Cześć! Urlop, urlop i po urlopie! Po dwutygodniowym (wzorowym) zastępstwie sprawowanym przez Monikę na pokład z naładowanymi bateriami wracam ja – Dominik! A to tylko jeden z powodów do świętowania, gdyż drugim – niemniej istotnym – jest fakt, że to już 30. odcinek CDLN! 🎂 Zapraszamy do lektury!
Powodziowy RTM „zalał” internet
Zaczniemy od tematu mocno nieprzyjemnego, a mianowicie gwałtownego załamania pogody które doprowadziło do stanu klęski żywiołowej na południowym-zachodniej Polski. Napiszemy tylko, że mieszkańcom terenów dotkniętych tą tragedią bardzo współczujemy, natomiast wszystkim, którzy bezinteresownie zaangażowali się w pomoc, dziękujemy za WIELKIE SERCA!
Tam, gdzie coś się dzieje, pojawia się zjawisko Real Time Marketingu, który nierzadko bywa mocno nietrafiony. Rzućcie okiem na poniższe przykłady, które potwierdzają regułę, że mowa jest srebrem a milczenie złotem.
PS Na szczęście dużo marek zaoferowało realne wsparcie (zamiast grać na cudzej tragedii), co napawa optymizmem! :>
Pepsi wykorzystała przyzwyczajenia Amerykanów
Przyszedł czas, aby nieco rozluźnić atmosferę, więc świetnie się składa, gdyż Pepsi wychodzi nam naprzeciw ze swoją akcją „Better with Pepsi”, którą przeprowadzono w formie pranka! Marka napojów gazowanych postanowiła wykorzystać fakt, że Amerykanie najczęściej zamawiają pizzę z dostawą w piątkowy wieczór (prawie 43% zamówień na pizzę ma miejsce właśnie wtedy).
Marka zorganizowała… pościgi za dostawcami pizzy. Za cel postawiono sobie pokazanie, że przyjemność zmaksymalizuje konsumpcja pizzy razem z Pepsi. Film reklamowy „Pepsi Chase Cars” stylizowany jest na amatorskie nagrania z ulicznych pościgów, a sama akcja promuje dziesiątki tysięcy darmowych pizz rozdawanych w piątki.
Konsumenci sieciowych pizzerii (Pizza Hut, Papa Johns, Little Caesars oraz Marcos Pizza), którzy kupili Pepsi, Pepsi Zero Cukru, Diet Pepsi lub Pepsi Wild Cherry, mogli otrzymać darmową pizzę w dowolnym rozmiarze, z dowolną liczbą dodatków, od 16:00 do 22:00 w piątek. Nic tylko czekać na polską wersję! :D
„Wszystkie Jeże nasze są”
Skoro mowa była o połączeniu pizzy z pepsi, to może czas na jakiś deser? Co powiecie na Jeżyki? Zastanawialiście się kiedyś, co wyszłoby z połączenia wspomnianych ciastek z portfolio Grupy Colian (wspominaliśmy o niej na łamach 19. CDLN), Majki Jeżowskiej i Jacka Cygana? Jeśli jakimś cudem odpowiedź brzmi “nie”, to śpieszymy z odpowiedzią – mowa o nowej wersji piosenki „Wszystkie dzieci nasze są”, która powstała na potrzeby akcji „Wszystkie Jeże nasze są” na rzecz Ośrodka Rehabilitacji Zwierząt „Jeżurkowo”.
Najeżone bakaliami słodkości zachęcają do pomagania jeżom i odwiedzenia strony www.jezykiciastka.pl. Można na niej znaleźć informacje na temat jeży, w tym sekcję „Fakty i mity”, dowiedzieć się więcej na temat wspomnianego ośrodka „Jeżurkowo”, ale także posłuchać nowej wersji hitu Majki Jeżowskiej!
Chcesz dołączyć się do pomocy jeżom? Wystarczy kliknąć wizerunek wybranego rezydenta Ośrodka Rehabilitacji Zwierząt „Jeżurkowo”, aby na jego wirtualnym koncie zapisało się wsparcie.
Dodatkowo Jeżyki stały się tym samym ciastkami najeżonymi… pomaganiem, gdyż część dochodu z każdego sprzedanego opakowania trafia na konto ośrodka “Jeżurkowo”, zapewniającego opiekę… jeżom! Kupując Jeżyki, ratujesz jeże. Kampania potrwa jeszcze nieco ponad miesiąc – do 23 października.
– Marka Jeżyki od lat wspiera jeże, jednak w tym roku postanowiła zrobić krok dalej i zaprosić do projektu Majkę Jeżowską – artystkę, której piosenki zna i śpiewa cała Polska. W efekcie tej współpracy powstała nowa wersja utworu pt. „Wszystkie Jeże nasze są!”. Odświeżona aranżacja piosenki nie tylko ma na celu edukację i zwiększenie świadomości na temat tych kolczastych zwierząt, ale również wzbudzenie pozytywnych emocji i zachęcenie do wsparcia inicjatywy, w której każdy w prosty sposób może pomóc – komentuje Michalina Abramowicz, brand manager marki Jeżyki.
Snapchat goni konkurencję
W ubiegły wtorek (17 września) odbyło się coroczne wydarzenie Snap Partner Summit, podczas którego twórca Snapchata zaprezentował nowe narzędzia dla twórców. Jak twierdzi, mają one pomóc w dostosowaniu aplikacji do konkurencji, w tym m.in. TikToka i Instagrama – informuje techcrunch.com.
Czego zatem możemy się spodziewać?
Na Snapchacie pojawiła się (dostępna od dluższego czasu na TikToku oraz Instagramie) możliwość odpowiadania na komentarze użytkowników za pomocą wideo, która ma na celu zwiększenie zaangażowania odbiorców.
Aplikacja pozwoliła też twórcom na personalizację swoich publicznych profili przez przypinanie ulubionych snapów. Dzięki temu mogą oni wyróżnić swoje prace, a obserwatorzy mają możliwość zobaczenia rodzaju treści, które są regularnie publikowane przez danego twórcę.
Jak podaje źródło, użytkownicy mogą również ujawniać swoje zaangażowanie i dane demograficzne w Snap Star Collab Studio, inicjatywie Snapchata, która łączy twórców z markami szukającymi osób do swoich kampanii marketingowych. Opcja ta ma pozwolić użytkownikom na zdobycie większej liczby partnerstw. Dzieląc się liczbami odzwierciedlającymi zaangażowanie na ich profilach, promują się wśród marek. (ao)
Ręka w górę – kto jeszcze korzysta ze “Snapa”? *Dominik wyraźnie zawstydzony nieśmiało podnosi rękę*
Raper Mata w doborowym towarzystwie
Już za tydzień premierę sklepową ma najnowsza gra piłkarska Electronic Arts – EA FC 25, czyli duchowy spadkobierca serii gier FIFA. Co to ma wspólnego z Matą? Bo raczej nie ma co się spodziewać obecności drużyny, w której raper rozgrywa mecze – LKS Tajfun Ostrów Lubelski (klub możecie kojarzyć chociażby z etykiet izotoników OSHEE x MATA) – w grze od Kanadyjczyków?
Powód jest zgoła inny – utwór warszawskiego twórcy zatytułowany „Lloret de Mar” zagości w soundtracku gry, której premiera już lada dzień, obok światowych gwiazd muzyki, takich jak Billie Eilish i Coldplay!
Co dość oczywiste – jest to pierwszy polski utwór, który znalazł się na soundtracku EA FC (ex. seria FIFA). Smaczku dodaje fakt, że w klipie wystąpili Wojciech i Marina Szczęśni, a także polski streamer doskonale znany fanom wirtualnej piłki nożnej PLKD.
Przy okazji zakończenia pozostaniemy na moment w temacie polskiego hip-hopu i wróćmy pamięcią do pełnoprawnego newsa z ubiegłotygodniowego odcinka, w którym to Monika wspominała o współpracy raperki Bambi z siecią McDonald’s. Niespodziewanie w aplikacji restauracji po 6 dniach od debiutu zestawu pojawiła się informacja, że produkty z oferty młodej raperki zostały wyprzedane To o tyle dziwne, że według informacji, która pojawiła się na fanpage’u Lil Konon, zestaw Bambi miał być dostępny do 21 października.
Wniosek z tego nasuwa się jeden – wszystko, niestety, ma swój koniec. Zarówno zestaw Bambi w McD, jak i kolejny odcinek Crème de la news. Na pocieszenie dodamy jednak, że widzimy się już za tydzień w 31. epizodzie!
Źródła:
- https://rozrywka.spidersweb.pl/zestaw-bambi-wyprzedany-w-mcdonalds
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/pepsi-chase-cars-pepsi-przygotowala-prank-aby-skojarzyc-marke-z-pizza/
- https://nowymarketing.pl/wszystkie-jeze-nasze-sa-jezyki-i-majka-jezowska-zachecaja-do-zwiekszenia-swiadomosci-o-potrzebach-jezy/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/snapchat-dodaje-komentarze-wideo-i-ulatwia-tworcom-nawiazywanie-wspolprac-z-markami/
- https://nowymarketing.pl/mata-pierwszym-polskim-artysta-na-soundtracku-ea-sports-fc-25