X

Crème de la news #28

Cześć! Dzisiaj nieco inny autor, lecz metryka wiekowa ta sama! Z przyjemnością się przedstawię – mam na imię Monika i w Grupie Eura7 jestem Specjalistą ds. PR & Content Creatorem. Mimo tego, że tworzyłam początkowe artykuły śp. Sprasowanego Banana, to dla odświeżonej jego wersji nie było dane mi jeszcze pisać. Mam ogromną przyjemność zastępować swojego kolegę z działu, którego właśnie otulają ciepłe, morskie bryzy podczas czasu urlopowego. Chwytam za „pióro”, aby niezmiennie przedstawić Wam najciekawsze newsy ze świata marketingu.

Halo, Barbie?

Fińscy magicy technologii znowu zaskakują. Tym razem Nokia (bo kto inny?) postanowiła przenieść nas w czasy, gdy słowo „Barbie” kojarzyło się bardziej z różowymi koralikami niż z milionami followersów na Instagramie. Ich najnowsze dzieło to telefon o właśnie takiej nazwie – stylowy, różowy cud, który ma wszystko, czego można oczekiwać od smartfona… z lat 2000. Zero dostępu do Internetu. Tak, dobrze czytacie. Nokia postanowiła przypomnieć nam, że kiedyś telefon służył do dzwonienia i SMS-owania, a nie do przeglądania TikToka po nocach. W zestawie, oczywiście, kultowa gra Snake – bo przecież nostalgia to ich najmocniejsza karta. Marketingowy hit, czy technologiczny krok wstecz? Sami oceńcie!

Kredyt za zdjęcie – czyli VeloFotka

VeloBank wkracza na salony z kampanią, która łączy finanse i technologię w sposób, jaki wcześniej znaliśmy tylko z futurystycznych filmów. W centrum uwagi Magdalena Różczka – ale nie sama! Towarzyszy jej awatarka, czyli wirtualne alter ego, które pokazuje, że VeloFotka to kredyt, który jest tak prosty, jak wrzucenie fotki na Insta – szybki, wygodny i bez zbędnych formalności.

Cieszymy się, że Magdalena Różczka nam zaufała i zdecydowała się jako pierwsza aktorka w Polsce na wystąpienie razem ze swoją cyfrową alter ego – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca obszarem komunikacji i marketingu w VeloBanku.

KitKat udoskonala przerwę

Jeśli już o wygodzie mowa, to KitKat w swojej kampanii „Break Better” przypomina, że każdy zasługuje na przerwę w najlepszym stylu. Nowa seria reklam pokazuje, jak niewiele trzeba, by zwykły moment z batonikiem zmienił się w prawdziwy rytuał relaksu. KitKat, nie zmieniając swojego kultowego hasła, udowadnia, że odpoczynek można uczynić jeszcze lepszym – wystarczy tylko pamiętać, by „have a break, have a KitKat” w jeszcze bardziej komfortowym wydaniu. Zobaczcie tylko na te dwie pomysłowe kampanie.

Supermarket walczy z rakiem piersi

W Boliwii kreatywność nabrała nowego, zdrowego smaku. Sieć supermarketów Hipermaxi wpadła na pomysł, który pokazuje, że nawet nie idealne owoce mogą mieć wielką moc. W ramach kampanii promującej badania pod kątem raka piersi, owoce o mniej doskonałych kształtach – te z plamkami, guzkami i asymetrią – trafiły na sklepowe półki z wyjątkowym przesłaniem. Każdy owoc przypominał, że nawet najmniejsze zmiany mogą być sygnałem, by zadbać o swoje zdrowie i wykonać badania. To, co mogłoby trafić na śmietnik, teraz uczy i inspiruje. Bo przecież, jak pokazuje Hipermaxi, piękno i zdrowie kryją się nie tylko w idealnych kształtach, ale przede wszystkim w trosce o siebie – nawet wtedy, gdy coś nie wygląda perfekcyjnie.

Jak nie robić marketingu? Podpowiada CCC

Jeśli chcecie wiedzieć, jak nie robić marketingu, CCC właśnie wyłożyło to na tacy – i to w rozmiarze XXL. Mowa tu o butach sygnowanych przez samego Shaquille’a O’Neala. Wydawałoby się, że połączenie legendy koszykówki z gigantem obuwniczym to przepis na sukces. Ale rzeczywistość okazała się bardziej brutalna. Zamiast strzału w dziesiątkę, dostaliśmy rozmytą kampanię, której jeden z gorszych momentów miał miejsce w Polsce, na słynnym Kanale Zero. O’Neal podczas wywiadu z Krzysztofem Stanowskim chwalił swoją obecną współpracę niczym zdarta płyta. Dwa słowa – nachalna promocja. Efekt? Fala hejtu i tytuł „najgorszego wywiadu”.

Meble od Pizza Hut

Na szczęście, niektórzy wiedzą, jak „robić marketing” na poziomie mistrzowskim. Pizza Hut zaserwowała nam prawdziwą perełkę – „Moving Box Table” to pudełko do pizzy, które po rozłożeniu zmienia się w praktyczny stolik. Proste? I genialne! To pokazuje, że wystarczy odrobina kreatywności, by zwykły produkt zamienić w coś, co nie tylko zaspokoi apetyt, ale też zrobi wrażenie i wywoła uśmiech na twarzy. Taki marketing smakuje wszystkim.

Orlen wspiera Paraolimpijczyków

Orlen postanowił pokazać, że sport to nie tylko wyścig o medale, ale też o wsparcie dla tych, którzy mierzą się z wyzwaniami większymi niż przeciętne. W związku z Letnimi Igrzyskami Paraolimpijskimi firma wystartowała z kampanią, która nie tylko kibicuje, ale przede wszystkim inspiruje. Zamiast kolejnych standardowych spotów reklamowych, Orlen stawia na prawdziwe historie – takie, które przypominają, że siła ducha i determinacja potrafią przenieść góry. To sportowy doping, który gra na emocjach i pokazuje, że Orlen jest tam, gdzie naprawdę liczy się wsparcie. Dobra robota!

Czas urlopowy powoli się kończy, co również ma swoje uroki. Przed nami jesień – okres marketingowej obfitości: od Pumpkin Spice Latte i halloweenowych kampanii, po długo wyczekiwany comeback Victoria’s Secret Fashion Show – marki zaskoczą nas niejednokrotnie. Jesieniara ze mnie marna, lecz chyba każdy lubi leniwe wieczory przy kubku dobrej kawy i ciekawej lekturze. Może kawy nie zrobimy, lecz na pewno dostarczymy kolejnych wydań Crème de la news, które zadowolą Wasz głód marketingowych wiadomości.

Widzimy się na Labberze już za tydzień!

Źródła: