X

Crème de la news #33

Cześć! Ciekawi, co w trawie piszczy? Wczoraj obchodziliśmy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego, o którym nie omieszkamy wspomnieć! Nie zabraknie także odrobiny uśmiechu w heinzowo-jokerowym wydaniu, nietypowej eskorty przed meczem piłkarskim, walki ze scamem i gadżeciarstwa w wykonaniu Forda. Udanej lektury!

Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego z Netflixem i Mind Charity

Rozpoczynamy od wczorajszych (10 października) obchodów Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego, które to zostały wykorzystane przez organizację charytatywną Mind we współpracy z Netflixem w szczytnym celu. Mowa o charytatywnych pop-up store’ach zlokalizowanych w Londynie i Birmingham, a całej akcji przewodzi hasło „As Seen on Netflix”.

W sklepach tymczasowych będzie można zakupić różne elementy garderoby, pamiątki czy rekwizyty ze wszystkich najbardziej popularnych filmów i seriali dostępnych w serwisie Netflix.

Sklepy pop-up będą czynne 12 i 19 października. Ponadto dziś rozpocznie się specjalna aukcja internetowa na stronie Mind na eBayu, która potrwa do 21 października. Pieniądze ze sprzedaży zostaną przekazane dla organizacji charytatywnej Mind, która zajmuje się zdrowiem psychicznym. Zebrana kwota wesprze usługi, które oferuje Mind, takie jak infolinia czy działalność specjalnych społeczności wsparcia rówieśniczego.

– Wiemy, że gdy problemy zdrowia psychicznego są poruszane na ekranie, mogą mieć realną moc, pomagając nam zrozumieć nasze własne doświadczenia, dlatego z radością łączymy siły z Netflixem w ramach tego wyjątkowego partnerstwa, aby mieć pewność, że żaden umysł nie zostanie pominięty. Od ekskluzywnych rekwizytów po kultowe elementy garderoby, naprawdę jest coś w ofercie dla każdego, a każdy sprzedany przedmiot pomoże nam być tam dla jeszcze większej liczby osób, które nas potrzebują. Obejmuje to nasze usługi i sieć lokalnych Minds, kampanię na rzecz zmiany i walkę ze stygmatyzacją, aby upewnić się, że każdy może uzyskać dostęp do potrzebnego mu wsparcia – mówi Sarah Hughes, dyrektor generalna Mind.

It Ha-Ha-Has to Be Heinz

Przed tygodniem premierę kinową miał film „Joker: Folie à deux”. O samym filmie nie zamierzamy się wypowiadać, gdyż (jeszcze!) nie mieliśmy okazji odwiedzić pobliskiego kina, jednak bez względu na to czy sam film nam się spodoba, czy nie, warto docenić real time marketing w wykonaniu Heinz, który często gości na naszych łamach.

Tym razem to amerykańskie przedsiębiorstwo kojarzone – całkiem słusznie – z produkcją kultowych ketchupów postawiło na udaną próbę wywołania uśmiechu na naszych twarzach (a dokładniej to na twarzach Brytyjczyków, Francuzów, Niemców, Włochów, Holendrów i Hiszpanów, gdyż do nas wspomniane działania, niestety, nie zawitały) za sprawą kampanii „Heinz Smiles” pokazując fanów marki z przyprawą rozmazaną jak szminka klauna. Zabawny RTM jest częścią globalnej platformy „It Has to Be Heinz”.

Psia eskorta na meczu LALIGA EA SPORTS

5 października w ramach 9. kolejki najwyższego szczebla hiszpańskich rozgrywek zespół RCD Espanyol Barcelona podejmował na swoim stadionie Real Club Deportivo Mallorca. Miłośnicy sportu i zwierząt – łączcie się! Z takiego założenia wyszedł zespół gospodarzy, którzy pojawili się na boisku w towarzystwie psów, chcąc tym samym pomóc czworonogom w znalezieniu nowych domów.

To jednak nie wszystko, RCD Espanyol Barcelona w mediach społecznościowych regularnie zachęca kibiców do przekazywania na rzecz schronisk koców, karmy i zabawek.

Co ciekawe, to nie pierwszy raz, kiedy barcelońska „jedenastka” podejmuje temat porzuconych i czekających na adopcję psów. Już w 2023 roku zespół zorganizował akcję „Papugi nie rezygnują” (hiszp. „Els pericos no abandonen”), której celem również było nagłośnienie sytuacji psów w schroniskach wśród hiszpańskiej społeczności.

Ciekawostką jest fakt, że zawodnicy RCD Espanyol nazywani są przez kibiców właśnie papużkami!

Jak walczyć ze scamem?

Redakcje „Pulsu Biznesu” i portalu bankier.pl podjęli próbę odpowiedzenia na to (postawione w nagłówku) pytanie, startując z kampanią promowaną hasłem „Scamming out! Stop oszustwom internetowym!”, która na celu edukowanie Polaków i wypracowanie rozwiązań zwiększających skuteczność walki ze scamem.

Jak podkreślają redakcje w komunikacie prasowym, w sieci pojawia się coraz więcej fałszywych reklam i oszukańczych stron internetowych, które podszywają się pod znane firmy i osoby.

Centralnym punktem kampanii „Scamming out! Stop oszustwom internetowym!” jest strona scammingout.pl, która gromadzi informacje związane z internetowymi oszustwami. Jest ona źródłem wiedzy z zakresu scamów w sieci, poradników jak je rozpoznawać i się przed nimi chronić oraz artykułów eksperckich dotyczących tego, jakie rozwiązania mogą zapewnić społeczeństwu poczucie bezpieczeństwa.

„Wspólnie z partnerami tworzymy platformę wymiany wiedzy i doświadczeń z zakresu przeciwdziałania scamom finansowym. Rozmawiamy ze specjalistami, jak walczyć z oszustwami. Opisujemy metody przestępców i sposoby radzenia sobie z nimi w różnych krajach. Będziemy wspólnie szukali rozwiązań zwiększających skuteczność walki ze scamami” – mówi Eugeniusz Twaróg, zastępca redaktora naczelnego Pulsu Biznesu oraz inicjator akcji.

W trakcie trwania kampanii, czyli przez 3 najbliższe miesiące, redakcje mają podjąć także tematykę konkretnych momentów i wydarzeń, takich jak Cyber Monday, Black Week, świąteczne zakupy prezentów i fałszywe zbiórki charytatywne, które są szczególnie istotne z punktu widzenia internetowych oszustw.

„SupportBelt”

…gadżet Forda, którego ideą powstania była chęć zwrócenia uwagi społeczeństwa na powszechność występowania nowotworów piersi. „SupportBelt” to nic innego jak nakładki na samochodowy pas bezpieczeństwa dla pasażerek po zabiegu mastektomii.

Badania i obserwacje dowodzą, że ból spowodowany uciskiem pasów bezpieczeństwa na klatkę piersiową wśród osób po mastektomii jest na tyle uciążliwe, że osoby te często rezygnują dbania o własne bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem.

– 100 000 kobiet w USA co roku przechodzi mastektomię. Fizyczne i emocjonalne obciążenie, którego doświadczają, jest spotęgowane, gdy wpływa to nawet na najprostsze zadania. Zapinanie pasów bezpieczeństwa to coś, co wszyscy musimy robić za każdym razem, gdy wsiadamy do pojazdu, a mimo to może to powodować u tych kobiet ogromny dyskomfort. W uznaniu tego problemu SupportBelt zachęca te pacjentki do dalszego korzystania z pasów bezpieczeństwa, czyniąc to bardziej komfortowym – tłumaczy Bethany Cristof, szefowa marketingu własnościowego w Ford Motor Company.

Fordzie, jak Ty nam zaimponowałeś w tej chwili! :D

Mamy nadzieję, że zaspokoiliśmy Wasz głód ciekawostek. Jeśli nie, to obiecujemy poprawę już w kolejny piątek! Do zobaczenia!

Źródła: