X

Crème de la News #14

Cześć! Wybory parlamentarne, pionierska na skalę Polski kampania, walka z tematem tabu, wirtualna rzeczywistość oraz… superbohaterowie – to przygotowana przez nas wybuchowa mieszanka będąca esencją 14. odcinka Crème de la news! Zapraszamy do lektury!

Akcja Demokracja zachęca do wyborów

Na „dzień dobry” pragniemy przypomnieć Wam o zbliżających się wyborach do Parlamentu Europejskiego, które już za nieco ponad tydzień – 9 czerwca. Z tej okazji Akcja Demokracja przy pomocy przygotowanego na tę okazję spotu postawiła sobie za cel, aby uświadomić Polki i Polaków, że przyszłotygodniowe wybory są bardzo ważne, gdyż bezpieczeństwo Polski i Europy nie zostało nam dane raz na zawsze.

– Możemy mieć silną Unię Europejską, która skuteczną polityką w zarodku zdusi ryzyko zbrojnej inwazji. Agresywna Rosja, cyberataki na infrastrukturę krytyczną, szerząca się dezinformacja i fake newsy, które mają polaryzować europejskie społeczeństwo – te zagrożenia dotykają nas już dzisiaj. Żaden kraj nie jest w stanie sam stawić im czoła. Dlatego właśnie teraz potrzebujemy silnej i zjednoczonej Europy. Naszym spotem ostrzegamy, co może się stać, jeśli odpuścimy sobie odpowiedzialność za przyszłość Polski i Europy, nie głosując 9 czerwca w wyborach do europarlamentu – mówi Karolina Skowron-Baka, dyrektorka zarządzająca & prezeska zarządu Akcji Demokracja.

Jeśli temat Was zainteresował i chcecie dowiedzieć się więcej – zapraszamy na stronę internetową organizatora akcji.

Pionierska kampania C&A

Z tematu troski o przyszłość płynnie przechodzimy do wsparcia osób niepełnosprawnych. C&A, jeden z największych europejskich sklepów odzieżowych, rozpoczął działania mające na celu zwiększenie dostępności komunikacji dla osób z niepełnosprawnościami (OzN).

Choć sieć modowa jest dostępna w aż 17 europejskich krajach, w których ma ponad 1300 sklepów, to o dostępności myśli w szerszym kontekście – jako pierwsza firma odzieżowa przygotowała na polski rynek kampanię dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, gdyż spot został przetłumaczony na Polski Język Migowy!

– Cieszymy się, że jesteśmy prekursorem w Polsce w tworzeniu dostępnej komunikacji dla osób głuchych i niedosłyszących. Przed nami długa droga, aby wspólnie stworzyć środowisko, w którym różnorodność jest normą, a inkluzywność sposobem, w jaki działamy. Chcemy to pokazywać na każdym etapie naszej komunikacji z klientami – mówi Sofia Skrypnyk, head of equity, inclusion & human rights w C&A Europe.

Australijczycy walczą z tematem tabu

„Zgoda nie może czekać” to kampania australijskiego Departamentu Opieki Społecznej, który w najnowszych działaniach zwraca uwagę na znaczenie świadomej zgody w budowaniu relacji intymnych, gdyż – jak pokazują liczne publikacje – temat ten niejednokrotnie stanowi tabu w tamtejszym społeczeństwie, przez co maleją możliwości dotyczące edukacji młodych ludzi.

W zrealizowanych na tę okazję klipach wystąpiły prawdziwe australijskie pary. Każda z nich opowiada o własnych przemyśleniach i emocjach związanych z tematem świadomej zgody. Uczestnicy filmików zwracają też uwagę na to, o jakich aspektach warto mówić głośniej i więcej niż dotychczas – tak, aby przyszłe pokolenia nie musiały się nad nimi zastanawiać.

Chcecie dowiedzieć się więcej na temat australijskiej metody walczenia z tematami tabu? Odwiedźcie stronę dedykowaną akcji.

Do trzech razy sztuka z Walmartem

Wszystko zaczęło się w 2022, kiedy to sieć ze stanu Arkansas rozpoczęła pierwsze podchody do wkroczenia w świat wirtualnego handlu. Wtedy też detalista stworzył miejsca zakupowe na platformie gier metaverse Roblox, o nazwie Walmart Land i Universe of Play. Rok później Walmart wycofał Universe of Play, zastępując go Supercampus – gamifikowaną przygodą, za pośrednictwem której  na platformie Roblox gracze mogli wchodzić w interakcje z obrandowanymi elementami gry. Tym rozwiązaniem również nie udało się zawojować świat, więc w myśl idei „do trzech razy sztuka” stworzono wirtualny świat Walmart Realm pozwalający konsumentom kupować cyfrowe odpowiedniki wybranych produktów sprzedawanych w sklepach stacjonarnych Walmart. Sieć chce w ten sposób kontynuować walkę o konsumentów młodszego pokolenia.

Walmart Realm to świat zbudowany na platformie Emperia, który obejmuje obecnie trzy różne doświadczenia stworzone wokół aktualnych trendów estetycznych w mediach społecznościowych:

  • „So Jelly” zaprasza konsumentów do zakupu przedmiotów w stylistyce podwodnego oceanu,
  • „Y’allternativer” to połączenie Dzikiego Zachodu ze stylistyką nowoczesnego gotyku,
  • „Go Chromatic” – metaliczny świat poza ziemskim wymiarem.

Wybranie produktu w wirtualnym świecie przenosi produkt do koszyka klienta. Zakupu można dokonać już bezpośrednio w sklepie internetowym Walmart. Mało tego sklepy zawierają również opcję grywalizacji oznaczoną „iskrami” lub pływającym logo marki. Odwiedzający mogą zbierać te znaki, aby wygrywać nagrody.

Czego to marki nie wymyślą, żeby tylko przekonać do siebie młodych ludzi :D

Heineken Silver łączy superbohaterów

Zakończymy czymś, o czym mogliście przeczytać już kilka dni temu na łamach naszego serwisu Labber, a mianowicie współpracy Heinekena z Marvel Studio.

Nie będziemy się niepotrzebnie rozpisywać, gdyż całość możecie przeczytać TUTAJ, jednak wspominamy o tym spocie dlatego, że naszym zdaniem reklama Heineken Silver nie tylko przekazuje ideę mówiącą, że mimo różnic i rywalizacji, można się pogodzić i znaleźć wspólne rozwiązanie, ale jest także doskonałym przykładem na to, jak marka może połączyć smakowe aspekty piwa ze światem popkultury, tworząc unikalną i efektowną kampanię.

Na zakończenie pozwolimy sobie na krótki follow up do socialowego wpisu zapraszającego Was do lektury najnowszego odcinka – wczoraj Światowy Dzień Soku, a dziś… Międzynarodowy Dzień Cytrynówki oraz Światowy Dzień bez Tytoniu. Nie jesteśmy pewni, ale podświadomie czujemy, że kalendarz chyba chce nam coś przekazać. Parafrazując klasyka w postaci Pana Tadeusza Sznuka – „nie wiemy, choć się domyślamy”! Do zobaczenia za tydzień!

Źródła: