Cześć! Musimy przyznać, że grudniowe piątki i to na dodatek na nieco ponad dwa tygodnie przed Świętami smakują jeszcze lepiej i mają zapach mandarynek! A z racji, że każdy piątek urozmaicamy coraz to kolejnymi dawkami newsów, to nic tylko się cieszyć z nadejścia kolejnego weekendu (zupełnie tak jakby sam w sobie nie był wystarczającym powodem do radości). Trend z ostatnich kilku tygodni zostaje podtrzymany – w dalszym ciągu możecie spodziewać się wszędobylskich świątecznych akcentów, a w tym tygodniu dodatkowo przy akompaniamencie zakupów, jedzenia i… ludzkiego szpiku! Udanej lektury!
Allegro przekonuje o ważności relacji międzyludzkich
Rozpoczynamy… a jakże mogłoby być inaczej… od świątecznego akcentu! W sieci pojawiła się tegoroczna reklama gwiazdkowa Allegro „Dobry duch”, poprzez którą największa polska platforma e-commerce przekonuje nas, że w święta najważniejsze są relacje międzyludzkie, jednocześnie podkreślając 25-lecie swojego istnienia. Kampanii towarzyszy hasło „Najważniejsi są dla nas ludzie”, a bożonarodzeniowy spot ma to dodatkowo podkreślać.
Po niekwestionowanym sukcesie ubiegłorocznej reklamy „Dom” (pisaliśmy o niej w 90. odcinku Sprasowanego Banana) opowiadającej historię przeciekającego dachu, tym razem Allegro postawiło na wideo, którego główną bohaterką jest kobieta pracująca jako stróż na jednym z osiedli mieszkaniowych. To ona pełni rolę tytułowego dobrego ducha i, dzięki bacznej obserwacji, prostymi gestami umila codzienność mieszkańcom. Nic więcej na temat spotu nie zdradzimy, jednak gwarantujemy, że warto poświęcić te nieco ponad 2 minuty na jego obejrzenie, gdyż chwyta za serce!
Hannibal Lecter w kampanii DKMS
Zmieniamy kierunek, aby pochylić się nad nietypową kreacją fundacji DKMS – największego Ośrodka Dawców Szpiku wspierającego osoby chorujące na nowotwory krwi, do której zaangażowano gwiazdy młodego pokolenia – aktora Maciej Musiałowskiego oraz tiktokerkę HaaiPaaapi.
Chociaż dane wskazują, że Polska jest 5. na świecie krajem pod względem liczby potencjalnych dawców szpiku, to tych wciąż nie jest wystarczająco wielu, a fakt ten stał się zapalnikiem do stworzenia najnowszej kampanii, za pomocą której fundacja chce dotrzeć do osób młodych.
– Wyzwaniem, które stało przed nami podczas realizacji spotów, było sprawienie, że przekaz reklamowy nie tylko dotrze do odbiorców, ale również zostanie zapamiętany. Żeby zwiększyć na to szansę, stworzyliśmy spoty nawiązujące do ikonicznych scen z „Hannibala” – mówi Łukasz Gwiazda, group strategy and creative manager w Lifetube.
Pół żartem pół serio, podoba nam się kreacja Musiałowskiego, jednak musimy przyznać, że nasz polski aktor przegrywa pojedynek z Anthony Hopkinsem w tej roli! :D
„Jingle Your Tastebuds”
Czy da się stworzyć melodię, która sprawia, że potrawa lepiej smakuje konsumentom? Okazuje się, że tak!
KFC Singapore postanowiło znaleźć sposób na promocję jednej z wersji popularnego kurczaka, który ma wrócić do singapurskich restauracji. Tak oto zrodził się pomysł na wykorzystanie technologii neuromarketingowej Sonic Seasoning, dzięki której dźwięki są w stanie wywołać określone emocje i zmienić pracę mózgu konsumentów w taki sposób, by czuli lepszy smak potrawy.
Owocem działań jest odmieniona wersja piosenki „Jingle Bells”, która oryginalnie pochodzi z 1857 roku, zatytułowana „Jingle Your Tastebuds”. Dźwięki soniczne zostały stworzone przy współpracy z neurobiologiem konsumenckim, profesor Gemmy Calvert z Nanyang Technological University. Melodia ma niskie częstotliwości, ciężkie basy i rezonansowe tony, które podobno wzmacniają umami oraz ostre i wysokie częstotliwości, takie jak dzwonki lub nuty staccato zwiększające odczuwanie chrupkości.
– Żadne spotkanie świąteczne nie jest kompletne bez muzyki, która wprowadza nastrój. Ale po co na tym poprzestawać, skoro muzyka ma dźwiękową moc, która wzmacnia profile smakowe. Wciągając profesor Gemmę i ekspertów z Massive Music do kuchni, chodzi o wyjście poza tradycyjną komunikację i stworzenie produktu, dzięki któremu możemy sprawić, że konsumenci będą mogli cieszyć się smacznym daniem – powiedział Ed Cheong, dyrektor kreatywny w R/GA Singapore.
Nie pozostaje nam nic innego, jak tylko życzyć Wam smacznego!
Wrocław doceniony
Nic tak nie cieszy, jak sukcesy Polaków-rodaków na zagranicznej ziemi!
Film promocyjny „Wrocław Miasto Przygody”, w którym wystąpili m.in. Daniel Olbrychski, Marianna Zydek oraz Piotr Nerlewski, zdobył tytuł Najlepszego Filmu Promującego Miasto na Świecie 2024 podczas festiwalu World Tourism Film Awards w Walencji. Jakby tego było mało, wcześniej został 8-krotnie nagrodzony na innych międzynarodowych festiwalach filmowych, m.in. Srebrnym Delfinem w Cannes (Corporate Media & TV Awards).
Spot w swojej formie przypomina zwiastun filmu przygodowego. Zdradzimy tylko, że jego fabuła to miks fikcji i wrocławskiej legendy o zaginionym skarbie Piotra Włostowica i Opactwa Ołbińskiego, a scenerią filmu są znane miejsca Wrocławia – Hala Stulecia, Muzeum Narodowe, Narodowe Forum Muzyki czy chociażby wrocławski Rynek oraz zoo.
Co ciekawe, Wrocławska Organizacja Turystyczna oraz Urząd Miejski Wrocławia kampanię Wrocław Miasto Przygody, której owocem jest wspomniany film, rozpoczęły już w maju ubiegłego roku. W ramach ogólnokrajowej kampanii miasto promowało swoją ofertę w wielu polskich miastach – Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Szczecinie. Spot wyświetlano w 170 kinach, a kampanię outdoorową zamieszczono na ponad 260 nośnikach i w internecie. Działania są kontynuowane również w tym roku i to także za granicą. W związku z tym urząd miasta przygotował wersję spotów z dubbingiem w języku angielskim, niemieckim, czeskim i hiszpańskim.
Na YouTube film wyświetlony został niemal 3 mln razy i najwięcej odbiorców miał w Niemczech – prawie 900 tys. oraz w Czechach – niecałe pół miliona, natomiast największym zainteresowaniem na Facebooku i Instagramie cieszył się w Hiszpanii (6,3 mln wyświetleń), Czechach (3,5 mln) oraz Holandii (2 mln).
Można podsumować to krótko – cudze chwalimy, swego nie znamy!
Międzynarodowa kampania MediaMarktSaturn
Odcinek zamykamy spójną klamrą, gdyż zaczynaliśmy od Świąt i tym samym akcentem kończymy. Sieć sklepów MediaMarktSaturn rozpoczęła świąteczną kampanię, której bohaterem jest doskonale znany wszystkim fanom piłki nożnej Jürgen Klopp będący ambasadorem marki.
W najnowszej świątecznej reklamie słynny niemiecki trener prezentuje kompleksowy zakres usług, stawiając w centrum uwagi potrzeby klientów. MediaMarktSaturn promuje w kampanii takie rozwiązania, jak ekspresowa dostawa, usługa „Ready to use” i usługa instalacji dla większych produktów technologicznych.
– Nasza tegoroczna kampania świąteczna pokazuje siłę naszego zespołu. Dzięki Jürgenowi Kloppowi oferujemy nie tylko odpowiednie produkty, lecz także kompleksowe usługi, które czynią święta beztroskimi. To właśnie nasze usługi wyróżniają nas na rynku i potwierdzają nasz status lidera kreowania doświadczeń zakupowych – podkreśla Michael Schuld, dyrektor marketingu MediaMarktSaturn.
Kampania jest realizowana we wszystkich jedenastu krajach, w których działa sieć, a na uwagę zasługuje wykorzystanie sztucznej inteligencji – dzięki jej użyciu Klopp może przemówić we wszystkich narodowych wersjach językowych, także w języku polskim.
Mamy nadzieję, że nasz mikołajkowy prezent w postaci 41. odcinka CDLN się Wam spodobał oraz że widzimy się za tydzień! Dobrego weekendu i do zobaczenia!
Źródła:
- https://nowymarketing.pl/dobry-duch-w-swiatecznej-reklamie-allegro-przekonuje-ze-najwazniejsi-sa-ludzie/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/hannibal-lecter-zacheca-do-oddawania-szpiku-kampania-dkms/
- https://nowymarketing.pl/jingle-your-tastebuds-kfc-stworzylo-melodie-ktora-sprawia-ze-potrawa-lepiej-smakuje-konsumentom/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/spot-wroclaw-miasto-przygody-najlepszym-filmem-promujacym-miasto-na-swiecie/
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/juergen-klopp-mowi-po-polsku-w-swiatecznej-kampanii-media-markt