Cześć! Nastał listopad, dni coraz krótsze, więc i wstęp będzie zwięzły. Prosimy o potraktowanie tego jako bunt przeciw depresyjnej aurze za oknem. Jednocześnie zapewniamy, że przygotowane newsy stoją w zupełnej opozycji do panujących warunków atmosferycznych – spodziewajcie się pierwszych kampanii świątecznych, profilaktycznych badań i… a jakże… sztucznej inteligencji! Udanej lektury!
„Na święta i na co dzień”
Zaczynamy świątecznie, bo choć do Bożego Narodzenia zostało ponad 40 dni, to już powoli ta ogromna machina w postaci atakujących nas zewsząd okołoświątecznych kampanii ruszyła i nie ma takiej siły, która by ją powstrzymała.
Wielokrotnie przez nas wspomniana IKEA (przez pryzmat m.in. akcji #IKEAStarterPack, magazynu „Brutea”, kampanii „Miłość zaczyna się w domu”, czy autorskiej interpretacji obchodów Dnia Ojca) ruszyła z tematycznymi działaniami, których celem jest pokazanie, jak można budować wyjątkową świąteczną atmosferę w domu, by ta została z nami na dłużej.
Na potrzeby kampanii powstał spot „Na święta i na co dzień”, którego główny bohater – jamnik – zdobył nasze serca! Przecież nie od dziś wiadomo, że domowe zwierzaki jak nikt, nie tylko potrafią okazywać swój entuzjazm i melancholię, ale również są prawdziwe w swoich uczuciach i uświadamiają nam, jak ważna jest potrzeba bliskości.
– Ideą spotu jest podkreślenie tego, co w świętach najważniejsze – radości ze wspólnych spotkań. Nie tylko tych między ludźmi, ponieważ nasi pupile także cieszą się z obecności swoich przyjaciół. IKEA oferuje produkty, które wspierają chwile spędzane razem. Dodatkowo spot pokazuje to, co doskonale znamy z opowiadań i tysięcy zdjęć od naszych klientów: fotele i inne meble IKEA stają się ulubionymi miejscami dla ich pupili – mówi Karolina Szabłowska, kierowniczka ds. komunikacji marketingowej IKEA Retail w Polsce.
Działania nie ograniczają się tylko do krótkiego klipu, gdyż sieć przygotowała również konkurs dla właścicieli pupili, zachęcając ich do dzielenia się zdjęciami, na których widać produkty marki jako ulubione miejsca odpoczynku ich zwierząt. Wśród nagród znajdziemy kartę upominkową na zakupy w IKEA o wartości 500 zł, 500 kart o wartości 50 zł i zaszczytne miejsce na fotografię pupila w galerii IKEA Family.
Jeśli wśród Was są zainteresowani to macie sporo czasu, gdyż konkurs dla Klubowiczów IKEA potrwa do 16.12. Zadanie konkursowe jest banalnie proste: należy zrobić zdjęcie, kupić w IKEA dowolny produkt w czasie trwania konkursu i wypełnić formularz konkursowy dostępny na stronie marki. Powodzenia i życzymy zaciętej rywalizacji, gdyż sami planujemy powalczyć o nagrody (nawet jeśli sam konkurs potraktujemy jako podstęp, aby zachęcić nasze drugie połówki do kolejnych zakupów)!
PZU Zdrowie zachęca mężczyzn do profilaktycznych badań
Na całym świecie listopad uznawany jest za miesiąc profilaktyki nowotworów, które dotykają męskich narządów płciowych. Ma on na celu przełamywanie tabu i stereotypów oraz zachęcenie do przeprowadzania badań diagnostycznych. W związku z tym PZU Zdrowie ruszyło z kolejną odsłoną akcji okraszonej hasłem przewodnim „#dlaKOLEGIpytam”, która nawiązuje do celu kampanii, jakim jest dostarczenie odpowiedzi na nurtujące pytania związane ze zdrowiem mężczyzn oraz zachęcenie ich do zadbania o siebie. Służyć ma temu strona zdrowie.pzu.pl/dlaKOLEGIpytam, będąca bazą wiedzy, w której znajdują się artykuły, infografiki oraz filmy w formacie Q&A z ekspertami PZU Zdrowie, w tym urologiem i psychologiem.
W tegorocznej edycji kampanii linia kreatywna opiera się na interpretacji klasycznych motywów sztuki w kontekście profilaktyki zdrowotnej. Dzieła, które zostały wygenerowane za pomocą AI, prezentują współczesny wygląd oraz wąsy – listopadowy symbol troski o męskie zdrowie.
W komunikację akcji zaangażowano twórców internetowych:
- Adama Ptaka, Dawida Tymińskiego, Karola Majchrzaka i Piotr Karwala z modowej grupy Dandycore,
- copywritera i pisarza bajek dla dzieci Marcina Malca,
- recenzenta męskich kosmetyków Filipa Zaręb
- trenera personalnego Jakuba Bednarczyka.
BMW korzysta z jesieni
We wstępie ponarzekaliśmy trochę na jesień, że zimno, że dni coraz krótsze, a tu proszę – można też spojrzeć na to pozytywnie! BMW w swojej najnowszej akcji „Fall in Love” skierowanej do mieszkańców Francji, krajów Beneluksu i Włoch zachęca motocyklistów do nierezygnowania z jazdy jesienią.
W akcji, której towarzyszy hasło „Uczyń z życia przejażdżkę”, inspiracją do jesiennych wypraw motocyklowych stały się kolorowe liście, w które wkomponowano motyw jezdni.
Jesień z oczywistych względów nie jest ulubioną porą roku motocyklistów, jednak koncern BMW Motorrad chce przekonać kierowców motocykli, że jesienią nie warto rezygnować z przejażdżek, warto się za to zakochać w tej części roku. „Fall in Love” to niecodzienna kampania pod kątem warstwy graficznej, która została zainspirowana naturą. – Uruchomienie kampanii bez pokazywania samych motocykli to odważny ruch. Koncepcja doskonale oddaje istotę BMW Motorrad: „Make Life A Ride” – tłumaczy Sylvain Vaquez, szef marketingu i produktu w BMW Motorrad France.
Humorystyczny klip Apple z AI w tle
Wróćmy na moment do końcówki października, kiedy to Apple wypuściło dwa spoty w ramach wspomnianej w nagłówku kampanii „Apple Intelligence”. W akcji firma promuje oparte na sztucznej inteligencji narzędzie, które ma ułatwiać użytkownikom codzienne życie.
W pierwszym z nich – „Write Smarter” – firma zwraca uwagę użytkowników na udoskonalanie tekstu za pomocą AI. Wideo przedstawia pracownika biurowego, który korzystając z systemu Intelligence na telefonie, postanawia wykorzystać funkcję do udoskonalenia swojej prostej wiadomości.
W drugiej reklamie „Create Memory Movies” prezentowana jest funkcja, która z serii zdjęć tworzy specjalne wideo. Materiał przedstawia matkę, która zorientowała się, że zapomniała kupić mężowi prezent urodzinowy. Postanawia więc skorzystać z narzędzia i za pomocą sztucznej inteligencji szybko tworzy film, który następnie pokazuje swoim bliskim.
Szczególnie pierwszy z klipów skradł nasze serca, choć trzeba przyznać, że Apple nie zawiodło – w prosty i przyziemny sposób firma pokazała potencjał oferowanego oprogramowania. Konkurenci, patrzcie i uczcie się :D
Swarovski z Arianą Grande a YES z Żebrowskimi
Zaczęliśmy świątecznym akcentem, to kończymy w podobnym tonie. Światowej sławy wokalistka Ariana Grande została twarzą świątecznej kampanii Swarovski pt. „Impreza Marzeń”, która zdaje się szykować konsumentów na nadejście sezonu świątecznego.
Przygotowany na potrzeby działań spot przenosi nas do ekskluzywnego klubu, gdzie Ariana Grande pojawia się w otoczeniu efektownie ubranych gości i tancerzy, którzy wystylizowani są biżuterią Swarovski oraz elementami couture.
– Uwielbiam sposób, w jaki kampania oddaje świątecznego ducha, a dynamiczny styl teledysku łączy to wszystko w całość. Energia na planie była zaraźliwa — tak dobrze się bawiliśmy tańcząc, że nikt nie chciał wracać do domu – mówi Ariana Grande.
Skoro podjęliśmy temat z branży biżuteryjnej to nie wypada nie wspomnieć o nowej kampanii Yes „Bo bez niej nie ma nic”, do której zaangażowano Aleksandrę i Michała Żebrowskich.
Tym razem marka Yes postawiła w kampanii na mężczyznę. Michał Żebrowski z czułością, ale i humorem opowiada o swojej żonie Aleksandrze. „Jaka jest?”- pyta na początku, by zaraz opisać jej najbardziej wyraziste cechy. I nawet jeśli nie wszystko w tej opowieści jest idealne, aktor i tak kończy słowami „Bo bez niej nie ma nic.” To uniwersalne przesłanie o wyjątkowej roli kobiet w życiu mężczyzn, ale także o umiejętności dostrzegania bliskich w pełni, takimi, jakimi naprawdę są.
– Oczywiście to kobiety nadal są w centrum naszego zainteresowania, ale tym razem chcieliśmy zobaczyć, jak mogą widzieć nas mężczyźni – mówi Justyna Lach, dyrektorka marketingu Yes. – I nie chodzi o to, by to znowu oni „objaśniali nam świat”, ale by poznać ich perspektywę, która może być bardzo ciekawa i inspirująca – dodaje.
To wszystko, co dla Was przygotowaliśmy w 37. odcinku. Prosimy o rozejście się i przywitanie z szerokim uśmiechem na twarzy długiego weekendu. Naładujcie baterie i widzimy się z powrotem za tydzień!
Źródła:
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jamnik-bohaterem-swiatecznego-spotu-ikea
- https://www.proto.pl/aktualnosci/dlakolegipytam-pzu-zdrowie-zacheca-mezczyzn-do-profilaktycznych-badan/
- https://nowymarketing.pl/fall-in-love-bmw-zacheca-motocyklistow-do-nierezygnowania-z-jazdy-jesienia/
- https://www.proto.pl/aktualnosci/apple-reklamuje-narzedzie-wykorzystujace-sztuczna-inteligencje/
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ariana-grande-twarza-swiatecznej-kampanii-swarovski
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zebrowski-o-zonie-w-kampanii-yes-bo-bez-niej-nie-ma-nic