X

Crème de la news #40

Cześć! W ubiegłym tygodniu zakończyliśmy na przechwałkach, a dziś od nich zaczniemy!

Czy wiedzieliście, że podczas dzisiejszej Wielkiej Gali Programu Promocji Kultury Przedsiębiorczości, która odbędzie się w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, Eura7 (spółka-matka Grupy Eura7) drugi rok z rzędu zostanie nagrodzona tytułem Przedsiębiorstwo Fair Play? Warto podkreślić, że ponownie przyznana nam nagroda stanowi potwierdzenie naszego zaangażowania w promowanie etycznych praktyk biznesowych oraz wkładu w rozwój społeczności lokalnych i ochronę środowiska.

A teraz przechodzimy do newsów, gdyż branża nie śpi i nawet nie myśli o tym, aby zapadać w sen zimowy! Udanej lektury!

Fundacja Anji Rubik z kolejnym Partnerem

Zaczynamy od niemalże stałych bywalców naszego cyklu – OSHEE oraz Fundacji SEXEDPL, którzy ogłosili rozpoczęcie partnerstwa w związku z działaniami na rzecz rozwoju i promocji Antyprzemocowej Linii Pomocy 720 720 020 – anonimowej linii pomocy i platformy stworzonej z myślą o osobach doświadczających przemocy lub nią zagrożonych.

Zapalnikiem do rozpoczęcia szeroko zakrojonych działań są między innymi dane Policji z 2023 roku, z których wynika, że w Polsce aż 77 832 osób doświadczyło przemocy domowej. Do tej zatrważającej liczby dochodzą jeszcze przypadki agresji, która może nas spotkać również w innych okolicznościach, a wiele przypadków pozostaje niezgłoszonych.

W celu wsparcia osób doświadczających przemocy (lub które są jej świadkami) powstała wspomniana Antyprzemocowa Linia Pomocy, czyli przestrzeń, gdzie można anonimowo i bezpiecznie porozmawiać z wykwalifikowanymi osobami eksperckimi z różnych dziedzin – psychologii, seksuologii, edukacji oraz psychoterapii.

– OSHEE od dawna angażuje się w różne inicjatywy społeczne, w ramach których troszczymy się o dobrostan, szczególnie najmłodszych. Nasza Fundacja OSHEE we współpracy ze Szpitalem Uniwersyteckim w Krakowie działa na rzecz zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, poprzez m.in. takie inicjatywy jak „WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ” czy „Ej, wszystko ok?”. Od roku rozwijamy też projekt OSHEE SPEAK UP, w którym poruszamy kwestie zdrowia psychicznego, zwłaszcza najmłodszych. O przemocy w Polsce wciąż mówi się za mało, a osoby jej doświadczające nadal wstydzą się lub boją szukać pomocy. Dlatego kolejnym krokiem w realizacji naszej misji jest połączenie sił z Fundacją SEXEDPL, poprzez wsparcie Antyprzemocowej Linii Pomocy. To ważny element działań, dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie na rynek jednego z naszych produktów ze specjalną etykietą. Na opakowaniach Vitamin Water Magnez ZERO znajduje się numer telefonu Antyprzemocowej Linii Pomocowej oraz kod QR kierujący bezpośrednio do strony. W ten sposób mamy okazję szerzyć świadomość o istnieniu bezpiecznej przestrzeni, w której można otrzymać wsparcie – mówi Tadeusz Czarniecki, CMO OSHEE.

Czas, w którym ogłoszono współpracę, nie jest przypadkowy, ponieważ listopad poświęcony jest przeciwdziałaniu przemocy, a połączenie sił przez OSHEE oraz Fundację SEXEDPL ma na celu uświadomienie społeczeństwu wagę tego problemu i zaproponowanie praktycznych rozwiązań oraz pomocy.

„Wiedzę o edukacji seksualnej i bezpieczeństwie czerpie się najczęściej nie z książek, a z rozmów z bliskimi, filmów w social mediach, przypadkowo zobaczonych w autobusie kampanii społecznych. W SEXEDPL staramy się wykorzystywać te»przypadkowe« miejsca, na których zatrzymuje się nasz wzrok, a kto nie czyta napisów na etykietach? Jesteśmy dumni, że marka Oshee postanowiła zamienić etykietę swojego kultowego napoju w baner promujący Antyprzemocową Linię Pomocy. Wierzymy, że dzięki temu kolejne osoby zapiszą w telefonie kontakt do naszych ekspertów i zdecydują się zadzwonić lub napisać wiadomość na czacie. Czekamy na pytania, wątpliwości i zwierzenia – nasi specjaliści służą bezpłatną, anonimową i profesjonalną pomocą dla wszystkich osób uwikłanych w przemoc” – Martyna Wyrzykowska, dyrektorka zarządzająca Fundacja SEXEDPL.

W ramach współpracy na rynek trafiła właśnie edycja specjalna OSHEE Vitamin Water Magnez Zero z dedykowaną etykietą, na której widnieje numer telefonu Antyprzemocowej Linii Pomocy SEXEDPL oraz kod QR kierujący do strony z informacjami na temat dostępnych form wsparcia.

Oprócz tego powstała też specjalna seria podcastu OSHEE SPEAK UP. Gościnią pierwszego odcinka była Miri Palak – seksuolożka, edukatorka oraz koordynatorka Antyprzemocowej Linii Pomocy, która opowiedziała o problemie przemocy w społeczeństwie oraz o możliwościach przerwania jej cyklu.

Powódź minęła, problemy nie

Chyba każdy pamięta wrześniowy kryzys pogodowy, który doprowadził w wielu rejonach Polski do istnego kataklizmu. Wielka woda zniszczyła nie tylko setki domów i gospodarstw, ale także wtargnęła do schronisk dla bezdomnych zwierząt. Wraz z nią zniknęły zapasy żywnościowe dla czworonogów i sprzęt, doszczętnie zniszczone zostały boksy dla zwierząt, umożliwiające opiekę nad nimi.

By pomóc schroniskom, Grupa Publicis zrealizowała kampanię pro publico bono „Woda opadła, psy zostały”, której celem jest zebranie środków umożliwiających odbudowę i wyremontowanie schronisk na Dolnym Śląsku.

W ramach kampanii mury z zalanych schronisk zostaną umieszczone w trzech dużych miastach w Polsce. Na pierwszy ogień idzie Warszawa. Instalacja zlokalizowana będzie na terenie Browarów Warszawskich, przy ul. Krochmalnej 61. Linia wody odwzorowana przez grafików ukazuje, do jakiego poziomu dotarła powódź.

– Ideą kampanii jest przypomnienie wszystkim o naszych czworonożnych przyjaciołach z zalanych terenów. Pomimo tego, że bezpośrednie zagrożenie życia minęło, to ich los nadal jest niepewny. Wykorzystując prawdziwe mury ze zniszczonych schronisk, chcemy pokazać, że za każdą z tych ścian kryją się historie zwierząt, które potrzebują naszego wsparcia – mówi Grzegorz Kuźnik, managing partner z MSL.

Głównym celem kampanii jest zebranie środków na wsparcie trzech schronisk dla zwierząt, które najbardziej ucierpiały podczas powodzi we wrześniu tego roku. Są to:

  • Fundacja Pod Psią Gwiazdą z Kłodzka,
  • Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Konradowej,
  • Schronisko Azyl w Dzierżoniowie.

W tym celu została zorganizowana zbiórka online przez Fundację Psia Brać, do której wsparcia zachęcamy!

Trolle w kampanii Ministerstwa Cyfryzacji

23 listopada wystartowała ogólnopolska kampania społeczna będąca owocem współpracy Ministerstwa Cyfryzacji i Państwowego Instytutu Badawczego NASK (Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej), która ma uczulać na fałszywe treści w Internecie i edukować, jak weryfikować informacje oraz zgłaszać treści nieprawdziwe.

Poprzez dialogi trolli (przedstawionych jako istoty złośliwe i groźne będące symbolem dezinformacji) w reklamach pokazano mechanizmy i cele dezinformacji, zachęcając do świadomego ograniczania jej rozprzestrzeniania. W ramach kampanii przygotowano trzy spoty, a każdy z nich obrazuje inny cel dezinformacji:

Wywoływanie paniki i strachu:

Polaryzacja społeczna:

Podważanie zaufania do instytucji:

– Wreszcie zmaterializowaliśmy autorów dezinformacji! Złośliwe i niezbyt mądre osobniki teraz objawiają nam się w pełnej krasie. Skorzystaliśmy wprost z symboliki przypisanej trollom w kulturze i sztuce – wygląd, charakter. Umieściliśmy je w świecie mitycznym, a jednocześnie współczesnym – gdzieś w czeluściach Internetu – tłumaczy Ireneusz Stankiewicz, partner zarządzający Fabryki Komunikacji Społecznej.

Kluczowym elementem kampanii jest strona www.nask.pl/dezinfo, gdzie znaleźć można praktyczne wskazówki dotyczące tego, jak:

  • rozpoznawać fałszywe informacje,
  • analizować ich źródła,
  • zgłaszać je do odpowiednich instytucji.

„10 lat po maturze? Pomyśl o dodatkowej emeryturze”

Takim hasłem ING Bank Śląski okrasił swoja najnowsze działania, w których przypomina się z ofertą produktów emerytalnych oraz zachęca do odkładania na finansową przyszłość.

Bank postanowił działać nieszablonowo, gdyż zdecydowano się na przywołanie m.in. dawnego, znanego przed laty, layoutu głównej strony Onetu. Kampanię z akcją łączy wspólna myśl, że czas biegnie szybko, a przyszłość jest bliżej, niż nam się wydaje.

– Czas biegnie tak szybko, że nie zdajemy sobie sprawy z jego upływu. Żeby sobie to uświadomić, potrzebujemy mocnego impulsu z zewnątrz. W akcji odwołujemy się do ikonicznych wydarzeń z życia czy przedmiotów z przeszłości naszej grupy docelowej, które jej przedstawiciele do dziś wspominają z ogromnym sentymentem. Często nie mają pojęcia, jak wiele czasu upłynęło od tych wydarzeń i paradoksalnie bliżej im właśnie do emerytury, niż do wspominanego okresu w życiu. To zakotwiczenie w przeszłości jest właśnie wskazówką, dzięki której możemy sobie uświadomić, że być może już pora zastanowić się nas swoją finansową przyszłością – wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Joanna Majer-Skorupa, senior expert – communications w ING Banku Śląskim.

A Wy pamiętacie wspomniany layout Onetu?

Durex + Answear, czyli siła partnerstwa na rzecz samoświadomości i akceptacji

„Masz coś pod spodem” to hasło kampanii, w której Durex i Answear edukują o strefach erogennych, zachęcając do poznawania swojego ciała i odczuwania 100% przyjemności.

Badania naukowe dowodzą, że satysfakcja seksualna jest ściśle powiązana z ogólnym stanem psychicznym, poczuciem szczęścia i zdrowia. Poznanie oraz akceptacja własnego ciała, czy jego reakcji na dotyk, mogą przynieść wiele korzyści, takich jak obniżenie poziomu stresu, poprawa jakości snu, a także wzmocnienie samooceny i pewności siebie. Dla wielu osób orgazm jest najlepszą formą relaksu, ponieważ prowadzi do wydzielania oksytocyny, która pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie i zmniejsza napięcie.

Na potrzeby działań powstała interaktywna aplikacja, dostępna na stronie www.maszcospodspodem.pl, która prowadzi przez kolejne kroki odkrywania nowych doznań. Zdejmując poszczególne części garderoby, użytkownik poznaje ukryte pod nimi strefy erogenne wraz z poradami, jak je stymulować. Do aplikacji prowadzi kod QR, znajdujący się na specjalnych zawieszkach, umieszczonych w paczkach zamawianych przez pełnoletnich klientów sklepu answear.com, a także materiały marketingowe publikowane na oficjalnych profilach marek w mediach społecznościowych.

– Zazwyczaj inspirujemy do wyrażania siebie poprzez styl i wybór ubrań, które podkreślają osobowość. Tym razem chcemy zrobić krok dalej – zachęcamy naszych użytkowników, aby zdejmując z siebie kolejne warstwy, przyjrzeli się temu, co sprawia im przyjemność i jak mogą lepiej zadbać o swoje potrzeby, dbając tym samym o swój dobrostan psychiczny. Właśnie to przesłanie stoi za kampanią „Masz coś pod spodem”, którą tworzymy razem z marką Durex – dodaje Anna Szwec, PR&Communication Manager z Answear.com.

Dodatkowo w przestrzeni miejskiej, pojawiły się intrygujące manekiny promujące projekt – można je znaleźć w Warszawie w Fabryce Norblina, Kinogramie, Browarach Warszawskich czy Answear Concept Store. Dodatkowo powstał również podcast stworzony przez Patrycję Wonatowską – seksuolożkę, psycholożkę, terapeutkę i edukatorkę seksualną, która zapewnia merytoryczne wsparcie dla całego projektu.

Na koniec zapytamy: Z kim widzimy się za tydzień podczas świętowania Mikołajek? Nadmieniamy, że byliśmy bardzo grzeczni, nie spóźnialiśmy się wcale do pracy i jak nikt zasługujemy na masę prezentów! :D

Źródła: