Cześć! Choć do startu długo wyczekiwanego przez kibiców Euro 2024 zostało kilka godzin, to obiecujemy, że temat ten nie zdominuje najnowszego odcinka – w końcu nie samą piłką nożną człowiek żyje. Nie powiemy Wam jednak, że nie będzie ani jednej (choćby najmniejszej) wzmianki o footballu, bo musielibyśmy skłamać, jednak dziś pochylimy się na czymś innym – będzie o technologii, problemie porzuceń psów przed wyjazdami wakacyjnymi, potem jeszcze trochę… technologii, a zakończymy to wszystko nieoczekiwanie, bo czekoladowym akcentem z odrobiną (a jakże) technologii!
Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce uświadamia opiekunów psów
Dokładnie za tydzień – 21 czerwca – uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych rozpoczną wakacje (#ZAZDRO), dlatego odpowiednio wcześnie wystartowała tegoroczna edycja kampanii „Nie porzucaj!”, za którą odpowiada Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce. Hasłem akcji mającej uświadomić opiekunów psów, jak bardzo czworonogi przywiązują się do swoich ludzkich rodzin, jest „Nie porzucaj, też mam uczucia!”.
Termin rozpoczęcia działań okraszonych spotem skłaniającym do refleksji nie jest przypadkowy, gdyż od lat głównym powodem porzuceń psów przed wakacjami są problemy ze zorganizowaniem im opieki na czas urlopu domowników.
W związku z tym wraz z pracownikami i przedstawicielami Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami zachęcamy: jeśli jesteś świadkiem porzucenia lub złego traktowania zwierząt, zrób zdjęcie, nagraj to, skontaktuj się z najbliższą jednostką policji, lub napisz na adres toz@toz.pl!
iOS + ChatGPT jeszcze w tym roku!
Na łamach 12. CDLN snuliśmy domysły dotyczące coraz donośniejszych głosów o potencjalnym nawiązaniu współpracy Apple z OpenAI, które miałoby stać się faktem wraz z premierą iOS 18!
Wracamy z updatem szybciej niż przypuszczaliśmy, gdyż po niespełna miesiącu, i to nie byle jakim, bo z oficjalną informacją, która została ogłoszona podczas konferencji Apple Worldwide Developer Conference 2024.
Dzięki współpracy z OpenAI, na urządzenia z systemami operacyjnymi iOS, iPadOS i macOS zostanie wdrożony ChatGPT. Funkcjonalność ma pojawić się jeszcze w tym roku – zapewne przy okazji nadmienionej premiery iOS 18. Użytkownicy nie tylko dostaną możliwość korzystania z licznych funkcji ChatGPT bez konieczności przełączania się między narzędziami, gdyż główną ciekawostką jest fakt, że ChatGPT zostanie także zintegrowany z asystentem głosowym Siri.
– Cieszymy się, że możemy współpracować z Apple, by udostępnić ChatGPT swoim użytkownikom w nowy sposób. Apple podziela nasze zaangażowanie w bezpieczeństwo i innowacje, a to partnerstwo jest zgodne z misją OpenAI udostępniania zaawansowanej sztucznej inteligencji wszystkim. Wspólnie z Apple ułatwiamy ludziom korzystanie z tego, co może zaoferować sztuczna inteligencja – komentuje Sam Altman, dyrektor generalny OpenAI.
Na ogłoszoną kooperację bardzo nerwowo zareagował nasz ulubieniec, o którym dawno nie wspominaliśmy, szef Tesli i właściciel portalu X – Elon Musk. W serii wpisów skrytykował pomysł integracji technologii OpenAI i Apple. Zapowiedział także radykalne kroki. – Jeśli Apple zintegruje OpenAI na poziomie systemu operacyjnego, urządzenia Apple zostaną zakazane w moich firmach. To niedopuszczalne naruszenie bezpieczeństwa – oświadczył.
Jedzenie + piłka nożna + moda = „Paninari Foodball Club”
Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy przy okazji rozpoczęcia Euro 2024 nie wspomnieli chociaż w jednym newsie o tej dyscyplinie!
Heinz i Kappa postanowiły docenić prawdziwych ich zdaniem bohaterów tego sportu, czyli producentów kanapek, zwanych we Włoszech paninari. W tym celu powstał specjalnie zaprojektowany fartuch kucharski inspirowany koszulkami piłkarskimi. Biały kołnierzyk, numer 57 na plecach, będący ukłonem w stronę dziedzictwa Heinza, wyhaftowane logo „Paninari Foodball Club”, a to wszystko okraszone kultowymi paskami Kappa po bokach, które nawiązują do projektu ich najbardziej kultowych koszulek.
Przedstawiona w ten sposób celebracja niedocenianych bohaterów sprawia, że stworzony spot wykracza poza typowy sponsoring dzięki pierwiastkowi ludzkiemu i pokazaniu kultury otaczającej piłkę nożną.
Nowy Jork w obronie dzieci w sieci
W 5. odcinku informowaliśmy o banie na social media dla amerykańskich dzieci ze stanu Floryda w związku z ustawą House Bill 3, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025.
Natomiast teraz w stanie Nowy York coraz głośniej o przyjęciu ustawy zabraniającej firmom z branży mediów społecznościowych wyświetlania „uzależniających kanałów” dzieciom poniżej 18 roku życia, chyba że otrzymają one zgodę rodziców!
Wszystko za sprawą ustawy Stop Addictive Feeds Exploitation (SAFE) for Kids Act, która jako „uzależniające kanały” uznaje algorytmiczne kanały informacyjne, w których treści są podsuwane na podstawie informacji o użytkowniku lub jego urządzeniu.
Jak donosi źródło – techcrunch.com – oczekuje się, że Kathy Hochul (gubernator Nowego Jorku) podpisze ustawę. Może na to wskazywać oświadczenie wydane przez biuro Hochul, w którym wyraziła zadowolenie z jej przyjęcia. Podobnie było w przypadku powiązanej z SAFE for Kids Act nowojorskiej ustawy o ochronie danych dzieci, która zabrania platformom internetowym gromadzenia lub sprzedawania danych osobowych użytkowników poniżej 18 roku życia bez ich świadomej zgody.
„Nowy Jork jest liderem w kraju, który chroni nasze dzieci przed uzależniającymi kanałami mediów społecznościowych i chroni ich dane osobowe przed drapieżnymi firmami. Wspólnie zrobiliśmy historyczny krok naprzód w naszych wysiłkach na rzecz rozwiązania kryzysu zdrowia psychicznego młodzieży i stworzenia bezpieczniejszego środowiska cyfrowego dla młodych ludzi” – powiedziała Hochul, cytowana przez źródło.
NetChoice (grupa handlowa, której członkami są Google, Meta i Snap) stwierdziło, że ustawa SAFE jest „niebezpieczna i niekonstytucyjna”, gdyż jej wdrożenie wymagałoby bowiem od firm zajmujących się mediami społecznościowymi weryfikacji wieku użytkowników. Zabroniłaby im także wysyłania dzieciom powiadomień związanych z „uzależniającymi kanałami” między północą a szóstą rano bez zgody rodziców – donosi źródło.
Jak przekazał Carl Szabo, wiceprezes NetChoice, w oświadczeniu, „jest to atak na wolność słowa i otwarty internet ze strony stanu Nowy Jork”. Szabo dodał, że stan ten „stworzył dla rządu sposób na śledzenie, jakie strony odwiedzają ludzie i ich aktywność online, zmuszając strony internetowe do cenzurowania wszystkich treści, chyba że odwiedzający podadzą dowód tożsamości w celu zweryfikowania ich wieku”
Co z tego wyjdzie? Czas pokaże!
Gratka dla fanów lodów czekoladowych, czyli Tillamook iScreen
Przed tygodniem świętowaliśmy Dzień Lodów Czekoladowych i z tej właśnie okazji firma Tillamook wprowadziła na rynek Tillamook iScreen. Niezwykły produkt powstał z myślą o miłośnikach tego przysmaku, którzy nie chcą dzielić się nim ze swoimi domownikami. Czym on jednak właściwie jest?
Tillamook iScreen to specjalny ekran, który działa jak „tarcza niewidzialności”. Urządzenie zostało wyprodukowane ze specjalnej soczewki wykorzystującej drobne wypukłości do załamywania światła. Dzięki temu ludzkie oko zostaje oszukane i wydaje mu się, że to, co znajduje się za ekranem, po prostu nie istnieje. Urządzenie szybko zostało wyprzedane.
To jest coś, o co nikt nie prosił, ale każdy potrzebował! Ma ktoś odsprzedać? :D
Tym oto słodkim niczym porcja lodów czekoladowych akcentem kończymy 16. odcinek CDLN, życząc naszej reprezentacji powodzenia i niedoprowadzenia do ziszczenia się scenariusza pt. „mecz otwarcia, mecz o wszystko i mecz o honor”! Dobrego weekendu i DO BOJU POLSKO!
Źródła:
- https://nowymarketing.pl/nie-porzucaj-tez-mam-uczucia-przedwakacyjna-kampania-towarzystwa-opieki-nad-zwierzetami/
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/apple-wchodzi-we-wspolprace-z-openai-przy-sztucznej-inteligencji
- https://www.youtube.com/watch?v=tUbI3fMI_rA
- https://www.proto.pl/aktualnosci/nowy-jork-podjal-dzialania-w-kwestii-ograniczenia-dostepu-dzieci-do-uzalezniajacych
- https://nowymarketing.pl/tillamook-iscreen-czyli-urzadzenie-ktore-sprawia-ze-lody-staja-sie-niewidzialne-w-zamrazarce/