Cześć! Czy wczorajsza wigilia firmowa powstrzyma nas przed dostarczeniem Wam kolejnej dawki newsów? Nie! Czy zrobi to osławiony piątek trzynastego? Nigdy w życiu! Jak co tydzień zapraszamy Was do lektury! W 42. odcinku możecie się spodziewać wielkiego powrotu po długiej nieobecności pewnego jegomościa na naszych łamach, odrobiny motoryzacji, mody, sportu, praw człowieka i wisienki na torcie w postaci… Krzysztofa Rutkowskiego!
Debiut Groka
Jeśli pamięć nas nie myli, to od ostatniej wzmianki na temat Elona Muska na łamach CDLN upłynęło sporo wody w Wiśle, gdyż według naszych obliczeń miało to miejsce w 16. odcinku :O Ale najważniejsze, że w końcu się doczekaliśmy, a wszystko to za sprawą Groka – chatbota stworzonego przez firmę xAI, która zapewnia konkurencyjność swojego narzędzia dla takich gigantów jak ChatGPT, Copilot czy Bard. Celem firmy znajdującej się w portfolio naszego Elona jest „zbudowanie sztucznej inteligencji, która pomoże zrozumieć prawdziwą naturę wszechświata”.
Narzędzie zaprojektowano jako asystenta w pełni zintegrowanego z platformą X (ex. Twitter), co oznacza, że użytkownicy mogą korzystać z jego funkcji bez konieczności opuszczania aplikacji. Jego istotnym elementem jest także fotorealistyczny generator obrazów Aurora.
Grok, z racji wspomnianego powiązania z X, oferuje także specjalne funkcje dostępne tylko dla użytkowników platformy, takie jak analiza trendów czy pomoc w zarządzaniu treściami publikowanymi na portalu. Do niedawna chatbot był bardziej ekskluzywny. Dostęp mieli jedynie użytkownicy z kilku państw, którzy w dodatku byli posiadaczami konta X Premium. Teraz z możliwości narzędzia skorzystać mogą także osoby z darmowymi kontami. Tak, Polacy też!
Co różni Groka od konkurencji? Fakt, że według zapewnie Muska jego chatbot ma być bardziej „zabawny” i mniej formalny w porównaniu z innymi asystentami AI. Dzięki temu interakcje z nim mają być bardziej „ludzkie”. Ten aspekt jest szczególnie ważny dla Muska. Poczucie humoru Groka ma być wykorzystywane do odpowiadania na pytania „trudne” i „niebezpieczne”. Reakcją innych chatbotów przy tego rodzaju zapytaniach jest zazwyczaj zakomunikowanie, że na dany temat nie mogą udzielić informacji.
Wcześniej wspomnieliśmy o udostępnieniu narzędzia wszystkim użytkownikom, jednak można się spodziewać, że wcale nie będzie tak kolorowo. Darmowa wersja wciąż ma bardzo duże ograniczenia. Dotyczą one przede wszystkim przebiegu rozmów – możliwe jest wysłanie jedynie 10 wiadomości w ciągu 2 godzin. Poza tym ten wariant narzędzia umożliwia przeanalizowanie jedynie 3 zdjęć na dobę oraz wygenerowanie 4 obrazów dziennie. Ograniczeń można się pozbyć, oczywiście za odpowiednią opłatą. Subskrypcja będzie nas kosztować 44,28 zł na miesiąc (przy miesięcznym sposobie rozliczania), albo 38,44 zł – przy rozliczeniu rocznym.
Co sądzicie? Grok się przyjmie, czy jednak pełna integracja i konieczność subskrybcji do wykorzystania pełni możliwości chatbota będzie kulą u nogi rozwiązania zaproponowana przez naszego ulubieńca? Czas pokaże!
Niecodzienna współpraca Media Gros
Nie da się ukryć, że wywołanemu wcześniej do tablicy Elonowi zdarzy się być bohaterem memów, jednak osoba, o której teraz zamierzamy napomknąć, orbituje w zupełnie innej skali „memiczności”. Mamy na myśli doskonale wszystkim znanego detektywa-celebrytę Krzysztofa Rutkowskiego, który od teraz dzierży takie miano ambasadora sklepu z elektroniką użytkową Media Gros.
W świątecznym spocie ratuje on z pomocą swojego syna samego Świętego Mikołaja i… nakłania go do zakupu skradzionych prezentów w e-sklepie sieci.
– Jesteśmy nową marką wśród mocnych graczy w branży elektroniki użytkowej na rynku polskim. Naszą strategią jest wyróżnienie się nie tylko atrakcyjnymi cenami, ale też charakterystycznym i barwnym ambasadorem, jakim niewątpliwie jest Krzysztof Rutkowski – mówi Inna Moshkola, chief marketing officer Media Gros.
Powerade wspiera sportowców
Marka Powerade, z którą tęsknimy po jej niewiadomym zniknięciu z polskiego rynku, stawia na zdrowie psychiczne wspieranych przez siebie sportowców! Co dokładnie mamy na myśli? Firma w ramach akcji „The Athletes Code” dodała do umów ze sportowcami poprawkę, która daje im możliwość wstrzymania się od działań związanych ze współpracą na rzecz zadbania o swoje zdrowie psychiczne bez ponoszenia żadnych konsekwencji.
„Kodeks Sportowców” jest częścią dużej kampanii Powerade „Pause is Power”. Dzięki niej marka chce wzmocnić swoje zaangażowanie we wspieranie sportowców i postawić ich zdrowie psychiczne na równi ze zdrowiem fizycznym. Poprzez swoje działania Powerade chce wyznaczyć nowy standard w branży sportowej, w której czas na regenerację będzie postrzegany jako oznaka siły, a nie słabości.
60. urodziny Forda Mustanga
Przed nami kolejna współpraca łącząca dwie dziedziny – w tym wypadku motoryzację i modę. Ford i brytyjska marka modowa Percival stworzyli kolekcję ubrań w stylu vintage inspirowaną Fordem Mustangiem, a wszystko to z okazji 60. urodzin modelu tego kultowego muscle cara.
Elementami kolekcji są m.in.:
- skórzana kurtka, wyprodukowana w zaledwie piętnastu egzemplarzach, ozdobiona haftem,
- koszulka Mach Won! ’69 Mustang Oversized; T-shirt z tyłu przedstawia reklamę Mustanga z lat 60.
Kolekcja jest dostępna online i w sklepach stacjonarnych marki Percival w londyńskich dzielnicach Soho i Spitalfields. Jakby ktoś z Was się wybierał do Londynu – dajcie znać!
Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka z Amnesty International
The last one but not the least – 10 grudnia obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka, w związku z którym na całym świecie organizowane są maratony pisania listów „Write for Rights” (pol. Pisz w obronie praw). To coroczne wydarzenie inspiruje tysiące osób na całym świecie do pisania wiadomości pełnych nadziei i solidarności z osobami, których najbardziej podstawowe prawa zostały naruszone. W tym roku we współpracę z organizatorem akcji – Amnesty International – weszła agencja interaktywna Cossette i tak powstała akcja zwracająca uwagę na fakt, że czasem jedna litera może zmienić wymowę całego tekstu, a jeden list może zmienić ludzkie życie
Dotychczasowe działania Amnesty International związane z pisaniem listów corocznie odnosiły sukces, a tegoroczna edycja akcji „Write for Rights” ma za zadanie jeszcze bardziej zwiększyć zainteresowanie grudniowymi działaniami Amnesty International i sprawić, że dołączą do nich kolejne osoby. Każdy, kto chciałby napisać list i tym samym przyczynić się do walki o wolność niesłusznie oskarżonych i przetrzymywanych, może to zrobić na oficjalnej stronie internetowej akcji, do tego oczywiście gorąco zachęcamy!
Mamy nadzieję, że dzisiejszy (jak powszechnie się uważa) pechowy piątek trzynastego przyniesie Wam same wspaniałości na czele z, niestety, kończącym się właśnie 42. odcinkiem Crème de la news!
PS mimo wszystko uważajcie dziś na siebie, nie dajcie się pechowi i wystrzegajcie się Jasona Voorheesa!
Źródła:
- https://socialpress.pl/2024/12/grok-chatbot-elona-muska-dostepny-w-polsce/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/krzysztof-rutkowski-z-synem-w-kampanii-swiatecznej-media-gros/
- https://nowymarketing.pl/the-athletes-code-powerade-wspiera-sportowcow-w-zawieszeniu-zobowiazan-sponsorskich-dla-ich-zdrowia-psychicznego/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/ford-i-modowa-marka-percival-stworzyli-kolekcje-ubran-inspirowana-fordem-mustangiem/
- https://nowymarketing.pl/write-for-rights-amnesty-international-przekonuje-ze-jeden-list-moze-zmienic-ludzkie-zycie/