X

Crème de la News #19

Cześć! Skoro tu jesteście, to musi Was ciekawić, co przygotowaliśmy! W dzisiejszym zestawieniu obiecujemy dostarczyć Wam porcję nowości (#Whee) oraz słodkości (#Oreo). Nie zabraknie także wiary w siebie i dumy z własnych osiągnięć (#OranżadaHellena) i – z racji trwających wakacji – odpowiedzialnego podejścia do alkoholu (#KompaniaPiwowarska). Na zakończenie po raz kolejny zaprosimy Was do kącika piłkarskiego, w którym odpowiemy na pytanie „za co Holendrzy w wyjątkowy sposób dziękują Polakom?”. Udanej lektury!

BeReal + Instagram = Whee

Zaczynamy od nowości, która (musimy przyznać) nam umknęła, ale na swoją obronę mamy fakt, że złożyło się na to kilka czynników:

  • wspomniana nowinka nie zawitała jeszcze do Polski,
  • jesteśmy pochłonięci przez Euro 2024 oraz sezon urlopowy.

Do rzeczy! ByteDance, firma odpowiedzialna za stworzenie TikToka, wypuściła Whee, czyli nową aplikację społecznościową. Skupia się ona na dzieleniu się prawdziwymi momentami z życia codziennego, zachęcając użytkowników do pokazywania swoich doświadczeń bliskim przyjaciołom i rodzinie.

Aplikacja pozwala na udostępnianie zdjęć wyłącznie wybranym znajomym, co zwiększa poczucie prywatności i komfortu. Do korzystania z Whee wymagane jest posiadanie konta na TikToku, co umożliwia łatwą integrację między tymi platformami. Aplikacja oferuje funkcje wysyłania wiadomości, robienia zdjęć oraz przeglądania postów znajomych. Interfejs Whee może przypominać ten z Instagrama, ale zamiast skupiać się na liczbie obserwujących, Whee promuje autentyczność. Inspirując się BeReal, aplikacja zachęca użytkowników do robienia zdjęć, które ukazują ich codzienne życie takie, jakie jest naprawdę, bez dodatkowych filtrów.

Wtrącenie dla niewtajemniczonych – BeReal to zdobywająca coraz większą popularność aplikacja, która wywołała rewolucję w mediach społecznościowych. Promuje ona niepozowane zdjęcia, co pomaga uciec od presji idealizowania każdej chwili.

Whee, jak wcześniej wspomnieliśmy, nie jest jeszcze dostępne dla polskich użytkowników. Wygląda na to, że ByteDance testuje aplikację na niektórych rynkach, ale gdy tylko się to zmieni i stanie się ona dostępna także w naszym kraju, to damy Wam znać!

Oreo z nowym ambasadorem

Nikomu chyba nie musimy przedstawiać marki Oreo, której słynne ciastka podbiły serca milionów ludzi na całym świecie. 1 lipca wystartowała nowa kampania „Daj się zakręcić”, która jest lokalną odsłoną globalnej platformy Oreo „Trust the twist”. W myśl claimu „Stay playful” marka chce łączyć ludzi i świat poprzez zabawę.

Do współpracy zaproszono Vito Bambino (Mateusza Wojciecha Dopieralskiego) – piosenkarza, aktora, autora tekstów, kompozytora i producenta muzycznego, znanego z twórczości solowej oraz zespołu Bitamina. Ambasador kampanii jest głównym bohaterem spotów, w których z właściwym sobie humorem udowadnia, że warto dać się zakręcić.

– „Stay playful” od lat przyświeca marce Oreo, która pokazuje, że do zabawy można podejść na wiele sposobów. Do naszej nowej kampanii „Daj się zakręcić” zaprosiliśmy Vito Bambino, który zabiera nas w podróż przez swoje muzyczne i prywatne życie – mówi Milena Misiewicz, brand manager Oreo, Belvita & Delicje Poland and Baltics.

Zawarcie tej współpracy powoduje u nas dylemat moralny pt. „co wolimy – legendarne ciastka, czy muzykę Vito?” Całe szczęście, że możemy się nad tym na spokojnie zastanowić, słuchając hitów Bitaminy, zajadając się przy tym ciastkami!

Kompania Piwowarska promuje odpowiedzialne podejście do alkoholu

„Imprezuj w stylU umiarkowanym” to nowa kampania browaru odpowiedzialnego m.in. za piwa Tyskie, Lech, Redd’s czy Żubr, która kierowana jest szczególnie do młodych ludzi.

„Kampania inspirowana jest światem mody i stylu, a poprzez nawiązanie do hasła »Less is more« pokazuje, że odpowiedzialne podejście i umiarkowanie w konsumpcji alkoholu jest tak samo ważne dla budowania własnego wizerunku, jak modny strój” – wyjaśnia firma w komunikacie.

W związku z tym działania w ramach inicjatywy będą realizowane m.in. na największych festiwalach muzycznych tego lata, takich jak Polish Hip-Hop Festival oraz POL’and’Rock Festival. W tych miejscach firma uruchomi „Strefy stylU” – specjalne przestrzenie, w których uczestnicy będą mogli wejść w interakcję połączoną z edukacją, a także wziąć udział w aktywacjach tanecznych i sprawnościowych, zrobić pamiątkowe zdjęcia czy sprawdzić poziom alkoholu profesjonalnymi alkomatami. W ramach działań przewidziano także konkurs, w którym uczestnicy będą wymyślać hasła promujące umiarkowane spożycie jako element stylu.

„Chwalcie siebie!” z Helleną

Przed miesiącem, na łamach 15. CDLN, gdy informowaliśmy Was o oranżadowej „Eksplozji pomysłów”, nie myśleliśmy, że nasza ulubiona oranżada tak da o sobie przypomnieć – tym razem pragniemy wspomnieć o nowej odsłonie kampanii #hellendż, realizowanej w tym roku pod hasłem „Chwalcie siebie!”. W działania komunikacyjne zaangażowali się Marcin Prokop (będący bohaterem 17. odcinka), Dominik Kwolczak (Kwolczi) oraz wieloletni ambasador marki – Kuba Wojewódzki.

Odpowiedzialna za stworzenie legendarnej oranżady Grupa Colian w ramach akcji prowadzonych pod hashtagiem „hellendż”, zachęca Polaków do wiary w siebie i dumy z własnych osiągnięć. W jej najnowszej odsłonie afirmuje chwalenie się, jako pozytywny i potrzebny aspekt codzienności, niezbędny do osiągania życiowych sukcesów.

Elementem działań jest mural znajdujący się na rogu ulic Bonifraterskiej i Franciszkańskiej w Warszawie z widniejącym na nim hasłem „Cudze chwalicie, a siebie?”. Co ciekawe, wieczorem, dzięki zastosowaniu specjalnych farb, przekaz zmienia się w wezwanie „Chwalcie siebie!”.

– Oranżada Hellena to polska marka, która nie ma kompleksów i jest obecnie najlepiej sprzedającym się w kraju napojem w swojej kategorii – mówi Joanna Kąkol, rzecznik prasowy Colian. – W osiągnięciu tak doskonałej pozycji pomogło nam m.in. to, że nie wstydziliśmy się powiedzieć, że w robieniu oranżady jesteśmy wybitni. Teraz chcemy, by także Polacy dostrzegli swoją wyjątkowość i potrafili się nią chwalić. To nasza misja, w którą mocno wierzymy – dodaje.

Wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek, gdyż marka zapowiedziała, że w kolejnych etapach kampanii planuje działania edukacyjne z udziałem ekspertów oraz promocję muralu, jako lokalnej atrakcji.

„NAC Breda dziękuje”, czyli holenderski hołd polskim żołnierzom

Klub piłkarski NAC Breda w niecodzienny sposób uczcił pamięć polskich żołnierzy z 1. Dywizji Pancernej generała Stanisława Maczka, którzy blisko 80 lat temu – 29 października 1944 roku – wyzwolili holenderską Bredę z rąk nazistowskich Niemiec podczas II wojny światowej.

Klub zdecydował się na umieszczenie na swoich koszulkach akcentów związanych z bohaterami. Jak przekazano w oficjalnym oświadczeniu „teraz, 80 lat później, składamy hołd tym bohaterskim żołnierzom, którzy nigdy się nie poddawali i zawsze szli naprzód”. „40 wojowników, którzy oddali swe życie w czasie wyzwalania Bredy, byśmy my mogli tu spokojnie żyć, jest upamiętnionych na naszej koszulce w tym sezonie” – dodaje NAC Breda, cytowana przez eurosport.tvn24.pl.

Zarówno na domowych, jak i wyjazdowych strojach pojawią się polskie godło z białym orłem, symbol 1. Dywizji Pancernej z hełmem i skrzydłami husarii, wizerunki polskich żołnierzy, a także nazwiska poległych wyzwolicieli. Na koszulkach został umieszczony również napis w języku polskim: „NAC Breda dziękuje”. Jakby tego było mało, aby uświetnić składany hołd, nowe stroje zostały zaprezentowane na cmentarnej kwaterze polskich żołnierzy.

Skoro kończyliśmy wątkiem piłkarskim, to z dziennikarskiego obowiązku przypominamy o dzisiejszych piłkarskich szlagierach (choć głęboko wierzymy, że wszyscy kibice doskonale o nich pamiętają)! Hiszpanie podejmują Niemców, natomiast Portugalia zmierzy się z Francją. To się nazywa prawdziwy piłkarski crème de la creme! Nie mniej jednak gorąco zachęcamy także do śledzenia dzisiejszej relacji z wyboru Miss Polski 2024 w telewizji Polsat (od godz. 20:00), gdyż wśród kandydatek do tego tytułu znajduje się reprezentantka Grupy Eura7! Monia, trzymamy kciuki, a z Wami widzimy się za tydzień przy okazji 20. branżowego podsumowania!

Źródła: