Artykuły, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Social media, Z przymrużeniem oka

Crème de la news #31

Cześć! Chociaż zdążyliśmy już oficjalnie przywitać astronomiczną jesień, to w naszych serduszkach nieprzerwanie panuje pełnia lata. Jakie marketingowe kąski tym razem dla Was przygotowaliśmy? Przekonajcie się sami, zanurzając się w lekturę 31. odcinka CDLN!

Budda angażuje się w pomoc dla powodzian

W ubiegłym tygodniu zaczynaliśmy od nietrafionych przykładów powodziowego Real Time Marketingu, natomiast dziś motyw przewodni ten sam, jednak w pozytywnym wydaniu.

W ubiegły piątek do Paczkowa w województwie śląskim dotarły domy mobilne zakupione przez Kamila Labuddę znanego jako Budda, w których mogą zamieszkać pokrzywdzone rodziny.

Artur Rolka – burmistrz gminy Paczków – zdradził, że dzięki pomocy youtubera, doszło do wybudowania tymczasowego „osiedla” na terenie stadionu w Paczkowie. 

Ta wyjątkowa inicjatywa Buddy to dowód na to, jak wiele dobrego można zdziałać, kiedy pomagamy sobie nawzajem! Mamy nadzieję, że jego działania będą inspiracją do dalszych inicjatyw pomocowych – w końcu razem możemy odmienić los tych, którzy tego najbardziej potrzebują!

PS to nie pierwszy raz, kiedy Budda pojawia się na naszych łamach za sprawą jego dobrych uczynków, jednak po więcej szczegółów odsyłamy Was do 26. CDLN oraz 98. Sprasowanego Banana.

Stowarzyszenie The Dad Shift zwiększya świadomość na temat urlopu ojcowskiego

Stowarzyszenie The Dad Shift postawiło sobie za cel zwrócenie uwagi na międzynarodowe nierówności w dostępie do urlopu tacierzyńskiego. Swój manifest postanowili przeprowadzić w niekonwencjonalny sposób – na brytyjskich ulicach pojawiły się kolorowe chusty do noszenia dzieci, przytwierdzone do pomników prezentujących znanych mężczyzn.

Aktywiści z londyńskiego stowarzyszenia chcą zwrócić uwagę na kwestie związane z urlopem ojcowskim w Wielkiej Brytanii. Okazuje się, że w tym kraju świadczenie to jest jednym z najsłabiej prosperujących w Europie, bowiem brytyjscy ojcowie mają do dyspozycji jedynie 2 tygodnie urlopu tacierzyńskiego (we Francji okres ten wynosi 5 tygodni).

Tak narodziła się akcja polegająca na zamontowaniu dziecięcych nosidełek i chust do noszenia dzieci na rzeźbach prezentujących mężczyzn. Nosidłami „przyozdobione” zostały m.in. wizerunki tancerza Gene’a Kelly’ego, piłkarza Thierry’ego Henry’ego i inżyniera Isambarda Kingdoma Brunela.

– Istnieje tak duża nierównowaga w naszym przedstawianiu i rozumieniu postaci w życiu publicznym. Kobiety często są pytane o ich życie jako żon, matek i córek, podczas gdy postacie męskie w życiu publicznym często nie są zapraszane do dzielenia się tą częścią siebie. Chcieliśmy zwrócić uwagę na ich rolę jako ojców, a także na potrzebę lepszego wspierania ludzi, gdy w ich życiu pojawiają się dzieci – mówią pomysłodawcy akcji.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez The Dad Shift (@dadshiftuk)

Polska premiera „Terrifier 3″

Czy są tu jacyś fani horrorów? Jeśli tak to nie musimy im przedstawiać horroru „Terrifier” i – będącego jego głównym bohaterem – Art the Clown.

Niewtajemniczonym nakreślimy, że niebawem premierę będzie miała już 3. część horroru, który zadebiutował w 2016 roku, a jego głównym bohaterem niezmiennie będzie psychopatyczny morderca klaun.

Wspominamy o tym nie bez kozery, gdyż David Howard Thornton – amerykański aktor wcielający się w postać Art the Clown – odwiedzi Polskę. Okazją jest BIFOR Splat!FilmFest oraz polska (i jedna z pierwszych na świecie!) premiera horroru „Terrifier” 3.

Premiera jednego z najbrutalniejszych horrorów jest zapowiedzią zbliżającej się jubileuszowej 10. edycji Splat!FilmFest (24-31 października) – jedynego w Polsce festiwalu nowego kina gatunkowego i jednego z najlepszych na świecie! Morderczy klaun odwiedzi Multikino Złote Tarasy w Warszawie już 6 października! Coś czujemy, że mogą się zdarzyć w naszym zespole urlopy na żądanie! :D 

Siedzący tryb życia a wpływ na dobrostan psychiczny

„Desk Break”, czyli ASICS w swoich najnowszych działaniach pragnie zwrócić uwagę, że praca przy biurku bez przerw to zagrożenie dla zdrowia psychicznego.

Producent odzieży i obuwia sportowego swoją kampanię oparł na wynikach przeprowadzonego przez siebie badania na 26 tys. osób, które pokazują, że im dłużej pozostajemy nieaktywni ruchowo, tym bardziej spada nasz poziom samopoczucia. Co więcej, okazuje się, że już po dwóch godzinach nieprzerwanej pracy za biurkiem poziom stresu zaczyna wzrastać, a wyniki mentalne się pogarszają. Na szczęście wystarczy już 15 minut aktywności fizycznej każdego dnia, aby odwrócić te negatywne skutki.

Dr Brendon Stubbs z King’s College w Londynie przeprowadził eksperyment „Desk Break”, który wykazał, że dodanie 15 minut ruchu do dnia pracy poprawia stan psychiczny pracowników o 22,5%, jednocześnie obniżając poziom stresu o 14,7%, a także zwiększając produktywność o 33,2% i koncentrację o 28,6%. Uczestnicy eksperymentu czuli się o 33,3% bardziej zrelaksowani, a 79,2% stwierdziło, że byliby bardziej lojalni wobec pracodawcy, gdyby oferowano im regularne przerwy ruchowe.

Przy realizacji spotu udział wziął Brian Cox. Aktor gra rolę najstraszniejszego szefa na świecie, który najpierw podkreśla ciche zagrożenie dla zdrowia psychicznego, czyli biurko, przy którym wielu z nas pracuje każdego dnia, a następnie zachęca pracowników biurowych do postawienia na pierwszym miejscu swojego zdrowia psychicznego i wprowadzenia krótkiej przerwy dedykowanej ruchowi.

Idea regularnej aktywności fizycznej jest spójna z mottem firmy ASICS, które mieliśmy już szansę rozwinąć w 21. odcinku CDLN i to właśnie tam się udajcie, jeśli chcecie poznać rozwinięcie tej łacińskiej sentencji, której akronimem jest właśnie ASICS! :>

Marka na tym nie kończy, gdyż z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego (10 października 2024 roku), zaprasza wszystkich do tego, by stać się częścią ruchu #DeskBreak. To właśnie pod tym hasztagiem w mediach społecznościowych można dzielić się zdjęciami pustych biurek i wspierać tym samym organizacje charytatywne zajmujące się zdrowiem psychicznym na całym świecie.

TikTok rozszerza subskrypcje live

Na zakończenie coś luźniejszego, jednak nie dla naszych portfeli – 23 września 2024 roku platforma ogłosiła, że zapowiadane na początku roku rozszerzenie oferty subskrypcji live jest już dostępne dla twórców w wybranych regionach, a nadchodzących tygodniach będzie rozszerzane na kolejne rynki – czytamy w komunikacie prasowym TikToka.

Subskrypcja live pozwala twórcom na oferowanie dostępu do specjalnych treści premium za miesięczną opłatą, a teraz dodatkowo rozszerza te możliwości, udostępniając trzy nowe pakiety.

Rozszerzony pakiet subskrypcji oferuje m.in.:

  • Treści premium: Specjalne materiały, w tym video, LIVE czy notatki, do których dostęp będą mieli tylko subskrybenci.
  • Prywatne kanały komunikacji: Ta opcja umożliwia dostęp do różnych kanałów komunikacyjnych, w tym Sub Space, czatów i komentarzy, przeznaczonych do interakcji twórców z subskrybentami pakietów live.
  • Identyfikatory społeczności: TikTok wprowadza też unikalne naklejki i odznaki, które pojawią się obok nazw subskrybentów wersji premium na ich profilach.

Ponadto platforma informuje o możliwości udostępniania „niestandardowych bonusów” zaprojektowanych przez twórców specjalnie dla ich społeczności. Jak przekazał TikTok, rozszerzona oferta subskrypcji dołącza do „rosnącego pakietu ofert monetyzacji stworzonych, aby wspierać i nagradzać twórców, a także wciąż na nowo angażować ich do tworzenia i inspirowania swoich społeczności”.

FYI: Aby uzyskać dostęp do oferty, twórca musi mieć ukończone 18 lat oraz prowadzić konto na TikToku, na którym zgromadził co najmniej 10 tys. obserwujących. Ponadto treści opublikowane na profilu w ciągu ostatniego miesiąca powinny osiągnąć przynajmniej 100 tys. wyświetleń.

Więc co tu jeszcze robicie? Wchodźcie na naszego TikToka, obserwujcie i nabijajcie nam wyświetlenia!

Na zakończenie napiszemy tylko, że ci, których zabrakło podczas VI edycji współorganizowanej przez Grupę Eura7 konferencji EKG Reklamy (wypatrujcie fotorelacji na naszych socialach), mają czego żałować, a my oddelegowujemy się na zasłużony odpoczynek! Dobrego weekendu!

Źródła:

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x