X

Crème de la news #43

Cześć! Na wstępie zaznaczymy, że życzymy sobie, aby dzisiejszy odcinek był dla Was chwilą relaksu podczas przedświątecznej gorączki! Zatem rozsiądźcie się głęboko w fotelach, chwyćcie w dłoń filiżankę ulubionej kawki, do tego ciasteczko (choć może lepiej nie ze względu na zbliżające się Święta i nadmiar kalorii, które każdy z nas suma summarum przyjmie) i zapraszamy do lektury przedostatniego w tym roku Crème de la news!

Szokujące ogłoszenia-nekrologi

Zaczynamy zaskakująco nawet jak na nas, gdyż nie będzie nic w tematyce świątecznej, a wręcz przeciwnie – na pierwszy ogień pójdą nekrologi :O

Żeby nie wprawiać Was w zakłopotanie, to od razu śpieszymy z wytłumaczeniem, że mowa o kampanii „Death Notice” (pol. „Zawiadomienie o śmierci”) francuskiego stowarzyszenia L’Enfant Blue, które w tak szokujący sposób – w formie wspomnianych w nagłówku ogłoszeń-nekrologów – postanowiło zwrócić uwagę na skalę maltretowania dzieci we Francji. W tamtejszej prasie opublikowano fikcyjne „klepsydry” najmłodszych, których przyczyną śmierci ma być właśnie przemoc.

Każde z nietypowych ogłoszeń zawiera dokładne informacje na temat dziecka będącego ofiarą przemocy:

  • Charlotte, 8 lat, Paryż
  • Lucas, 12 lat, Fréjus
  • Leïla, 9 lat, Woippy.

… A do tego daty śmierci: te z przeszłości, ale też te, które dopiero nadejdą.

Jeśli ktoś ma wątpliwości to zapewniamy, że nekrologi są fałszywe, a ich celem jest „tylko” sfokusowanie czytelników na temacie, jakim jest maltretowanie najmłodszych. Może i mocno, ale jeśli skutecznie to „może” warto.

Kolejna okazja do zrobienia sobie przerwy z KitKat

Zdarzyło nam się już wspominać o batoniku KitKat, oczywiście za każdym z dwóch dotychczasowych okazji („Break Better” oraz „Have A(I) Break”) wzmianka dotyczyła różnych wariacji dotyczących hasła przewodniego słynnego produktu ze stajni Nestlé, czyli PRZERWY!

Na potrzeby najnowszych działań prowadzonych pod hasłem „Auto Reply Break” wykorzystano mailowe zwrotki o urlopie. Wszystko po to, aby wesprzeć tych pracowników, którzy w okresie świątecznym muszą nadal siedzieć za biurkiem, podczas gdy ich koledzy buszują po sklepach w poszukiwaniu ostatnich prezentów lub po prostu odpoczywają w domu. Wykorzystując wspomniane przez nas zwrotki mailowe o nieobecności w pracy, KitKat chce zmienić frustrację pracowników w chwilę radości. W ramach kampanii marka proponuje tym, którzy cieszą się wolnym, skorzystanie z zabawnej wiadomości zwrotnej dotyczącej swojej nieobecności. W informacji zwrotnej urlopowicze przypominają pracującym o przerwie i zjedzeniu KitKata, którego później im odkupią.

– Odpowiedzi o nieobecności w biurze są często źródłem frustracji dla tych, którzy nadal pracują. Dostrzegliśmy tutaj okazję, aby przekształcić te wiadomości e-mail w coś zabawnego. KitKat zawsze oznaczał przerwy w miejscu pracy od 1937 roku. Ta inicjatywa zapewnia lepsze przerwy osobom pracującym w okresie świątecznym. To nasz sposób na powiedzenie, czy jesteś poza biurem, czy przy biurku, pamiętaj, aby zrobić sobie przerwę. Weź KitKata – mówi Deniz Yamanel, dyrektor wykonawczy w Nestle.

Dodatkowo KitKat wykorzystał w kampanii element nostalgiczny, jakim jest stworzenie kreacji mailowej przy użyciu grafiki ASCII, które swoje lata świetności miała jeszcze przed erą emoji, czyli dawno temu! :D

Towarzystwo GEST na rzecz niepełnosprawnych

Tydzień bez kampanii społecznej tygodniem straconym! Towarzystwo GEST.zorganizowało kampanię pod hasłem „Chcemy być sobą. Zwyczajni, Niezwyczajni”, do której zaangażowała się uwielbiana przez nas Grupa Filmowa Darwin i na potrzeby działań przygotowała aż 10 spotów filmowych. Jeśli nie znacie Marka Hucza i Janka Jurkowskiego – ojców GF Darwin – to koniecznie nadróbcie zaległości!

Każdy z 10 filmów (na chwilę obecną dostępne są tylko 4 z nich) z założenia dotyczy innego rodzaju niepełnosprawności, a dodatkowo został utrzymany w odrębnej konwencji – od komedii, przez horror, na akcji kończąc.

To nie wszystko, gdyż na kampanię składają się także inne elementy:

  • przewodnik, zawierający konkretne wskazówki dotyczące tworzenia inkluzywnych miejsc pracy, szkół czy usług.
  • strona Chcemybycsoba.eu, na której dostępne są liczne materiały oraz historie bohaterów kampanii, a także forum do wymiany doświadczeń
  • aplikacja mobilna zawierająca informacje na temat niepełnosprawności oraz quizy edukacyjne.

Jeszcze raz gorąco zachęcamy do sprawdzenia kanału na You Tube GF Darwin! <3

„Squid Game” + Duolingo

Chyba każdy słyszał o tym koreańskim serialowym hicie Netflixa z 2021 roku. Zapominalskim przypominamy o premierze drugiego sezonu, która zaplanowana jest na 26 grudnia. A skoro zbliża się premiera to i zaczynają się współprace, akcje marketingowe itp. itd.

Jedną z nich jest kampania aplikacji do nauki języków Duolingo „Learn Korean or Else”, która w humorystyczny sposób przedstawia maskotkę Duolingo, sowę Duo, jako różowego strażnika ze „Squid Game”.

Duolingo promuje tym samym lekcje koreańskiego, gdyż warto nadmienić, że po zakończeniu pierwszego sezonu zainteresowanie nauką tego języka wzrosło o 40%. Na partnerstwie korzysta też Netflix, gdyż ubiegłym roku około 13% godzin obejrzanych na platformie w USA stanowiły tytuły nieanglojęzyczne. Szczególnie koreańskie, japońskie oraz hiszpańskie.

Przy okazji wspomnimy o evencie zorganizowanym w Warszawie! Netflix stworzył serialową arenę do gier w sekretnej lokalizacji w stolicy. Kto jednak przegapił ten fakt, musi się jednak obejść smakiem – ostatnia szansa, aby wziąć udział w tej niecodziennej rozgrywce, przeszła Wam koło nosa w ubiegły weekend – 14 i 15 grudnia. :/ Nie pozostaje nic jak tylko czekać na zbliżającą się premierę kolejnego sezonu!

PS wpiszcie frazę „Squid Game” w Google, a następnie kliknijcie w kartę przedstawiającą charakterystyczne kształty znane z serialu. Życzymy miłej gry w „Czerwone, Zielone”!

„Tak jak chcę” z Pepco

Może i rozpoczęliśmy w niestandardowy i zaskakujący sposób, ale kończymy, jak na okres przedświąteczny przystało! Sieć dyskontów Pepco zaprezentowała swoją pierwszą świąteczną kampanię wizerunkową pod hasłem „Tak jak chcę”.

W spocie, który o dziwo jest wyjątkowo mało „produktowy” widzowie zobaczą historię dwóch sióstr, których rywalizacja przeradza się w pełne wzruszeń i radości świąteczne pojednanie. Uzupełnia go tekst „Siostry – świąteczne opowiadanie”, napisany przez Magdalenę Witkiewicz i przygotowany również w formie audiobooka czytanego przez Annę Dereszowską, którego możemy posłuchać na stronie Pepco, na wybranych platformach streamingowych (Spotify, Legimi, SoundCloud) oraz pobrać w formatach ePub lub PDF. Dla każdego coś miłego!

– Zależało nam na stworzeniu opowieści, która z jednej strony pokazuje piękno codziennych relacji rodzinnych, a z drugiej – pozwala każdemu zidentyfikować się z bohaterami i pielęgnować swoje własne podejście do dekoracji domu czy sposobu spędzania czasu z bliskimi. Święta to okres, w którym warto celebrować to, co naprawdę ważne – mówi Agnieszka Olejniczak, dyrektor marketingu Pepco.

Co ciekawe, koncepcję spotu oparto na wynikach badań konsumenckich przeprowadzonych na kilku europejskich rynkach, gdzie działa Pepco. Badania te wykazały, że klienci sieci szukają marek, które nie tylko rozumieją ich codzienne potrzeby, ale także stanowią inspirację do budowania pięknych wspomnień. W badaniu aż 87% respondentek podkreśliło wagę relacji i rodzinnych chwil jako kluczowego aspektu Świąt.

Dziś bez morałów, czy podsumowań, ale za to z krótkim apelem w postaci życzeń świątecznych! Spędźcie dobrze najbliższe dni i bądźcie szczęśliwi w gronie ludzi, których kochacie! Życzymy Wam powodzenia z przedświątecznym natłokiem obowiązków i do zobaczenia za tydzień!

PS Pamiętajcie, że pies to odpowiedzialność, a nie prezent pod choinkę.

Źródła: