X

Crème de la News #18

Cześć! Jeśli ciekawi Was, co działo się w szeroko pojętej branży, to świetnie trafiliście, bo mamy dla Was porcję wieści! Na „dzień dobry” pozwolimy wrócić sobie do ubiegłotygodniowego Dnia Ojca, ale nie może zabraknąć tego, co jest tu i teraz – wakacji! No a jak wakacje to i lody, wiadomo! Znajdzie się także czas na podsumowanie dziesięciolecia kampanii żelków Haribo. Oczywiście, nie samymi łakociami człowiek żyje, dlatego Biedronka zadbała o… odpowiednią stylizację na piątkowe wyjście ze znajomymi. Zapraszamy do lektury!

Niefortunny Dzień Ojca

Choć Dzień Ojca już za nami to wrócimy do fragmentu gazetki polskiej sieci sklepów Dino, który wywołał burzę w internecie. Co jednak łączy wspomnianą gazetkę z obchodami Dnia Ojca? Wspólnym mianownikiem jest przekaz promocyjny w postaci reklamy wódki nawiązujący do ubiegłotygodniowego święta.

Jakby tego było mało, ktoś uznał, że reklama z pierwszej strony z napisem „Dzień Ojca” oraz hasłem: „Czas na spotkanie z bliskimi” to świetny pomysł. Internauci są przeciwnego zdania. Jak twierdzi wielu z nich, jest to sugestia, że alkohol jest częścią tego święta, co sprawia, że reklama jest niewłaściwa.

W sekcji komentarzy pojawiło się wiele negatywnych opinii:

  • „Tak jak niejeden tatuś właśnie tak będzie świętował swój dzień, tak niejedno dziecko będzie po raz kolejny płakać. Po prostu brak słów”
  • „Reklama alkoholu powinna być zakazana po prostu. I wszelkie promocje typu kup 3 zapłacisz mniej”
  • „A ja właśnie przez takie prezenty już nigdy dnia ojca ze swoim nie będę obchodził :)”,
  • „Cała prawda o Polsce”

Możemy jedynie mieć nadzieję, że postawiliście na inny (i bardziej przemyślany) prezent, chcąc docenić swoich ojców :>

Planowanie urlopu nie musi być stresujące z Triverna.pl

Skoro oficjalnie rozpoczęliśmy wakacje, to można się było spodziewać natłoku kampanii wakacyjnych. W poniedziałek 24 czerwca ruszyły działania wizerunkowe portalu Triverna.pl. Jeśli ktoś go nie zna, to najprościej będzie po prostu napisać, że to konkurencja dla Booking.com.

Wracając do Triverny – akcję promuje hasło „Urlop na każde żądanie”, a jej celem jest pokazanie, że planowanie urlopu nie musi być stresujące, a dzięki gotowym ofertom i inspiracjom podróżniczym dostępnym na portalu można znaleźć idealny wyjazd.

Kampania stawia na autentyczność, emocje i relacje między bohaterami, dlatego film reklamowy przedstawia urlop pary z dzieckiem i psem, ukazując emocje, śmiech i satysfakcję z wakacji zamiast prezentacji ofert i cen,

A Wy macie już plany na wakacje?

Biedronka odpowiada na kolekcję Lidla

24 czerwca, oprócz startu wspomnianej przed momentem kampanii portalu Triverna.pl, na półkach sieci Biedronka pojawiła się nowa autorska kolekcja ubrań i dodatków będąca odpowiedzią na niedawno wypuszczoną kolekcję Lidla. Jak na wakacje przystało – styl ubrań i dodatków wpisuje się w atmosferę wakacyjnego luzu.

Kolorystyka kolekcji nie jest żadnym zaskoczeniem, gdyż jest utrzymana w kolorach charakterystycznych dla sieci Biedronka – czerwonym, żółtym i czarnym. Co dla nas przygotowano? Klapki, koszulki, bieliznę i skarpetki, a także dodatki w postaci okularów przeciwsłoneczne, torby shopperki oraz nerki.

– Wiemy, że nasi klienci na to czekali, ponieważ wpływały do nas liczne pytania, kiedy Biedronka Fan Collection powróci do naszej oferty. Dlatego, jestem przekonana, że na ulicach polskich miast będzie widać dużo osób, ubranych w nasze propozycje modowe – mówi Kinga Giel, kupiec współodpowiedzialny za przygotowanie Biedronka Fan Collection.

Nie ukrywamy, że zdecydowaliśmy się na polowanie po okolicznych dyskontach, które, co oczywiste, zakończyło się sukcesem i masą radości ze zdobyczy! :D A Wam udało się coś „złowić”?

Włącz Pozytywne myślenie z Magnum

Pozostajemy w wakacyjnym klimacie, który tym razem zafundowała nam współpraca lodów Magnum z siecią sklepów Żabka. „Jak brzmiałyby polskie przysłowia, gdybyśmy w życiu mieli więcej przyjemności?” – takie pytanie zadaje marka Magnum rozpoczynając tym samym kampanię pod nazwą „Magnum inspiruje przyjemnością”, która zachęca do pozytywnego myślenia.

Marka lodów należąca do koncernu Unilever oraz sieć sklepów chcą tym samym otworzyć Polaków na doznawanie przyjemności i szukanie pozytywów na co dzień. W związku z tym zmianom poddano polskie przysłowia – tak, by brzmiały pozytywnie. „Chwal dzień przed zachodem słońca”, „Przyjemność matką mądrych” – zachęca Magnum.

Co więcej, w ramach aktywności CSR marka wspiera też działania Fundacji Można Zwariować, zajmującej się psychoedukacją. Efektem współpracy jest m.in. dwuodcinkowy podcast dotyczący codziennych przyjemności, w którym ekspertki i eksperci opowiadają o wpływie przyjemności na dobrostan psychiczny człowieka. Podcast można znaleźć na kanale fundacji na Spotify.

Marka wraz z fundacją zorganizowały także panel dyskusyjny pod tytułem „Wpływ drobnych przyjemności na dobrostan człowieka”, który odbył się 19 czerwca 2024 roku w Warszawie, podczas którego przekazano Fundacji darowiznę w wysokości 100 tys. zł na cele statutowe.

„Wsparcie ze strony takich marek, jak Magnum czy Żabka, jest czymś, co NGO-som naprawdę dodaje skrzydeł! To dzięki partnerom z sektora prywatnego jesteśmy w stanie szybko i efektywnie tworzyć projekty, których realizacja ścieżką grantową zajęłaby długie miesiące i pewnie miała mniejszy impakt. Jako Fundacja Można Zwariować doceniamy to zaufanie, wiarę w naszą misję i chęć wspólnego działania” – mówi Cleo Ćwiek, prezeska zarządu Fundacji Można Zwariować.

Kids’ Voices –  10 lat, 40 reklam, 19 krajów

Chyba każdy chociaż raz widział reklamę marki Haribo z szachistami w roli głównej, którzy mówią dziecięcymi głosami. Nie wszyscy jednak wiedzą, że spot ten jest częścią trwającej od 10 lat kampanii Kids’ Voices, która swoim zasięgiem objęła 19 krajów. Dotychczas, w reklamach HARIBO, mogliśmy zobaczyć m.in. mówiących dziecięcymi głosami farmerów w Niemczech, zawodników sumo w Japonii czy policjantów w Wielkiej Brytanii. To, co wyróżnia te spoty to fakt, że tworzone są one lokalnie w każdym z krajów, opierając się na podkreśleniu unikalnych cech i wartości wyróżniających dany rynek, a co za tym idzie, doskonale trafiają w gust lokalnych odbiorców.

Z okazji dziesięciolecia działań marka zaprezentowała jubileuszowy film, przedstawiający proces twórczy powstawania kultowych spotów znajdujących się w gronie 1% najbardziej wpływowych reklam, które kiedykolwiek zbadano za pomocą testu Kantar. Film prezentuje koncept marketingowy oraz przedstawia kulisy tworzenia ikonicznych reklam, a występujący w nim Dyrektor Handlowy HARIBO, Herwig Vennekens oraz Założyciel Agencji Quiet Storm, Trevor Robinson OBE, dzielą się swoimi wspomnieniami, spostrzeżeniami i refleksjami z prac przy realizacji kampanii.

Wideo opublikowane zostało równocześnie z premierą najnowszej reklamy Kids’ Voices w Niemczech, będącej 40. reklamą wyprodukowaną na całym świecie!

Bijemy się w pierś – nie pomyślelibyśmy, że to już 10 lat!

Równie szybko, jak zakończył się udział reprezentacji Polski na Euro 2024, tak i kolejny odcinek naszego cyklu, niestety, dobiega końca, jednak bez obaw – w następny piątek wrócimy z 19. podsumowaniem, które, mamy nadzieję, że zaspokoi Wasz marketingowo-PRowy głód na kolejny tydzień! Życzymy udanego weekendu!

Źródła: