X

Crème de la news #38

Cześć! Ledwo co sililiśmy się na wzniosłe wstępy witające listopad, a tu połowa miesiąc już za nami :O W tym tygodniu przygotujcie się na sporą dawkę Świąt, okraszonych odrobiną mody, seniorów i… pornografii. Brzmi ciekawie? :D No mamy nadzieję! Udanej lektury!

Świąteczny T-Mobile z przesłaniem

Rozpoczynamy od Świąt, które stety lub niestety będą nam towarzyszyły przez najbliższe tygodnie. Jeśli zdarzy Wam się oglądać telewizję, to doskonale wiecie, że ruszyła świąteczna kampania T-Mobile okraszona hasłem „Kiedy bariery znikają, pojawia się bliskość” będąca częścią międzynarodowej kampanii operatora sieci komórkowej.

Spot przenosi widzów we współczesny świat baśni. Opowiada historię dwóch dziewczynek, które – choć mieszkają w pozornie różnych światach – nawiązują przyjaźń. Dzieje się tak mimo dzielącej je szklanej ściany. T-Mobile chce w ten sposób nie tylko nawiązać do przełamywania baniek informacyjnych, ale również inspirować do burzenia barier i otwierania się na innych. Przypomina także, że skupienie się na tym, co nas łączy, a nie co dzieli, pozwala znaleźć płaszczyznę porozumienia.

Jeśli nie widzieliście kulminacyjnego momentu omawianego spotu, to koniecznie musicie to zobaczyć, nic Wam nie zdradzimy!

– W T-Mobile chcemy łączyć ludzi i pokazywać, że warto przełamywać bariery, które mogą pojawiać się w naszych głowach. Angażujemy się w budowanie tolerancyjnego i bezpiecznego świata – bez nienawiści i dyskryminacji. Najnowsza kampania idealnie wpisuje się w tę filozofię, podkreślając, że stoimy po stronie tego, co jednoczy ludzi – mówi Ulrich Klenke, head of brand w Deutsche Telekom.

Moda na słodko

Przed dwoma tygodniami informowaliśmy o niecodziennych współpracach w wykonaniu najstarszej marki czekolady w Polsce – Wedla. Jak się jednak domyślacie to nie koniec, gdyż marka dalej zaskakuje!

We współpracy z niekwestionowanym liderem wśród polskich producentów rajstop i bielizny, czyli firmą Gatta, powstało „coś” zarówno do miłośników mody, jak i słodyczy. Mowa o kolekcji m.in. koszulek, rajstop i bielizny, których inspiracją był ten słodki przysmak, dzięki czemu elementy kolekcji mają kolor i aromat czekolady.

Musicie wiedzieć, że marki postawiły nie tylko na produkty, które można swobodnie nosić w domu, ale także na takie, które można wykorzystać na specjalne okazje. Mowa np. o satynowej koszulce na ramiączkach.

Są jacyś chętni?

Disney czuje już Święta

Kolejny okołoświąteczny akcept, z którym nawet nie chcemy walczyć, gdyż branża zewsząd atakuje bożonarodzeniowymi kampaniami. Jednak faktem jest, że na tę gwiazdkową kooperację czekali fani kina w każdym wieku.

Boże Narodzenie i poprzedzające je tygodnie to okres, w którym szczególnie często mowa o motywie przyjaźni, miłości i spełniania marzeń. Przykładem tego może być choćby gwiazdkowy film będący owocem kooperacji nowozelandzkiego zdobywcy Oscara, Taiki Waititiego i wytwórni Disney, którzy wspólnie stworzyli krótkometrażowy film „Chłopiec i ośmiornica” opowiadający o sile przyjaźni ponad podziałami.

– Historia łączy uczucia, które towarzyszą ci w okresie świąt, radość, życzliwość i wszystko inne, z tymi samymi emocjami i wrażliwościami, które odczuwasz w filmach Disneya. Myślę, że idą one ręka w rękę i to jest idealne połączenie – i tylko Disney mógł stworzyć coś takiego… ze mną – opowiada o współpracy nad świątecznym projektem Taika Waititi.

Stworzenie wspomnianego filmu to okazja nie tylko do zanurzenia się w świątecznej atmosferze, ale też do poznania bliżej, a następnie wsparcia, fundacji Make-A-Wish International, z którą studio Disneya współpracuje, spełniając marzenia chorych dzieci.

„Jeszcze Nie”, czyli PCK w słusznej sprawie

Wczoraj – 14 listopada – obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Seniora i z tej okazji Polski Czerwony Krzyż (PCK) rozpoczął kampanię pod hasłem „Jeszcze Nie”. Akcja ma na celu zbiórkę pieniędzy na Kluby Seniora PCK oraz zwrócenie uwagi na problem samotności i wykluczenia społecznego wśród osób starszych.

Punktem wyjścia do zorganizowania kampanii były badania przeprowadzone przez CBOS oraz raport „Poverty Watch 2024″, które wskazują na alarmujące statystyki. Skrajne ubóstwo dotyka aż 5,7% osób powyżej 65. roku życia, czyli około 430 tys. seniorów. Rosnące koszty utrzymania oraz ubóstwo energetyczne to jedne z najtrudniejszych wyzwań, z którymi muszą mierzyć się osoby starsze. Ponadto, z tego samego raportu wynika, że 27% seniorów mieszka samotnie, co często potęguje ich poczucie izolacji.

W kontekście szybko starzejącego się społeczeństwa problem samotności i wykluczenia społecznego staje się, niestety, coraz bardziej widoczny. Odpowiedzią Polskiego Czerwonego Krzyża na ten problem jest kampania „Jeszcze Nie”, w której skoncentrowano się na ukazaniu codziennych wyzwań, z jakimi zmagają się seniorzy.

Działania mają na celu nie tylko zwiększenie świadomości na temat potrzeb osób starszych, ale także zainspirowanie społeczeństwa do działania, aby wspólnie przeciwdziałać wykluczeniu osób starszych.

– Samotność jest jak choroba i dotyka ona coraz bardziej starzejącego się społeczeństwa. Kampania „Jeszcze Nie” jest apelem o wsparcie i włączenie osób starszych do aktywnego życia społecznego. Pomóc może każdy, włączając się do akcji i wpłacając dowolną kwotę na stronie kampanii jeszczetujestem.pl – mówi Michał Mikołajczyk, członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.

Faux-pas w wydaniu Mattela

Kończymy z drobnym przymrużeniem oka, gdyż na zakończenie poświęcimy chwilę niedawno wydanej kolekcji lalek „Wicked” autorstwa giganta branży zabawkowej – firmy Mattel. Wspomniana kolejka nosi nazwę „Singing Elphaba” i powstała na cześć filmowej adaptacji musicalu „Wicked” z Arianą Grande i Cynthią Erivo w rolach głównych.

Amerykański producent m.in. lalek Barbie popełnił rażącą gafę – nad kodem kreskowym na ich opakowaniu znalazł się adres strony internetowej Wicked Pictures, kalifornijskiego studia pornograficznego. Prawidłowa strona internetowa nadchodzącego filmu to „wickedmovie.com”. Błąd drukarski został zauważony po raz pierwszy przez fanów „Wicked” na Reddicie

Firma oczywiście przeprosiła za błąd w adresie internetowym podanym na opakowaniu, wydając oświadczenie, w którym stwierdziła, że ​​„głęboko żałuje tego niefortunnego błędu. Rodzice powinni mieć świadomość, że ta witryna nie jest przeznaczona dla dzieci”.

Nie było od razu jasne, ile lalek Elphaba zostało wysłanych do sklepów z błędem, ale firma stwierdziła, że ​​podejmuje „natychmiastowe działania” w celu naprawienia błędu drukarskiego. „Konsumenci, którzy już mają produkt, powinni wyrzucić opakowanie produktu lub ukryć link i skontaktować się z działem obsługi klienta Mattel w celu uzyskania dalszych informacji” – wskazuje firma.

Nasz komentarz może być tylko jeden i wyrazi więcej niż tysiąc słów: XD

Kończąc, naszła nas refleksja. Użyliśmy słowa/zwrotu „XD”, które jak dobrze pamiętamy*, zostało zwycięzca plebiscytu na Młodzieżowe słowo roku 2017. Tak się akurat złożyło, że Wydawnictwo Naukowe PWN zaprezentowało w ubiegłą środę finałową grupę słów i wyrażeń tegorocznego plebiscytu. Na liście 20 finalistów znalazły się:

  • aura
  • azbest
  • bambik
  • brainrot
  • brat
  • cringe
  • czemó
  • delulu
  • fe!n / fein / fin
  • fr /FR
  • glamur / glamour
  • GOAT
  • oi oi oi baka
  • oporowo
  • riz / rizzler / rizz
  • sigma
  • skibidi
  • slay
  • womp womp
  • yapping.

Kto Waszym zdaniem wygra tym razem?

* weryfikowaliśmy tę informację u wujka Google :D

Źródła: