Artykuły, Ciekawostki branżowe, Social media, Z przymrużeniem oka

Crème de la news #26

Cześć! U nas bez zmian – widzimy się jak co piątek, aby dostarczyć Wam kolejną dawkę podsumowania branżowego ostatniego tygodnia! Jednak – stety lub niestety (niepotrzebne skreślić) – wszystko się zmienia, w tym konkretnym przypadku mając na myśli Instagrama, który testuje nową pionową siatkę wyświetlania na profilach użytkowników – tradycyjne kwadratowe miniatury mają zostać zastąpione przez dłuższe zdjęcia typu in-stream (pisząc prostym językiem – siatka Reels zostanie przełożona na kanał główny). Może to tylko subtelna zmiana mająca związek z tym, że większość tego, co jest dziś przesyłane na Instagram, jest pionowa, ale to tak jakbyśmy publikację Crème de la news przenieśli na środy… Pewnie z czasem by się przyjęło, ale po co zmieniać coś, co działa? Jednego możecie być pewni: kolejnych numerów spodziewajcie się w piątki!

Michał Sikorski + x-com 2.0

Na dobre rozpoczęcie weekendu wracamy do współpracy, o której wspominaliśmy w 9. odcinku przy okazji sezonu „komunijnego”, kiedy to sklep x-com zaangażował do swoich działań znanego z roli ojca Jakuba w serialu „1670” Michała Sikorskiego. Tym razem aktor promuje kampanię „Back To School Trudne”, wcielając się w postać praktykanta z Targówka, który po kryjomu – w szkolnej toalecie – sprzedaje uczniom sprzęt elektroniczny. Zdradzimy tylko, że jeśli podobała Wam się poprzednia kampania z udziałem aktora, to tutaj poczujecie się jak w domu.

FYI: Oferta promocyjna pozwalająca co tydzień zdobyć zniżkę na sprzęt z innej kategorii, która ruszyła 19 sierpnia, skierowana jest (niestety) tylko do uczniów i studentów, jednak z poczucia obowiązku wspomnimy, że potrwa ona do 15 września

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez x-kom.pl (@xkompl)

Poczuj dom wszystkimi zmysłami

Przed kilkoma dniami ruszyła kampania serwisu Otodom z nieoczekiwanym motywem przewodnim w postaci dotyku, światła i spokoju, w ramach której w największych polskich mediach emitowane są spoty inspirowane wynikami tegorocznego badania „Szczęśliwy dom”. 

Na działania składają się trzy historie pokazujące autentyczne emocje i potrzeby wyzwalające domowy dobrostan. Kilkudziesięciosekundowe spoty przedstawiają zupełnie inną perspektywę mieszkaniową neogniazdownika, rodziny patchworkowej oraz neuroatypowego chłopaka z psem – współdomownikiem. Przyjęty zabieg kreacyjny ma pokazać, że właściwy wybór miejsca do życia opiera się nie tylko na zachwycie wizualnym czy aspekcie finansowym. By doświadczyć szczęścia, dom należy poczuć wszystkimi zmysłami.

– Nasza koncepcja „pobudzenia” zmysłów ma rozpocząć dyskusję na temat neuroróżnorodnosci w miejscu zamieszkania. Każdy z nas inaczej reaguje na bodźce zewnętrzne i ma odmienną wrażliwość sensoryczną. Co więcej, 20%. naszego społeczeństwa stanowią osoby atypowe. Dlatego przy dokonywaniu decyzji mieszkaniowej tak ważne jest odrzucenie stereotypów i wsłuchanie się w swoje wewnętrzne potrzeby. Z nimi nie można iść na kompromisy, bo prędzej czy później i tak dadzą o sobie znać. Dlatego celem naszej kampanii jest edukacja w zakresie samoświadomości. Chcemy nią dodać odwagi tym wszystkim, którzy poszukują szczęśliwego domu. Jesteśmy przekonani, że każdy ma prawo odnaleźć go na swój własny sposób – wyjaśnia Anna Adrian, head of marketing Otodom.

„Kodeks Etyki Reklamy Influencera”

We współczesnych realiach influencer marketing wchodzi raz za razem na kolejny poziom rozwoju, dlatego wszyscy zdają sobie sprawę z potrzeby regulacji wielu kwestii, także tych dotyczących etyki i dobrych praktyk.

W związku z tym IAB Polska we współpracy z IAA Polska planują wspólnie opracować standardy dotyczące influencer marketingu, co z założenia ma zapewnić bezpieczeństwo marek i przejrzystość działań reklamodawców oraz agencji.

– Kiedy dowiedzieliśmy się, że IAB Polska także powołało zespół roboczy dedykowany influencer marketingowi, postanowiliśmy połączyć siły i wspólnie pracować nad kompleksowym dokumentem zawierającym propozycje rozwiązań dotyczących najważniejszych obecnie obszarów, od standardów oceny naruszeń począwszy, na edukacji środowiska skończywszy – dodaje Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska.

Według zaangażowanych organizacji regulacji wymagają (m.in.):

  • standardy oceny naruszeń,
  • standardy reakcji na naruszenia,
  • zasady certyfikacji profesjonalistów rynku influencerskiego,
  • powstanie reprezentacji środowiska profesjonalistów rynku influencerskiego,
  • edukacja i promocja standardów.

Na tym się nie kończy, gdyż dalsze plany obejmują utworzenie stowarzyszenia reprezentującego interesy influencerów, które zrzeszałoby twórców internetowych.

Przed nami długa droga, gdyż po opracowaniu rozwiązań zaakceptowanych przez organizacje branżowe, standardy zostaną poddane szerokim konsultacjom w środowisku influencerów oraz podmiotów z nimi współpracujących. W następnej kolejności rozpocznie się proces edukacji i promocji wypracowanych standardów w środowisku profesjonalistów rynku influencerskiego – tak, by polski influencer marketing był skutecznym i bezpiecznym narzędziem dla wszystkich uczestników procesu komunikacji marketingowej.

Trzeba przyznać, że całość brzmi bardzo optymistycznie, jednak… pożyjemy, zobaczymy!

„Teraz jest Twój czas” z Volkswagenem i De Mono

Nie musimy Wam chyba przedstawiać zespołu De Mono oraz koncernu samochodowego Volkswagen (a dokładniej Volkswagen Financial Services będącego ramieniem Volkswagen AG świadczącym usługi finansowe i ubezpieczeniowe związane z zakupem, leasingiem oraz użytkowaniem pojazdów). Z tego połączenia urodziła się kolejna odsłona akcji promującej elektromobilność. „Teraz jest Twój czas” – śpiewa wspomniany zespół De Mono w przeróbce przeboju „Póki na to czas”.

Najnowsze działania są kontynuacją grudniowej kampanii „Jedź elektrykiem jak my!” z udziałem Elektrycznych Gitar, która odniosła sukces, dlatego zdecydowano się kontynuować strategię opartą na współpracy z legendami polskiej muzyki,

W spocie gościnnie wystąpił także Mikołaj „Miko” Marczyk, najmłodszy w historii rajdowy mistrz Polski, którego udział ma pokazać, że samochody elektryczne oferują dynamikę i emocje na poziomie nieustępującym autom spalinowym.

Działania rozpoczęto 16 sierpnia od publikacji filmów w serwisie YouTube. Ponadto tego dnia odwiedzający warszawski Multimedialny Park Fontann mieli okazję zobaczyć spot VW FS, który został wyświetlony na tafli wody podczas wieczornego pokazu.

PS Zabrakło Cię na tym wydarzeniu, a chciał(a)byś to zobaczyć? Nic straconego! Pokazy odbywają się w każdy piątek i sobotę aż do 28 września!

Afera żabkowa – youtuber reaguje, sieć dementuje

Na koniec nasz nieoficjalny kącik aferkowy. Ostatnie dni internet żył historią pracownika sieci Żabka, który miał zostać zwolniony z pracy za oglądanie filmów Buddy!

Jednak po kolei – sprawa stała się viralem przez filmik na TikToku, w którym młody pracownik sklepu postanowił pochwalić się nowym wyposażeniem i przy okazji nawiązać do Kamila „Buddy” Labuddy – okazało się, że chłopak w oczekiwaniu na kolejne zamówienia oglądał materiał twórcy na tablecie pracowniczym.

Internet obiegła informacja, że nagranie dotarło do dyrektora, który miał zwolnić pracownika. Ponadto, zarówno autor tiktoka, jak i jego szefowa oraz kolega z pracy mieli zostać ukarani mandatami w wysokości 500 zł. Budda, który zobaczył nagranie, postanowił odezwać się do swojego widza i wynagrodzić mu zaistniałą sytuację poprzez przelanie 1500 zł na opłacenie wspomnianych kar, a także kwoty odpowiadającej jego miesięcznemu wynagrodzeniu.

Na tym jednak sprawa się nie skończyła, gdyż w ubiegły poniedziałek do sprawy postanowiło się odnieść biuro prasowe sklepu Żabka: „Zaznaczamy, że z informacji przekazanych przez franczyzobiorczynię zatrudniającą pracownika wskazanego sklepu wynika, że pan nie został zwolniony, ani ukarany finansowo. Po otrzymaniu upomnienia słownego przeprosił za swoje zachowanie i nadal wykonuje swoją pracę”.

Czyżbyśmy mieli zatem do czynienia z (udaną) próbą naciągnięcia słynącego z chęci niesienia pomocy swoim widzom Buddy na kwotę niemal 5000 zł?

 

Pozostańmy jeszcze na moment w wątku poświęconym YouTube’owi, jednak zmieńmy krąg zainteresowań (a dokładniej rzecz ujmując skalę), Przenosimy się zatem z polskiego podwórka na zasięg globalny.

Cristiano Ronaldo, który podczas kilkunastoletniej kariery piłkarskiej przyzwyczaił kibiców do bicia wszelkich rekordów, nie inaczej postąpił na popularnej platformie. Portugalczyk niespodziewanie wkroczył na scenę You Tube wraz z pierwszym opublikowanym w ubiegłą środę filmem i został najszybszym twórcą w historii z milionem subskrypcji – zajęło mu to zaledwie 90 minut. Ciekawostką jest również fakt, że przebicie granicy 10 milionów trwało niecałe 12 godzin. Na moment publikacji – 23 sierpnia 2024, godz. 10:00 – kanał gromadzi 30,3 milionów widzów. Wow!

Co to był za zwariowany tydzień z jeszcze bardziej szalonym rekordem na koniec! A mówią, że sierpień to sezon ogórkowy, jednak nic bardziej mylnego. Ciekawe, jakim akcentem „zamkniemy” sezon wakacyjny? Na pocieszenie (czy aby na pewno to odpowiednie słowo?) warto wspomnieć, że nie będziemy zmuszeni czekać na to zbyt długo – wszystkiego dowiemy się już w kolejny piątek, a więc tak naprawdę lada dzień! Do zobaczenia!

 

Źródła:

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x