Cześć! Wydawałoby się, że środek wakacji to szczyt sezonu ogórkowego, jednak co to, to nie! Głównymi dostawcami emocji ostatniego tygodnia był z pewnością Microsoft oraz rozpoczynające się dziś Igrzyska w Paryżu. Oczywiście to nie wszystko, ale tego musicie się już dowiedzieć, czytając 22. odcinek CDLN! Udanej lektury!
Awaria Windowsa sparaliżowała cały świat
Nie regulujcie odbiorników – mamy 26 dzień lipca, jednak ubiegłotygodniowa awaria odbiła się tak szerokim echem, że nie możemy jej pominąć w naszym podsumowaniu!
Nie istnieje chyba osoba w internecie, która nie słyszałaby o globalnej awarii Windowsa, jednak z dziennikarskiego obowiązku przypomnimy, że była ona związana z aktualizacją oprogramowania przez firmę CrowdStrike, która specjalizuje się w zapewnianiu bezpieczeństwa systemów informatycznych przy wykorzystaniu chmury, i dotknęła prawie 8,5 mln urządzeń – w tym m.in. banki i lotniska, przez co odwołano prawie 1400 połączeń lotniczych.
Oczywiście problem został względnie szybko zażegnany, jednak my nie o tym, a pragniemy skupić się na real-time marketingu ze strony firm, które postanowiły przekuć wpadkę Microsoftu na swoją korzyść, a na naszym krajowym podwórku był to m.in. Lidl, GoodLood czy Pizza Guseppe.
Źródło: https://www.facebook.com/lidlpolska
Źródło: https://www.facebook.com/LoodIsGood
Źródło: https://www.facebook.com/PizzaGuseppe
Spójrzcie, tak niewiele trzeba, aby wywołać uśmiech na twarzach odbiorców, choć czasem jest to śmiech przez łzy*.
* Dotyczy tych, którzy napotkali realne utrudnienia związane z awarią.
Plejada gwiazd wspiera „Młode Głowy”
Wracamy to bardziej bieżących spraw, a mianowicie do muzycznego manifestu autorstwa Dobrego we współpracy producentem muzycznym Jakubem Galińskim, który premierę miał 20 lipca podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty we Wrocławiu. Partnerem utworu jest Fundacja Unaweza Martyny Wojciechowskiej i projekt „Młode Głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”, o których kilkukrotnie wspominaliśmy na naszych łamach.
– Tę piosenkę można określić mianem współczesnej dezyderaty. To próba zatrzymania się na chwilę w świecie nieustannego pędu, wirtualnej rzeczywistości i przekleństwa porównywania się. Coraz trudniej nam być obecnym – realnie i namacalnie. Utwór i tekst od początku był pisany z myślą o głosie Piotra Fronczewskiego. To on z pozycji swojego życiowego doświadczenia, dystansu i wrażliwości jest właściwym autorytetem, by zabrać głos w tak fundamentalnej sprawie. Myślę, że Kubie Galińskiemu (producent utworów m.in. Sanah czy Mroza) i Tadeuszowi Śliwie (reżyser) udało się świetnie oddać ducha tej idei – mówi Dobry, inicjator powstania utworu.
Gośćmi w klipie są m.in.: Piotr Fronczewski, Julia Czarnecka, Adam Małysz, Robert Makłowicz, Monika Brodka, Krzysztof Hołowczyc, Bedoes, Dawid Podsiadło oraz sama Martyna Wojciechowska.
– Jako Młode Głowy zostaliśmy partnerem „Powiedz mi jak?” bez chwili wahania. Przekaz utworu doskonale wpisuje się w misję naszej fundacji. To współczesny manifest, pochwała bycia tu i teraz. Dostrzegania wielu małych-wielkich codziennych rzeczy, które składają się na nasze życie. Dlatego zachęcamy wszystkich do uważności. Na otaczający nas świat, na ludzi, którzy są wokół nas i na nas samych. Niezależnie od wieku, bo przekaz kierujemy i do młodych, i do starszych głów. Bez wyjątków. Utwór „Powiedz mi jak?” zachęca do zatrzymania się, do refleksji. A wszystko to z narracją jedynego w swoim rodzaju Piotra Fronczewskiego – mówi Martyna Wojciechowska, prezeska Fundacji Unaweza, inicjatorka projektu Młode Głowy i jedna z bohaterek teledysku.
Samsung wspiera holenderską reprezentację koszykówki
Wybaczcie natłok sportu w ostatnim czasie na łamach naszego cyklu, jednak najpierw Euro 2024, a teraz Igrzyska Olimpijskie. W związku z rozpoczynającą się dziś imprezą, a dokładniej z przygotowaniami do niej, holenderska reprezentacja koszykówki 3×3 (najszybsza i najbardziej dynamiczna odmiana tej dyscypliny) nawiązała współpracę z Samsungiem. Dzięki temu koszykarzom na potrzeby przygotowań udostępniono innowacyjne narzędzia AI do analizy skuteczności rzutów w czasie rzeczywistym – AI ShotControl.
Dzięki temu rozwiązaniu sportowcy wraz z trenerem mogą na bieżąco oceniać, w których miejscach boiska mają największe szanse na zdobycie punktów podczas gry. Rozwiązanie AI ShotControl jest oparte na sztucznej inteligencji i towarzyszy sportowcom od wielu miesięcy, ponieważ specjalne czujniki zostały zainstalowane na wielu boiskach na terenie Holandii. Specjalnie stworzone dzięki nim, aktualizowane co 90 sekund mapy cieplne stanowią odpowiedź na pytanie o to, która pozycja każdego z koszykarzy jest aktualnie optymalna.
Co ciekawe, AI ShotControl nie jest pierwszą próbą współpracy Samsunga z branżą sportową. Już wcześniej, podczas igrzysk olimpijskich w Pjongczangu w 2018 roku, firma zapewniła Holendrom dostęp do rozwiązania pod nazwą SmartSuit, co pomogło tamtejszej kadrze zdobyć cztery medale w zawodach łyżwiarstwa szybkiego.
„Jeśli nie chcesz wygrać, to już jesteś przegrany”
Wiele sportowych firm prowadzi tematyczne kampanie związane z IO, Nike nie jest wyjątkiem. Za pomocą najnowszych działań prowadzonych pod hasłem „Zwycięstwo nie jest dla każdego” amerykański gigant chce nas przekonać, że droga do wygranej rozpoczyna się w głowie sportowca oraz że w nastawieniu na wygraną nie ma nic złego.
W stworzonym na potrzeby kampanii klipie słyszymy głos aktora, Willema Dafoe, i widzimy czołowe gwiazdy międzynarodowego sportu, m.in. norweskiego biegacza średnio i długodystansowego – Jakoba Ingebrigtsena, włoską paraolimpijką reprezentującą kraj w szermierce – Bebe Vio i kenijskiego maratończyka – Eliuda Kipchoge. Twarzami akcji zostali m.in. Serena Williams, LeBron James i Qinwen Zheng.
– [Ten spot] to opowieść o tym, co trzeba zrobić, żeby być najlepszym. O spuściźnie, która jeszcze nie została ukształtowana. I o marzeniach, które staną się rzeczywistością. Przypomina światu, że nie ma nic złego w chęci zwycięstwa – tłumaczy Nicole Graham, dyrektor ds. marketingu w Nike.
W reklamie zebrano spostrzeżenia sportowców na temat dążenia do zwycięstwa, odwagi, determinacji, poświęcenia i pasji, których sportowcy potrzebują, aby dotrzeć na szczyt i olimpijskie podium w uprawianej dyscyplinie.
Pol’and’Rock Festival + Lidl
Z racji zbliżającej się 30. edycji Pol’and’Rock Festival (1-3 sierpnia), Lidl – podobnie jak przed rokiem – rusza z budową tymczasowego sklepu na terenie lotniska Czaplinek-Broczyno. Uczestnicy festiwalu będą mogli kupować w nim produkty od 30 lipca i to na dodatek całodobowo. Podobnie jak w ubiegłym roku sklep stanie tuż obok pola namiotowego, Małej Sceny i Akademii Sztuk Przepięknych. Co ciekawe, festiwalowy pop-up będzie liczył 1400 mkw.
Czego jeszcze mogą spodziewać się festiwalowicze w tym roku? Rockowa Wyspa Lidla będzie widoczna z daleka – oprócz sklepu znajdzie się na niej strefa atrakcji Lidl Polska, która będzie czynna przez cały czas trwania Pol’and’Rock Festival. Odwiedzający będą mogli spróbować swoich sił na nietypowym torze przeszkód lub zrelaksować się w specjalnie przygotowanej strefie chill. Dodatkowo na terenie Rockowej Wyspy Lidla będą dostępne wyjątkowe gadżety, konkursy z nagrodami oraz rockowo-lidlowe tatuaże tymczasowe.
Ręka do góry, kto w tym roku wybiera się do Broczyna?
Na zakończenie pozwolimy sobie na ciekawostkę związaną ze wspominanym przy okazji real-time marketingu GoodLoodem, który nawiązał współpracę z obchodzącą w tym roku jubileusz 35-lecia swojej działalności firmą Suempol, czyli jednym z największych na świecie producentów wyrobów z łososia. Pewnie się domyślacie co zaraz napiszemy, ale owocem tej niecodziennej współpracy był lodowy smak Pan Łosoś z Alaski x Suempol, który był dostępny we wszystkich lodziarniach Good Lood w ubiegły piątek
Bijemy się w pierś – nie mieliśmy okazję ich spróbować, jednak mimo to sądzimy, żę to świetny przykład na to, jak połączenie dwóch różnych branż może zaowocować czymś naprawdę niecodziennym. Akcja ma dodatkowe znaczenie w kontekście obchodów jubileuszu 35-lecia Suempol.
Jak świętować jubileusz (lub nadchodzący dziś weekend) to właśnie tak i tego Wam życzymy! Naładujcie baterie i widzimy się za tydzień!
Źródła:
- https://businessinsider.com.pl/technologie/microsoft-twierdzi-ze-awaria-dotknela-85-mln-urzadzen-z-systemem-windows/tbkfk7l
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/unaweza-i-fronczewski-z-muzycznym-manifestem-skierowanym-do-mlodych/
- https://nowymarketing.pl/holenderska-reprezentacja-koszykarska-3×3-nawiazala-wspolprace-z-firma-samsung-efekt-rozwiazanie-oparte-na-ai/
- https://nowymarketing.pl/zwyciestwo-nie-jest-dla-kazdego-nike-przekonuje-ze-droga-do-wygranej-rozpoczyna-sie-w-glowie-sportowca/
- https://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/pol-and-rock-festival-lidl-rusza-z-budowa-tymczasowego-sklepu,261168.html
- https://suempol.pl/pan-losos-z-alaski-czyli-niezwykly-lodowy-smak/