Cześć! Niestety powoli zbliżamy się do bram tzn. sezonu ogórkowego – jednak uwierzcie, że robimy wszystko, aby dostarczyć Wam nieoczywiste i interesujące wieści ze świata. Dziś będzie trochę o skręcaniu mebli, sztucznej inteligencji, ale nie zabraknie także wątku bezpieczeństwa i zawieranych współprac reklamowych. Udanej lektury!
Skręcanie mebli przyjemniejsze niż kiedykolwiek
Dzisiejsze zestawienie newsów otworzy zbliżający się wielkimi krokami (wszystkim zapominalskim przypominamy, że to już w najbliższą niedzielę 23 czerwca) Dzień Ojca i z tej okazji IKEA opublikowała reklamę tłumaczącą (w sposób trafny i odwołujący się do życia codziennego) tatom proces składania mebli. A więc tak:
„Krok pierwszy – wyrzuć instrukcję.
Krok drugi – połącz części mebli w taki sposób, jaki wydaje ci się odpowiedni. Jeśli przy okazji zostanie ci jakaś niewykorzystana śrubka, gwóźdź, lub inny element, to znak, że po prostu nie był on niezbędny. Dołączyliśmy go na wszelki wypadek.
Krok trzeci – usiądź wygodnie na krześle, które właśnie złożyłeś i przyjmij pochwały od całej rodziny. Cóż, na wszelki wypadek może zanadto się nie rozsiadaj, bo ta zapomniana śrubka w rzeczywistości może się okazać… niezbędna dla stabilności mebla.”
W ten humorystyczny sposób sieć chce zwrócić uwagę na to, jak w wielu przypadkach wygląda urządzanie mieszkania — niby wszystkie wskazówki można znaleźć w instrukcji, ale przecież… tata wie (naj)lepiej!
PS Wszystkim ojcom składamy najszczersze życzenia z okazji Ich święta!
Symphony od TikTok, czyli…?
… kolejny etap marketingu cyfrowego przed nami! TikTok wprowadza nową platformą do zarządzania marketingiem o nazwie „Symphony”, która zawierać ma opcję umożliwiającą markom wdrażanie wirtualnych influencerów służących do sprzedawania użytkownikom swoich produktów za pośrednictwem transmisji na żywo.
Jak wyjaśnił TikTok – „Aby pomóc twórcom i markom przyciągnąć uwagę odbiorców na całym świecie i przekazywać wiadomości we wciągający i autentyczny sposób, z radością ogłaszamy Symphony Digital Avatars. Cyfrowe awatary pomogą tchnąć życie w markowe treści dzięki generatywnym awatarom AI prawdziwych ludzi, co umożliwi nowe sposoby skalowania kreatywnych strategii na TikTok.
Cyfrowe awatary będą dostępne w dwóch wersjach:
- stockowej oferującej gotowe postacie, które zostały utworzone przy użyciu aktorów,
- niestandardowej, dzięki której twórcy/marki będą mogli również generować własne awatary na swoje podobieństwo, z możliwością obsługi wielu języków.
Co warte podkreślenia – wirtualne awatary zdążyły się już przyjąć w „Douyin”, czyli chińskiej wersji aplikacji. Czy to znak, że naprawdę przyszłość jest dziś?
Ironman Poland w trosce o bezpieczeństwo rowerzystów
Rozpieszczająca nas aura za oknem i rozpoczynające się dzisiaj wakacje (#ZAZDRO) oznaczają między innymi to, że sezon rowerowy trwa w najlepsze. W związku z tym Ironman Poland – organizator masowych imprez sportowych – rozpoczął kampanię „Rok partnerstwa na drogach”, której celem jest zwrócenie uwagi na kwestię bezpieczeństwa na drogach, a w szczególności bezpiecznego wyprzedzania rowerzystów przez kierowców samochodów. Twarzą kampanii został aktor telewizyjny i teatralny, Piotr Zelt.
– Sezon rowerowy w Polsce rozkręcił się już na dobre, a na drogach pojawiło się wielu kolarzy. To dobry moment, żeby zachęcić kierowców i użytkowników jednośladów do budowania partnerskich relacji. W ramach toczącej się kampanii społecznej będziemy informować, edukować i przypominać uczestnikom ruchu drogowego, że przestrzeganie przepisów, cierpliwość, wzajemny szacunek i życzliwość to czynniki, które mają istotny wpływ na poprawę bezpieczeństwa. Wierzymy, że kultura osobista tworzy kulturę jazdy, a co za tym idzie bezpieczeństwo na drodze – mówi Michał Drelich, dyrektor zawodów Ironman Poland.
Na potrzeby kampanii powstał też film edukacyjny, w którym Zelt prezentuje najpopularniejsze gesty kolarskie.
– Liczymy, że ten film pomoże kierowcom lepiej zrozumieć i przewidzieć zachowania kolarzy na drodze, a tym samym ograniczy ryzyko kolizji. W ramach „Roku partnerstwa na drogach” będziemy ponadto umieszczać dodatkowe oznakowanie informujące o zasadach bezpiecznego wyprzedzania na popularnych trasach kolarskich w miastach, w których odbywają się imprezy Ironman Poland – zapowiada Michał Drelich.
To co, dacie się namówić na weekendowy wypad rowerowy?
Ewa Swoboda + Neonail
Polski sport kobietami stoi, a kobiety jak to kobiety – lubią wyglądać dobrze bez względu na okoliczności! Do Igi Świątek, która od kwietnia jest ambasadorką marki Lancome w Polsce, dołącza wspomniana w nagłówku Ewa Swoboda rozpoczynająca współpracę z marką kosmetyczną Neonail.
Polska lekkoatletka, wicemistrzyni świata w biegu na dystansie 60 metrów i wicemistrzyni Europy na 100 metrów, została ambasadorką producenta lakierów hybrydowych.
„Doceniamy dokonania Ewy, jej pasję oraz fakt, że stanowi inspirację dla dziewcząt i kobiet w różnym wieku. Jest dla nich doskonałym przykładem dążenia do realizacji własnych marzeń, zawsze pozostając sobą. Niezmiennie podziwiamy jej pracowitość, upór i to, że nie zmienia się pod wpływem oceny innych” – podkreśla Anna Uptas, dyrektorka marketingu firmy Cosmo Group, właściciela marki Neonail.
Cieszy nas, że kobiecy sport rośnie i jest coraz chętniej dostrzegany przez różne marki ❤
Pro jak… Prokop!
Znany prezenter telewizyjny i dziennikarz Marcin Prokop ponownie łączy siły z marką Oppo. Najnowsza kampania – „UżywAI – to proste!” – promująca smartfony z serii Oppo Reno12 5G w jawny sposób nawiązuje do sztucznej inteligencji, zapowiadając użytkownikom, czego ci mogą się spodziewać po nowych urządzeniach.
Wspomnieliśmy o „ponownym połączeniu sił”, więc warto przypomnieć, że w przeszłości drogi dziennikarza i marki technologicznej już się skrzyżowały. Prokop miał już bowiem okazję poprowadzić niestandardową premierę jej produktów, która odbyła się w formule talk show. Na dodatek była to pierwsza lokalna, szerokozasięgowa kampania marki Oppo w Polsce.
– Marcin Prokop jako ambasador Oppo przyczynił się do znaczącego wzrostu rozpoznawalności marki w Polsce, która sięgnęła aż 76%. Dziś Seria Oppo Reno cieszy się dużą popularnością wśród polskich użytkowników, a jej najnowsza odsłona – Seria Reno12 wprowadza na rynek kolejne innowacje. Tym razem zaawansowane funkcje AI. W nowej kampanii wspólnie z Marcinem pokazujemy, jak zaawansowana technologia ułatwia codzienne zadania i sprawia, że stają się one bezproblemowe – mówi Robert Sierpiński, PR manager w OPPO.
„Mało” dziś było piłki nożnej, a przecież Euro 2024 trwa w najlepsze, więc na zakończenie podsyłamy Wam ciekawą akcję Burger Kinga. Jest jednak jeden haczyk – aby doszła ona do skutku, to Reprezentacja Polski musi wznieść puchar za zdobycie mistrzostwa Europy. Jeśli się to stanie, to Burger King przez cały dzień po finale będzie rozdawać darmowe burgery Whopper (łapcie regulamin akcji). Nie oszukujmy się, sieć fast foodów może spać spokojnie, bo zwycięstwo nam nie grozi! 😀
Tą oto poniekąd bezsensowną (aczkolwiek ciekawą z PR-owego punktu widzenia) akcją kończymy 17 odcinek Crème de la news. Widzimy się za tydzień!
Źródła:
- https://nowymarketing.pl/dzien-taty-srubki-kampania-ikea-w-humorystyczny-sposob-opowiada-o-skrecaniu-mebli-przez-ojcow/
- https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-enable-business-create-virtual-characters/719194/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/ironman-poland-z-kampania-o-bezpieczenstwie-rowerzystow-na-drogach/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/ambasadorzy-marek-ewa-swoboda-dla-neonail
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/marcin-prokop-w-kampanii-smartfonow-oppo-uzywai-to-proste/#google_vignette