X

Crème de la news #36

Cześć! Poprzedni odcinek w sporej części poświęcony był sztucznej inteligencji, więc na „dzień dobry” pozostajemy w tym temacie, przedstawiając mistrzowski ruch Orlenu – Jarosław Juszkiewicz, który niedawno przestał być głosem nawigacji Google, w ubiegły wtorek pojawił się w kampanii radiowej Sportowego Orlenu – programu, którego celem jest zachęcenie najmłodszych do aktywnego trybu życia. Firma na razie nie podaje szczegółów współpracy, dlatego przedstawiamy tę wieść tylko w formie krótkiej zajawki, a nie pełnoprawnego newsa, jednak zapewnia jednocześnie, że ma mieć ona charakter długoterminowy!

Ask.fm schodzi ze sceny na tarczy

Rozpoczęliśmy od dobrych wieści, więc w swoim stylu przenosimy się na przeciwny biegun, gdzie bijąca dekadę temu rekordy popularności platforma społecznościowa z pytaniami i odpowiedziami Ask.fm znika z internetu.

Choć serwis zostanie zamknięty za miesiąc (1 grudnia) to już od zeszłego czwartku nie można zakładać nowych profili. – Ta trudna decyzja wynika ze znacznego spadku bazy użytkowników. Niestety, nasza platforma „zapytaj i odpowiedz” nie spełnia już potrzeb dzisiejszych użytkowników mediów społecznościowych – przyznał właściciel Ask.fm w komunikacie dla internautów.

– Kiedy zakładaliśmy firmę, wierzyliśmy w ideę otwartej komunikacji i łączenia się z innymi poprzez pytania, odpowiedzi i szczere rozmowy. Zmierzyliśmy się z wieloma trudnościami, aby zapewnić, że platforma pozostaje w 100 proc. bezpieczna dla każdego użytkownika – podkreślono.

Łezka się w oku kręci, gdyż znamy tę platformę doskonale (czy to oznacza, że jesteśmy dinozaurami?). Może i człowiek w pewnym sensie zapomniał o jej istnieniu, nie odwiedzał serwisu od lat, jednak Ask.fm już na zawsze pozostanie w naszej pamięci przy okazji wspomnień lat młodzieńczych :<

Lasy Państwowe zachęcają do sprzątania lasów

„#Zabierz5zlasu” to kampania będącą jednocześnie apelem do grzybiarzy, by korzystając z dóbr lasu, dali mu też coś od siebie i zabrali ze sobą przynajmniej 5 odpadów.

Do jej stworzenia wykorzystano narzędzia AI, dzięki którym powstały fikcyjne gatunki grzybów:

  • Puszynka leśna, która najczęściej występuje grupowo, po kilka sztuk; kosz do jakiego powinna trafić: żółty – metale i tworzywa sztuczne.
  • Butelczak wiecznisty, który zasiedla lasy iglaste, liściaste, „różniaste”; kosz do jakiego powinien trafić: żółty – metale i tworzywa sztuczne.
  • Papierzak szkaradny, który „lubi” leśne gęstwiny i wysokie trawy; kosz do jakiego powinien trafić: niebieski – papier.
  • Elektrus rdzawy, którego nazwa potoczna to RTV/AGD-owiec; gdzie powinien trafić: MPSZOK, PSZOK.
  • Mobilek oponiasty, który występuje w odmianie łysawej i bieżnikowanej; gdzie powinien trafić: PSZOK, CUO, lokalne zbiórki.

– Te gatunki grzybów są fikcyjne, wykreowała je sztuczna inteligencja, ale problem dla nas – leśników, jest bardzo realny. Mimo że na przestrzeni lat obserwujemy spadek ilości śmieci w lasach, to koszt ich usuwania z lasu stale rośnie. Nadal jest źle i nadal mamy w lasach górę śmieci, której uprzątnięcie jest bardzo kosztowne – mówi Bartłomiej Barański z Biura Prasowego Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.

Warty odnotowania jest fakt, że Lasy Państwowe po raz pierwszy w kampanii LP wykorzystały sztuczną inteligencję. Oby tak dalej!

Przeżywaj chwile z Heineken

Pamiętacie koncepcję „nudnego telefonu” (Boring Phone) pozbawionego dostępu do internetu oraz mediów społecznościowych? Jeśli jakimś cudem to przegapiliście, to musicie wiedzieć, że wspominaliśmy już o niej na naszym serwisie.

Wspominamy o tym nie bez przyczyny, gdyż Heineken poszedł o krok dalej i  wprowadził Boring Mode – aplikację dla uczestników koncertów, która zmienia smartfony w „nudne telefony”.

Heineken poprzez swoją akcję chce nakłonić uczestników koncertów do odłożenia smartfonów i koncentracji na przeżywaniu wydarzenia. Wykorzystując technologię podczerwieni, marka przekazywała niewidoczne normalnie komunikaty, widoczne tylko przez obiektyw smartfonów. Skorzystano z tego rozwiązania podczas festiwali Silver Live Out w Meksyku i Amsterdam Dance Event w Holandii, a wspomniane komunikaty miały przypominać uczestnikom, by zamiast nagrywać, cieszyli się chwilą.

W ramach kampanii powstała wspomniana aplikacja Boring Mode. Blokuje ona powiadomienia i inne funkcje w smartfonach, aby użytkownicy mogli bardziej angażować się w wydarzenia towarzyskie.

– Wydaje się, że dzisiaj technologia jest zawsze na pierwszym miejscu, dominując nad radością z prawdziwego życia. Technologia zapewnia nam nieskończone udogodnienia, ale jej kosztem bywa brak możliwości zatrzymania się i odbierania tego, co dzieje się wokół nas – mówi Nabil Nasser, globalny szef Heinekena.

Kącik modowy

Nie traktujcie tego wiążąco jako stały element naszego cyklu, jednak ostatni tydzień przyniósł nam dwie rewelacje z branży fashion, więc nieoficjalnie postanowiliśmy zapoczątkować wspomniany w nagłówku kącik modowy.

Rozpoczynamy od premiery nowych smaków dań instant marki Knorr. „Co to niby ma wspólnego z modą?” zapytacie, jednak szybko wyprowadzimy Was z błędu. Marka produktów spożywczych należąca do Unilever wraz ze streetwearowym brandem 2005 wypuściła limitowaną kolekcję ubrań, inspirowaną „najgorętszymi kluskami w mieście”.

W odzieżowej linii nudli znalazły się ubrania z nadrukami nawiązującymi do makaronu i nowych smaków, w tym bluzy z napisem „I LOVE HOT NUDLE” i czapki z hasłem „SEND NOODLES”. Kolekcję uzupełniają T-shirty, skarpetki i limitowane nudlowe sneakersy.

Aleksandra Bilska-Domańska, Brand Manager w Unilever dodaje: „W naszej nudlowej rodzinie pojawiły się warianty: Kurczak Pikantny z dodatkiem piri-piri oraz delikatniejszy Kurczak Słodko-kwaśny z wyraźnie wyczuwalną słodyczą ananasa. Już w samych nowych propozycjach od Knorr można poczuć jasne inspiracje tym, co współczesny entuzjasta streetfoodu kocha najbardziej: wyraziste smaki i vibe ulicznych straganów z jedzeniem. Oczywistym więc stało się stworzenie takiej propozycji launchu produktowego, aby bezpośrednio przełożył się na ulubiony styl życia miłośników nudli – ma być miejsko, szybko i wygodnie, a co więcej – wszystko ma ociekać dobrym i zdecydowanym smakiem”.

Ze świata kulinariów przenosimy się do literackiego świata kotów-detektywów z Cieszyna, czyli „Kociej Szajki”. Ta popularna wśród dzieci seria książek autorstwa Agaty Romaniuk rozpoczęła współpracę z marką odzieży dziecięcej Coccodrillo. Jej owocem jest tematyczna kolekcja odzieży z motywami graficznymi autorstwa Malwiny Hajduk, która odpowiada także za ilustracje do książek o Kociej Szajce.

W ofercie sklepu znajdują się ubrania z Morfeuszem, Bronką, Lolą i pozostałymi kocimi bohaterami, a także cała seria książek o nich.

Mamy tu fanów kociaków z Cieszyna?

Wedel na wielu frontach

Nikomu nie musimy chyba przedstawiać Lotte Wedel (dawniej E. Wedel), czyli producenta naszych ulubionych czekoladowych łakoci. Jako zagorzali fani mieliśmy zresztą już dwukrotnie wspomnieć o firmie na naszych łamach – w #45 oraz #76 Sprasowanym Bananie. Tym razem nadarzyła się kolejna okazja i to podwójna, gdyż po pierwsze Wedel ogłosił współpracę z marką kosmetyczną OnlyBio, w wyniku której powstała kolekcja Winter Wonderland będąca (jak zapewniają twórcy) idealną kompozycją zimowej magii w postaci kalendarza adwentowego, który łączy doskonałą pielęgnację włosów z zapachami inspirowanymi słodyczami E.Wedel.

Każde okienko tego kalendarza skrywa niespodziankę – kosmetyki do pielęgnacji włosów o zapachach wedlowskich smakołyków oraz słodycze E. Wedel.

Jakby tego było mało, marka wprowadziła limitowaną serię OnlyBio x E.Wedel Hair in Balance, na którą składają się między innymi mgiełka o zapachu Czekolady Mlecznej Nadzianej czy szampony o zapachach Czekolady Białej oraz pianek Ptasie Mleczko Słony Karmel.

Wprawdzie mowa o kosmetykach, ale… zgłodnieliśmy!

A jeśli jesteśmy w temacie głodu to Bakalland i Wedel również połączyły siły, tworząc nową linię bakalii w czekoladzie, co jest początkiem strategicznego partnerstwa obu firm. Siedem rodzajów bakalii w wedlowskiej czekoladzie trafi do ogólnopolskiej dystrybucji już w listopadzie, a dodatkowo marki planują rozszerzenie współpracy o kolejne kategorie produktowe w 2025 r.

– Kluczową wartością jest dla nas dostarczanie ludziom przyjemności na wyciągnięcie ręki. Zespół E. Wedel intensywnie pracował we współpracy z Bakallandem nad stworzeniem receptury, która połączy nasze czekolady – mleczną, białą i gorzką – z wysokiej jakości składnikami Bakalland. To partnerstwo pozwala nam na wprowadzenie czekolad do nowych kategorii – mówi Katarzyna Pieczonka, starsza kierowniczka projektów licencyjnych marki E. Wedel.

Wprowadzenie nowej linii produktowej wesprze szeroka i kompleksowa kampania pod hasłem „Zbiegi przyjemności”, która odzwierciedla połączenie bakalii z czekoladą. Marki planują intensywne działania w obszarze out of home w największych polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu i Trójmieście. Kampania obejmuje też aktywności digital – display i social media. Uzupełni ją komunikacja w punktach sprzedaży oraz akcje samplingowe we współpracy z InPostem.

Mimo nieskrywanej słabości do produktów Wedla musimy przyznać, że z racji na fakt, że jesteśmy marketingowymi bestiami, to najbardziej podoba nam się hasło „Zbieg przyjemności”!

Skoro zdecydowaliśmy się na niestandardowy wstęp, poprzez wplecenie w niego informacji o współpracy Orlenu z panem „kieruj się na południe”, to zakończyć musimy również niestandardowo. Mamy dla Was 10 ciekawych halloweenowych kreacji (kolejność losowa)! Do zobaczenia za tydzień!

Źródła: