroba, przygotowała specjalne opakowania kultowej czekolady, których nie ma już w obiegu. Tak oto powstały „Memory Bar Boxy” ze wzorami opakowań Dairy Milk używanych od 1915 roku, aż do dzisiaj. Poza czekoladą, w pudełku znajdują się także cyfrowe odnośniki dla opiekunów, pod którymi można znaleźć plakaty i inne materiały archiwalne.
Kampania jest prowadzona w ramach Tygodnia Akcji na rzecz Demencji oraz 200. urodzin marki Cadbury, o których mieliśmy okazję wspominać.
– Wszyscy mamy szczególne wspomnienia związane z Cadbury, a fakt, że opinia publiczna zwróciła się z prośbą o stare opakowania, aby pomóc osobom cierpiącym na demencję, pokazuje ich moc w wyzwalaniu tych miłych wspomnień. Przywrócenie najbardziej kultowych projektów Cadbury Dairy Milk było zaszczytem i mamy nadzieję, że zapewnią one chwile połączenia osobom cierpiącym na chorobę Alzheimera i ich bliskim – Angus Vine, dyrektor kreatywny w VCCP London.
„Miłość zaczyna się w domu”
Przed tygodniem – w piątek 17 maja – obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii (IDAHOBIT), z okazji którego IKEA wystartowała z działaniami mającymi nas przekonać, że miłość zaczyna się w domu.
Zgodnie z raportem „Życie w domu 2024”, dla 33% Polaków bycie sobą jest najważniejszą cechą idealnego domu. 25% ankietowanych poczucie swobody wyrażania swojej tożsamości w domowej przestrzeni wskazało jako główny aspekt zapewniający poczucie przynależności w domu lub społeczności.
Niestety, nie dla wszystkich dom jest bezpiecznym miejscem, dlatego w tym roku marka podjęła współpracę ze Stowarzyszeniem Lambda, chcąc pomóc osobom ze społeczności LGBTQ+, które z różnych powodów musiały opuścić swoje domy i znalazły się w kryzysie bezdomności. W związku z tym do 30 czerwca zysk ze sprzedaży wielobarwnych toreb Storstomma wesprze Miejsce Interwencyjnego Schronienia dla osób LGBTQIAP, prowadzone przez tę organizację.
To nie pierwsza taka akcja skandynawskiego giganta, gdyż w czerwcu ubiegłego roku wsparł on działania Stowarzyszenia „Miłość Nie Wyklucza” realizowane w ramach projektu „Prawo Nie Wyklucza”, który również miał na celu pomoc osobom LGBT+ w trudnej sytuacji życiowej (po więcej szczegółów kliknij TUTAJ).
Magiczne duety od Coca-Coli
O tym, że Coca-Cola umie w marketing, wiemy nie od dziś. Na zakończenie pokażemy Wam ich najnowszą kampanię OOH „Magic Duos” realizowaną na terenie Kanady, w której firma chce nam po raz kolejny przypomnieć, że jedzenie smakuje lepiej z Coca-Colą.
W prostocie siła – na billboardach umieszczono logo marki sprytnie połączone z nazwami ulubionych dań, a wszystko to na klasycznym czerwonym tle. Zresztą.. Oceńcie sami!
Nie zabieramy Wam więcej czasu – rekrutacja na Agenta Zero Zero Zero sama się nie wygra, a i zgłoszenie na wolontariusza na rzecz Stowarzyszenia mali bracia Ubogich samo się nie wypełni! Do zobaczenia za tydzień!
Źródła:
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/krzysztof-stanowski-i-rocketjobs-szukaja-chetnych-do-kolejnej-pracy-marzen-misjazero/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/co-za-roznica-ruszyla-kampania-na-rzecz-osob-starszych-i-samotnych
- https://nowymarketing.pl/cadbury-i-alzheimers-research-uk-rozdaly-4000-pudelek-memory-bar-boxes-osobom-cierpiacym-na-demencje/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/milosc-zaczyna-sie-w-domu-kampania-ikei-wspierajaca-osoby-lgbtq/
- https://www.adsoftheworld.com/campaigns/magic-duos