Cześć! W „socialowym” zaproszeniu do lektury napomknęliśmy o powodach do uśmiechu, a jest ich co najmniej kilka – rozpoczynający się weekend, dzisiejszy Światowy Dzień Uśmiechu oraz… wycofanie z rynku spożywczej patologii w postaci „alko-tubek”, przez które zawrzał cały internet!
Mowa o popisie spółki OLV produkującej na co dzień między innymi musy owocowe dla dzieci, która wypuściła (nie na długo, ale jednak) na rynek produkt z alkoholem w tubkach. Szok internautów wzbudzał branding produktu – opakowanie, fonty i kolorystyka mocno przypominały te stosowane w musach czy sokach, po które chętnie sięgają najmłodsi. Swoje oburzenie w sprawie wyraziło wielu internautów, ale także znani influencerzy, politycy czy lekarze.
Koniec końców ich producent poszedł po rozum do głowy, wycofał produkt z rynku i przekazał prasie sprostowanie: „Żałujemy, że produkt Voodoo Monkey, pomimo że został wyprodukowany i oznaczony zgodnie z obowiązującymi przepisami, wzbudził negatywne i niezamierzone skojarzenia. W związku z tym zarząd spółki OLV S.A. podjął decyzję o niezwłocznym wycofaniu całej partii produktów z rynku i natychmiastowym wstrzymaniu produkcji. Przepraszamy za zaistniałą sytuację”.
Garnier z polskimi ambasadorkami
Zaczniemy od tego, że nie możemy sobie darować, wspominając o branży beauty, aby zaprosić Was do zanurzenia się w tętniącym życia, pełnym inspiracji świecie, gdzie piękno przybiera nieskończoną ilość form, a kreatywność nie zna granic. Eksperci Grupy Eura7 przygotowali dla Was wyjątkowy przegląd 50 najbardziej fascynujących marek beauty na TikToku, które zaskakują innowacyjnymi pomysłami, zachwycają kolorami i podbijają serca użytkowników na całym świecie.
➡ BEZPŁATNY RAPORT ⬅
Wracając do głównego wątku – Garnier rozpoczął pierwszą lokalną kampanię płynu micelarnego, do której w roli ambasadorek zaprosił Maffashion (Julia Kuczyńska) oraz Natalię Kukulską z córką – Anną Dąbrówką. Dodatkowo trwająca kampania zapowiadana jest jako początek długoterminowej współpracy, która potrwa do końca 2025 r.
Jak podaje marka, oryginalny styl i autentyczność Maffashion sprawiły, że stworzyła prawdziwą społeczność. Influencerka jest przedstawicielką młodych i świadomych konsumentek, które ufają jej w kwestii modowych i urodowych. Natalia Kukulska, według Garniera, jest natomiast ikoną polskiej sceny muzycznej. Piosenkarka jest znana także jako autorka tekstów, kompozytorka i producentka.
W kampanii wzięła udział także tiktokerka Vanessa Wilczewska, znana jako @beautyvtricks, która promuje płyn dwufazowy z olejkiem arganowym.
Powrót do lat 80. z Levi’s
Przenosimy się za ocean, gdzie Levi’s rozpoczął współpracę ze światową gwiazdą muzyki Beyonce. Jej owocem jest podzielona na kilka części kampania „Reimagine”. W pierwszej z nich firma, prezentując klasykę w nowym wydaniu, odwołuje się do kultowej reklamy „Launderette” z Nickiem Kanemanem z 1985 roku.
Jeśli nic Wam to nie mówi, to nadmienimy, że to z tego klipu pochodzi piosenka „I Heard It Through the Grapevine”. Podobnie jak Kaneman w 1985 roku, tak samo Beyonce dziś, odwiedza w klipie pralnię miejską i, ku zaskoczeniu innych klientów, rozbiera się tam do bielizny. Odwołanie do oryginału jest oczywiste.
– Denim był często widziany przez męski pryzmat, więc ta kampania, która kładzie nacisk na kobiecą siłę i perspektywę, ma dla mnie szczególne znaczenie. Nie mogę się doczekać, by odkrywać nowe sposoby, w jakie nasze wizje mogą zbiegać się w misji wzmacniania pozycji kobiet i celebrowania ich mocy – opowiada piosenkarka, gwiazda kampanii Levi’s.
Z okazji powstania kampanii powstał także utwór „Levi’s Jeans” autorstwa Beyonce i Post Malone.
11. odsłona „Mosznowładców”
Nadeszła jesień a wraz z nią kampania „Mosznowładcy”! Organizatorzy powołanej w 2014 inicjatywy kolejny rok z rzędu mówią o męskim zdrowiu i namawiają mężczyzn, aby ci o siebie dbali i badali swoje „klejnoty” w mobilnych gabinetach ultrasonograficznych!
Skąd wziął się pomysł na taką inicjatywę? Nowotwór jądra jest o tyle podstępny, że atakuje osoby w wieku 18-40 lat i warto być krok przed nim. Mobilne gabinety „Mosznowładców” odwiedzą w tym roku aż 10 miast, gdzie niemal w każdy weekend jesieni będzie można się bezpłatnie i profesjonalnie przebadać (bez zapisów oraz bez skierowań). Dodatkowo w tym roku „Mosznowładcy” postanowili skupiać się nie tylko na ryzyku choroby nowotworowej wśród panów, ale także na zdrowiu psychicznym. „Każdego roku na polskich drogach ginie blisko 3000 osób, ale ponad 5300 odbiera sobie życie. 85% to mężczyźni. Wyciągnij rękę do swoich przyjaciół. Porozmawiaj z nimi. O zdrowiu, nie tylko tym fizycznym” – czytamy na oficjalnej witrynie kampanii.
Znakiem rozpoznawczym kampanii „Mosznowładcy” są zdjęcia prezentujące panów z charakterystycznym, bujnym wąsem. W tym roku, po sesji fotograficznej wykonanej m.in. w zbrojach, bez skarpet i w szlafrokach, przyszedł czas na zdjęcia w strojach magnatów. Tegorocznymi ambasadorami akcji są: Mateusz Jędraś, Jakub Nowicki, Maciej Mazurek, Cyber Marian, Karol Modzelewski, Krzysiek Sokołowski i Baniak Baniaka.
PS Na trasie uwzględniono także Kraków (Galeria Bronowice; 9 listopada), dlatego Panowie – badajcie się!
Jak Brytyjki celebrują poród?
Brytyjski Burger King wystartował z najnowszą kampanią reklamową „Bundels of Joy”, której głównym elementem jest seria plakatów przedstawiających… młode mamy na szpitalnych łóżkach, które trzymają swoje dzieci i… hamburgery! :O Każdy z plakatów opatrzony jest też dopiskiem z godziną przyjścia na świat dziecka oraz logo Burger Kinga.
Burger King w ten sposób chce pokazać celebrację momentu tuż po urodzeniu dziecka, kiedy świeżo upieczona mama po intensywnym wysiłku i trudach w końcu może coś zjeść. Inspiracją do stworzenia kampanii jest ankieta przeprowadzona przez Mumsnet na zlecenie Burger King UK. Badanie, w którym wzięło udział ponad dwa tysiące mam, pokazało, jak wyjątkowy jest pierwszy posiłek po porodzie. Aż 39% respondentek wskazywało, że to, co zjadły zaraz po porodzie, było jednym z najbardziej niesamowitych posiłków w ich życiu.
Start kampanii – 26 września – nie jest przypadkowy – właśnie ta data uznawana jest za dzień, w którym rodzi się najwięcej dzieci w Wielkiej Brytanii.
Czy mamy jakieś mamy na pokładzie? Pamiętacie Wasz pierwszy posiłek po porodzie?
TikTok i Instagram nie próżnują (każdy na swój sposób)
Tydzień bez zmian/nowości na naszych ulubionych social mediach to dzień stracony! Na pierwszy ogień Instagram, który wprowadza Instagram Teen Accounts, czyli konta nastoletnich dzieci prowadzone przez rodziców. Różnią się one tym od klasycznych profili tym, że mają wbudowane zabezpieczenia ograniczające możliwość kontaktów dziecka z nieznajomymi i dają dorosłemu kontrolę nad tym, co jego pociecha widzi w feedzie platformy.
Opcja na chwilę obecną działa w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Australii, jednak jeszcze w tym roku Instagram zacznie udostępniać konta dla nastolatków w Polsce i w całej Unii Europejskiej.
„Rozumiemy obawy rodziców i z tego względu przekształcamy nasze aplikacje pod kątem nastolatków, oferując nowe Konta nastolatków. To nowe środowisko zostało zaprojektowane, aby zapewniać rodzicom lepsze wsparcie i dawać im pewność, że ich nastoletnie dzieci są bezpieczne i odpowiednio chronione” – podaje na blogu Instagram.
Zaczynaliśmy od TikToka (a dokładniej raportu „50 inspirujących marek beauty z całego świata na TikToku”), więc na nim też zakończmy. Ta znana wszystkim doskonale aplikacja we współpracy z WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) zdecydowała się podjąć kroki w celu ograniczenia dezinformacji na temat zdrowia na swojej platformie. Jak przekonuje TikTok, celem podjęcia tego typu działań jest przekazywanie wiarygodnych treści i zwalczanie pojawiającej się w aplikacji dezinformacji.
„Dzięki naszej współpracy z WHO będziemy angażować twórców Fides w tłumaczenie złożonych badań naukowych, które następnie będziemy przekładać na zrozumiałe i przystępne treści w formie wideo” – przekazał TikTok.
Serwis społecznościowy poinformował także, że przekazał darowiznę w wysokości 3 milionów dolarów, które wsparły globalne działania WHO w zakresie „przeciwdziałania stygmatyzacji chorób psychicznych i tworzenia świadomej, empatycznej i wspierającej społeczności internetowej”.
TikTok podkreśla również, że nieprzerwanie działa w zakresie zapewnienia swoim użytkownikom dostępu do wiarygodnych źródeł informacji i niezbędnego wsparcia. Do tej pory platforma udostępniła już w swoim Centrum bezpieczeństwa przewodniki na tematy związane ze zdrowiem psychicznym i dobrym samopoczuciem (m.in. „Przewodnik po dobrym samopoczuciu”). Ponadto w ubiegłym roku TikTok zadbał też o to, aby osoby poszukujące na platformie informacji na temat depresji, autyzmu i innych terminów medycznych zostały automatycznie przekierowane do wiarygodnych źródeł.
Na zakończenie jeszcze raz zapraszamy Was do pobrania raportu „50 inspirujących marek beauty z całego świata na TikToku” autorstwa naszych specjalistów i życzymy uśmiechniętego weekendu!
Źródła:
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/alkohol-w-tubkach-jak-dla-dzieci-w-sieci-wrze-jest-pismo-do-uokik
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/natalia-kukulska-z-corka-oraz-maffashion-w-kampanii-plynu-micelarnego-garnier/
- https://nowymarketing.pl/reimagine-levis-i-beyonce-nawiazuja-do-reklamy-launderettez-1985-roku/
- https://nowymarketing.pl/mosznowladcy-2024-wasata-kampania-nawoluje-mezczyzn-do-profilaktyki-raka-jader/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/kobiety-tuz-po-porodzie-jedza-burgery-reklama-burger-kinga-w-wielkiej-brytanii/
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-teen-accounts-konta-dla-nastolatkow-co-to-jest-kontrola-rodzicow
- https://www.proto.pl/aktualnosci/tiktok-i-who-chca-zwalczac-dezinformacje-medyczna/