X

Crème de la News #15

Cześć!

Co to jest –  łączy Roberta Lewandowskiego, Davida Beckhama, Okiego, Igę Świątek i… Popy’ego – nowego brand hero Oranżady Hellena?

.

.

.

.

.

Odpowiedź brzmi: 15. odcinek CDLN, gdyż o każdej z wyżej wspomnianych postaci nie omieszkamy dziś wspomnieć! Choć to nie żart, a szczera prawda, to jednak nie możemy darować sobie autoironicznej wstawki w postaci „BA–DUM-TSS”! Udanej lektury!

Co ten Robercik wyprawia, czyli ostatnie (wątpliwe marketingowo) współprace RL9

Musimy przyznać, że jesteśmy lekko zaniepokojeni ostatnimi poczynaniami kapitana naszej piłkarskiej reprezentacji Roberta Lewandowskiego. Na wstępie zaznaczamy, że nie zamierzamy pochylać się nad jego formą boiskową w ledwo co zakończonym sezonie ligowym, natomiast nie do końca rozumiemy pozaboiskowych decyzji wizerunkowych napastnika FC Barcelony. Mowa o świeżo rozpoczętych przez niego współpracach, które przez wielu uważane są jako rozmienianie się na drobne.

Jeszcze w maju Robert dołączył on do grona ambasadorów G2A.COM, platformy handlowej z grami, oprogramowaniem i innymi produktami cyfrowymi, Współpraca z piłkarzem ma pomóc firmie w realizacji misji demokratyzacji cyfrowej rozrywki i sprawić, aby była ona dostępna dla wszystkich, niezależnie od miejsca zamieszkania, tożsamości, wieku lub sytuacji życiowej.

„Cyfrowa rozrywka jest już nieodłączną częścią naszej codzienności i jako sportowiec oraz gracz z ciekawością obserwuję dalszy rozwój esportu i  gamingu. Jestem przekonany, że tradycyjny sport i aktywność fizyczna mogą się nie tylko rozwijać równolegle ze światem cyfrowym, ale także, że te dziedziny mogą wspierać się wzajemnie. Aktywność G2A.COM w zakresie sportu i esportu jest tego znakomitym przykładem. Te światy mają ze sobą wiele wspólnego – chodzi w nich o dobrą zabawę, emocje, ale także dostępność dla wszystkich zainteresowanych” – mówi Robert Lewandowski.

Nie musiało dużo wody w Wiśle upłynąć, aby ogłoszono kolejną współpracę – tym razem ze sklepem internetowym Zalando, który w swojej najnowszej kampanii – „Najlepsze jeszcze przed tobą” – chce motywować do aktywnego stylu życia i próbowania różnych dyscyplin sportowych bez obawy przed niepowodzeniem.

Oprócz Roberta do działań zaangażowali się:

  • Alexia Putellas (kapitan żeńskiej drużyny FC Barcelona Femení i reprezentacji Hiszpanii w piłce nożnej),
  • Caro Daur (przedsiębiorczyni modowa i fitness),
  • Ebru Önal (gwiazda e-sportu),
  • Pusha T (artysta nominowany do Grammy)
  • Fiona Pinar Batalla (sportsmenka po amputacji).

Mamy sporo wątpliwości dotyczących ostatnich decyzji Lewandowskiego, jednak co na ten temat sądzą poważani w branży eksperci?

– W ostatnim czasie trudno nazwać działania marketingowe Lewandowskiego mianem spójnej strategii. Przywołać można chociażby współpracę z marką rowerów, o której, jak przyznał piłkarz w oficjalnej informacji, „po raz pierwszy usłyszał w momencie, gdy jej właściciel złożył propozycję” – Łukasz Łyczkowski, Account Director w Dfusion communication.

– Przyszedł czas, że o strategii wizerunkowej Roberta Lewandowskiego trzeba powiedzieć, że jej po prostu chyba w ogóle nie ma. Kolejne kontrakty, decyzje i zachowania to właściwie skakanie od ściany do ściany, chaos komunikacyjny i marketingowy. A w konsekwencji, prześmiewcze reakcje opinii publicznej – Grzegorz Kita, prezes i założyciel Sport Management Polska.

– Globalna strategia wizerunkowa Roberta Lewandowskiego niestety zasługuje na przeciętną ocenę. Najwybitniejszy polski piłkarz, jeden z najlepszych na świecie w ostatnich latach – mógłby wizerunkowo osiągnąć więcej, gdyby strategia zarządzania jego marką umiejętniej pozycjonowała jego brand na rynku międzynarodowym. W marketingu – jeśli grasz z dużymi markami – przyciągasz kolejne duże. Jeśli grasz w niższej lidze – obracasz się w takim otoczeniu i tam zostajesz. Robert Lewandowski przez chwilę dotykał reklamowej ligii mistrzów, ale teraz niestety nie gra nawet w ekstraklasie – dr Krystian Dudek, Pełnomocnik Rektor Akademii WSB ds. PR, specjalista w zakresie zarządzania wizerunkiem..

A co Wy sądzicie na ten temat?

AliExpress z nowym globalnym ambasadorem

Pozostajemy na moment w świecie piłkarskim – były angielski piłkarz David Beckham rozpoczął współpracę z AliExpress. Start wspólnych działań ma związek z tegorocznymi Mistrzostwami Europy w Niemczech, które rozpoczną się już 14 czerwca, a w ramach współpracy sportowiec będzie twarzą promocji AliExpress Score More, z którą będzie można zapoznać się podczas meczów.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że platforma należąca do chińskiego holdingu Alibaba jeszcze w marcu uzgodniła swoje wyłączne partnerstwo z Unią Europejskich Związków Piłkarskich (z ang. UEFA) na czas trwania turnieju.

„AliExpress pomaga kibicom jeszcze bardziej zbliżyć się do UEFA EURO 2024 tego lata, oferując im wspaniałe nagrody, gdy akcja rozgrywa się na boisku” – przekazuje Beckham.

Kto Waszym zdaniem wygrywa pod kątem zawieranych współprac? Robert czy Becks?

Kaktus + Oki

Nie ma chyba nikogo, kto nie kojarzyłby lodów Kaktus – w końcu w tym roku produkt świętuje 30-lecie obecności na rynku! Jeśli jednak jakimś cudem ostał się ktoś taki, to najnowsza kampania jest idealnym momentem do nadrobienia zaległości. W ramach najnowszych działań stworzono przestrzeń „House of Kaktus”, której hostem i przewodnikiem będzie digitalowa postać stworzona wspólnie przez markę i rapera Okiego – Kaktus Jeżor. Choć kampania wystartowała 1 czerwca, to pierwsza z czterech lokalizacji „House of Kaktus” zostanie uruchomiona dopiero w przyszły piątek – 14 czerwca w warszawskim Koneserze. Następnymi lokalizacjami kaktusowej strefy będą: Gdańska Galeria Forum (28-30 czerwca), Sunrise Festival Kołobrzeg (19-21 lipca) oraz Sun Festival Kołobrzeg (26-28 lipca).

Idea działań jest prosta – cztery wakacyjne weekendy to cztery lokalizacje przestrzeni „House of Kaktus”, nawiązującej do znanej marki lodów. – Z-ki, znane są ze swojej miłości do technologii i mediów społecznościowych, znajdą więc tutaj idealne warunki do tworzenia wyjątkowych treści. Ale nie tylko oni! Każdy z elementów naszej dedykowanej przestrzeni House of Kaktus zachęca do wyciągnięcia telefonu z kieszeni i po prostu nagrywania niepowtarzalnych materiałów na social media i dzielenia się nimi z innymi – komentuje Damian Podawca, marketing manager Froneri Polska.

Oranżadowa „Eksplozja pomysłów”

Z jednej strony Kaktus, a z drugiej nie mniej ikoniczna Oranżada Hellena, której najnowsza kampania  „Eksplozja pomysłów” kierowana jest do najmłodszej grupy konsumentów – pokolenia Alfa. Z myślą o nich stworzono postać brand hero marki – Popy’ego.

Jaka jest idea przyświecająca działaniom? Zachęcanie dzieci i nastolatków do odkrywania swoich zainteresowań i rozwoju kreatywności.

Skąd pomysł na ukierunkowanie działań na pokolenie Alfa? Odpowiedź jest prosta – to obecnie jedna z najliczniejszych grup konsumenckich. A to dlatego, że zalicza się do niego wszystkie dzieci i młodzież urodzoną po 2010 roku, czyli ok. dwa miliardy ludzi na całym świecie. To osoby traktujące często internet nie tylko jako oczywistość, ale nawet równoległy świat, który daje im wiele możliwości do odkrywania siebie i wykazywania swojej kreatywności.

Wychodząc naprzeciw temu wyzwaniu, stworzono nowego brand hero o imieniu Popy, który promuje kampanię, ale też animuje aktywności konsumentów Alfa w ich naturalnym środowisku – internecie.

Co warte podkreślenia, marka nie zamyka się teraz wyłącznie na dotarcie do najmłodszych, gdyż równocześnie  trwa także letnia kampania Oranżady Hellena Zero Cukru z udziałem wieloletniej twarzy marki – Kuby Wojewódzkiego, który zachęca do wzięcia udziału w „Wybitnej loterii” z nagrodą główną w postaci Fiata 500.

Ech, mimo miłości do Helleny musimy nieskromnie stwierdzić, że należąca do Grupy Eura7 Nofsza specjalizująca się w loteriach i akcjach promocyjnych zrobiłaby to lepiej! :D

Urodzinowy kort tenisowy

Na koniec zostawiliśmy sobie spóźnione, lecz szczerze życzenia urodzinowe dla Igi Świątek, która tak licznie gościła na naszych łamach, że aż nam wstyd z naszym zapominalstwem. O Idze mieliśmy okazję wspomnieć wielokrotnie jeszcze na łamach Sprasowanego Banana, chociażby przy okazji współpracy z Porsche czy LEGO,

Wracając do ubiegłotygodniowej jubilatki – do życzeń dołączyło się ww. LEGO, przygotowując dla liderki światowego rankingu WTA wyjątkową niespodziankę z okazji 23. urodzin. Mowa o korcie tenisowym zbudowanym z klocków! Stworzona makieta kortu mierzy 62 cm długości, 58 cm szerokości i wznosi się na wysokość blisko 27 cm. Całość składająca się z 11 081 klocków waży blisko 12 kg, a wprawne oko tenisowego fana dojrzy w niej co najmniej kilka easter eggów, jak na przykład figurkę symbolizującą kota Igi.

Iga, 100 lat!

PS Nie chce nam ktoś zbudować czegoś z LEGO z okazji 25-lecia Grupy Eura7?

Z racji, że dzisiejszy odcinek rozpoczęliśmy od wyjątkowo wątpliwej jakości suchara a’la nasz ulubieniec Karol Strasburger, to postaramy się chociaż zakończyć z klasą i taktem – dziękujemy Wam, że jesteście z nami kolejny tydzień. Widzimy się już w kolejny piątek, do zobaczenia!

Źródła: