X

Crème de la news #39

Cześć! Chociaż kampanie świąteczne towarzyszą nam już od jakiegoś czasu, to dopiero teraz oficjalnie rozpoczynamy sezon zimowy! Ma to oczywiście związek z powrotem Drwala, za którym zdążyliśmy się stęsknić! Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy Wam oszczędzili kolejnej świątecznej kampanii i wzmianki ze sztuczną inteligencją w roli głównej! Dla zachowania równowagi – i to dosłownie – przyjrzymy się najnowszym działaniom Lecha oraz (jak na fanów muzyki przystało) posłuchamy ciekawej interpretacji hitu Pharrella Williamsa. W dzisiejszym wydaniu nie zabraknie również kącika autopromocyjnego. Udanej lektury!

Drwal wrócił, czyli sezon zimowy rozpoczęty

W środę 20 listopada do menu restauracji McDonald’s powrócił legendarny Burger Drwala! Co roku jego debiutowi w McDonald’s towarzyszy niestandardowa akcja czy event. Przed rokiem jedna z łódzkich restauracji sieci zamieniła się w gigantyczną grę planszową, natomiast w tym roku projekt realizowany jest we Wrocławiu, gdyż tamtejszy lokal przy ulicy ul. Bardzkiej stał się… wielką, interaktywną kolorowanką.

– Wiemy o tym, jak wielu gości naszych restauracji co roku oczekuje powrotu Burgera Drwala do McDonald’s. Nie tylko samego powrotu do oferty, ale też doświadczeń płynących z przyniesienia przez niego „Lepszej strony zimy”. W tym sezonie po raz kolejny obraliśmy za cel odczarowanie szarej, chłodnej rzeczywistości i postanowiliśmy przemycić do niej nieco kolorów za pomocą interaktywnej kolorowanki. Wierzymy, że dzięki niej mieszkańcy Wrocławia, jak i wszystkie osoby odwiedzające restaurację, będą mogli razem malować tegoroczną zimę w przyjemniejszych barwach – zaznacza Jakub Strutyński, Field Marketing Manager McDonald’s Polska.

Wracając do samej kanapki – wprawdzie przez pierwszy tydzień musimy zadowolić się tylko jego klasyczną odsłoną, jednak potem dołączy do niego – według informacji, które pojawiają się w social mediach, pochodzących od pracowników sieci – Drwal z kurczakiem, z chrzanem, z żurawiną oraz z kurkami.

Poczynania restauracji pod złotymi łukami – jak można się było spodziewać – nie pozostały bez reakcji konkurencji. Burger King swoim uszczypliwym komentarzem na temat wrocławskiego lokalu puścił również oczko do fanów polskiej kinematografii, a dokładniej kultowej komedii Olafa Lubaszenki “Chłopaki nie płaczą”.

Zapominalskim / Niezorientowanym przypominamy – mowa o tej scenie:

By the way – Burger King chciał pośmieszkować, a oberwało mu się lekkim rykoszetem. Za co? Za wykorzystanie sztucznej inteligencji do stworzenia graficznej odpowiedzi, co nie wyszło perfekcyjnie i dostrzegli to internauci – zresztą sami popatrzcie na uzębienie mężczyzny :D

Święta z SOS Wioski Dziecięce

Ustaliliśmy, że sezon zimowy rozpoczęty za sprawą Drwala, jednak w naszym cyklu motyw zimy i Świąt przewija się od dobrych trzech tygodni. Dziś również nie może być inaczej, a to za sprawą SOS Wioski Dziecięce, które nomen omen również niepierwszy raz pojawiają się na naszych łamach.

Słowem wstępu – SOS Wioski Dziecięce od czterdziestu lat pomagają najbardziej potrzebującym dzieciom. Organizacja apeluje o natychmiastowe wsparcie – nie tylko dzieci opuszczonych czy osieroconych, ale także tych z rodzin z wieloma problemami. Celem tegorocznej kampanii „Dzieci, których rodzice zawiedli, wciąż wierzą w moc pierwszej gwiazdki” jest zebranie środków na tegoroczną organizację bezpiecznych, radosnych i rodzinnych Świąt, gdyż dla tysięcy dzieci w Polsce święta Bożego Narodzenia to, niestety, czas smutku, awantur i samotności.

– Wielu z nas z nostalgią wspomina dzieciństwo – kiedy zapach pomarańczy wydawał się bardziej intensywny, a oczekiwanie na pierwszą gwiazdkę budziło ogromne emocje. Choć nie możemy wrócić do tamtych chwil, możemy zadbać, by nadchodzące święta były niezapomniane – dla dzieci, które do tej pory ich nie znały – komentuje Olga Fiedorowicz, kierowniczka Działu Marketingu i Fundraisingu w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Kampanię nie tylko wspiera spot (gorąco zachęcamy do obejrzenia), ale towarzyszy jej również świąteczna zbiórka (jeszcze goręcej namawiamy do jej wsparcia)!

AI vs. oszuści

Słyszeliście o Scambaiter Daisy? Nie?! A powinniście! To postać, o której ostatnio zrobiło się głośno, a to za sprawą faktu, że została stworzona w celu walki z oszustami. Użyliśmy zwrotu „stworzona”, gdyż Daisy została wygenerowana przez AI. Mimo to przypomina uroczą starszą panią, czyli najczęstszą ofiarę oszustw telefonicznych.

Jak podają badania, co piąty Brytyjczyk (22%) pada ofiarą próby oszustwa każdego tygodnia. W nawiązaniu do tego problemu, O2 i agencja kreatywna Faith działająca w branży AI, postanowiły w kreatywny sposób walczyć z oszustami.

Daisy została zaprojektowana w taki sposób, by mogła rozmawiać z oszustami oraz podtrzymać konwersację tak długo, by ci mieli mniej czasu na próby wyłudzenia lub oszukania innych ludzi, a do jej stworzenia skorzystano z głosu oraz osobowości prawdziwego krewnego jednego z pracowników firmy. Aby była jeszcze bardziej wiarygodna, w projektowaniu skupiono się również na zastosowaniu stereotypowych poglądów oszustów. Podczas swoich rozmów postać zdążyła już wielokrotnie opowiedzieć pokrętne historie o swojej rodzinie, powiedzieć o swojej pasji do robienia na drutach, a także przedstawić fałszywe dane osobowe, w tym zmyślone dane bankowe.

W ten oto sposób oszuści zostali pokonani swoją własną „bronią”! Warto dodać, że autorzy Daisy współpracowali ze znanym na wyspach brytyjskim oszustem, Jimem Browningiem, dzięki czemu mieli oni zapewniony dostęp do najlepszych informacji i taktyk, co przyniosło zamierzony efekt – niektóre rozmowy z oszustami udało się utrzymać przez ponad czterdzieści minut, co uniemożliwiło im oszukanie prawdziwych ludzi.

Work-life balance z Lechem

Ciągle praca i praca, a każdemu przyda się odrobina przerwy! „Łap chwile, nie nadgodziny” przekazuje Lech w najnowszej kampanii promującej work-life balance. Z tej okazji w Warszawie przy ulicy Burakowskiej, gdzie swoje siedziby mają liczne korporacje, pojawił się specjalny billboard, który ma przypominać o dbaniu również o czas wolny od pracy. Jak to robi? Dokładnie o 17:01 pojawia się na nim butelka Lech Free.

„Billboard symbolicznie wyciąga z biura tych, którzy powinni nieco zwolnić. Lech przypomina im o tym, jak ważne jest łapanie chwil. Na co dzień ciężko pracujemy, ale od 17:01 każdemu należy się chwila oddechu” – zwraca uwagę Jakub Michalski, Brand Manager marki Lech.

„Happy” Pharrella Williamsa w innej odsłonie

Choć od premiery hitu amerykańskiego wokalisty minęła dekada – klip zadebiutował na serwisie YouTube 8 stycznia 2014 – to skłanialibyśmy, pisząc, że został on przez te lata zapomniany.

W dziesięciolecie od premiery organizacja PETA (org. People for the Ethical Treatment of Animals; pol. Ludzie na rzecz Etycznego Traktowania Zwierząt) postanowiła zmienić wspomniany hit w manifest przeciwko wykorzystywaniu zwierząt w kolekcjach Louis Vuitton.

Przy okazji premiery filmu autobiograficznego o życiu Pharrella Williamsa „Piece By Piece” PETA postanowiła otwarcie skrytykować działania wokalisty w Louis Vuitton (jest on dyrektorem artystycznym męskich kolekcji tej firmy). Organizacja stworzyła parodię znanej piosenki „Happy”, w której zwraca uwagę na wykorzystywanie m.in. skór zwierzęcych w kolekcjach domu mody.

W klipie podobnie jak w filmie autobiograficznym, który pojawił się w polskich kinach 20 listopada, główny bohater oraz zwierzęta są ułożone z klocków LEGO. Pharrell ma ubraną koszulę poplamioną krwią po to, by pokazać, że każdy element garderoby wykonany ze zwierzęcego futra lub skóry powoduje cierpienie zwierząt.

Kultowy już refren piosenki został przekształcony w „It’s not classy”, natomiast zwrotki opowiadają o sytuacjach, w których znęca się nad zwierzętami w produkcji odzieży.

– Wybory modowe Pharrella są wyrokiem śmierci dla zwierząt, które są stłoczone w brudzie i często wciąż trzymają się życia, podczas gdy pracownicy łamią im karki lub rozcinają je na kawałki. PETA wzywa Pharrella do zbudowania trwałego dziedzictwa w Louis Vuitton poprzez porzucenie śmiercionośnych projektów i pozostawienie zwierząt w pokoju, a nie w kawałkach – mówi starsza wiceprezes PETA, Lisa Lange.

.

Na zakończenie pozwolimy sobie egocentrycznie i bezczelnie… napisać odrobinę o sobie i tym, co się u nas dzieje!

Środa 20 listopada to nie tylko powrót Drwala do McD, ale również udział naszego Head of PR and Content Marketing – Maksa Michalczaka – w 35. spotkaniu Networking Club w Krakowie, podczas którego podzielił się on z uczestnikami wydarzenia prelekcją pt. „Transformacja AI w programach lojalnościowych B2B2B”.

Jakby mało nam było wydarzeń to dziś – w dniu premiery 39. odcinka CDLN, czyli 22 listopada – w roli prelegentki zadebiutuje Monika (Specjalista ds. PR & Content Creator), która reprezentuje Grupę Eura7 podczas największego, globalnego święta przedsiębiorczości! – Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Małopolsce! Temat, który porusza Monika w swoim debiucie w roli prelegentki to „Jak wykorzystać narzędzia PR-owe i social mediowe w budowaniu wizerunku marki osobistej”.

Wybiegając odrobinę w przyszłość – wspomniani Monika i Maks (już jako duet) zapraszają Was do wzięcia udziału w prowadzonym przez nich bezpłatnym szkoleniu online, które odbędzie się w najbliższy wtorek (26 listopada) o godz. 10:00, a jego tematem będą „Mikroinfluencerzy w strategii marketingowo-sprzedażowej Twojej firmy”.

KLIKNIJ, ABY SIĘ ZAPISAĆ

Chyba nie musimy Was przekonywać do tego, że nie można przegapić tego wydarzenia, prawda? :>

Mamy nadzieję, że zobaczymy się szybciej niż w 40. odcinku CDLN, gdyż gorąco liczymy na Wasze przybycie na wtorkowy webinar!

Źródła: